  • 71. Data: 2012-02-06 08:30:41
    Temat: Re:
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > Nie biografia, tylko twoja pamięć.
    Wyglada na to ze zapamietalem dobrze, bo w wiki jest ten sam fakt opisany.

  • 72. Data: 2012-02-06 09:12:50
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, February 6, 2012 8:30:41 AM UTC, M.M. wrote:

    > Wyglada na to ze zapamietalem dobrze, bo w wiki jest ten sam fakt opisany.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein

    Gdzie to jest napisane w wikipedii?

    RW

  • 73. Data: 2012-02-06 10:18:23
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 5, 12:49 pm, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Rok 1912 to byl jeszcze zanim nazisci zniszczyli naukie niemiecka. Wtedy
    > jezykiem nauki byl przede wszystkim niemiecki, a dopiero potem angielski.
    > Ale - surprise, surprise! - wybitni polscy naukowcy (np. Smoluchowski) nie
    > publikowali wtedy swoich prac po polsku (tylko wlasnie po niemiecku albo po
    > francusku, jak Kuratowski).

    Psujesz zabawę.

  • 74. Data: 2012-02-06 11:59:41
    Temat: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 5, 5:53 pm, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:jgm61r$8...@i...gazeta.pl...

    > Np. to że miałem rację?!?

    Niby w jaki sposób? Przypominam, że miał to być jakiś argument w
    dyskusji czy polscy naukowcy powinni publikować po angielsku czy po
    polsku. Co niby w tej kwestii wynika z faktu, że Hindusów czy
    Chińczyków jest dużo?

    > Cóż, jeżeli tobie wszystko jedno, to może jednak nie ma sensu... abyś
    > upierał się przy swoim zdaniu?!?

    Moje zdanie jest takie, że takie tłumaczenie się jest kompromitujące.
    "Wszystko jedno" znaczy, że uważam, że jest kompromitujące niezależnie
    od tego, czy to miesiąc, czy kilka miesięcy. Nie bardzo widzę,
    dlaczego miałbym z tego powodu się nie "upierać" przy tym zdaniu.

    > A dlaczego uważasz, że ludzie, którzy zmarli zanim urodził się Szekspir,
    > byli gorsi od ciebie?!?

    A dlaczego uważasz, że uważam, że byli gorsi?

    > A co to jest zmienna lokalna?!? Bo musisz wiedzieć, że jest coś ponad 1500
    > języków programowania... i "lokalność" jest rozmaicie w nich pojmowana.

    Nie chodziło mi o dyskusję o tym, nieznajomość których z 1500
    definicji zmiennej lokalnej jest kompromitująca, a których nie jest,
    więc tak żeby nie dzielić włosa na czworo napiszę, że jeśli dany
    programista nie zna żadnej, to jest to dla niego kompromitujące. Jeśli
    dalej chcesz się bawić w rozbieranie tego przykładu na czynniki
    pierwsze, to wybacz, ale mnie ta zabawa nie interesuje.

    > Jednym z podstawowych zagadnień w komunikacji międzyludzkiej (a przez to w
    > rozwiązywaniu rzeczywistych problemów, i tych urojonych też) jest ustalenie
    > definicji. Jeżeli ty posługujesz się innymi definicjami, a ktoś inny ma
    > odmienny zestaw definicji... to raczej trudno osiągnąć consensus.

    I co to ma do rzeczy? Uważasz, że kolega A.L. posiadał odpowiednie
    zdolności językowe do przeczytania ze zrozumieniem podesłanej
    publikacji, tylko że przez "język angielski" rozumiał język, w którym
    był napisany Beowulf?

    > Zakładanie, że ktoś wie - bez sprawdzenia czy wie - jest tak samo (a może
    > bardziej) nieprofesjonalne, jak nie widzenie samo w sobie. Tak forma
    > egocentryzmu - skoro ja wiem, to inni albo też wiedzą, albo są to matoły i
    > ogólnie obciach.

    To nie tak. Jeśli ktoś jest czy podaje się za profesjonalistę w danej
    dziedzinie, to zakłada się, że pewne rzeczy wie. Oczywiście opczócz
    tego np. ja wiem różne rzeczy, z dziedziny i spoza dziedziny, których
    inny profesjonalista może nie wiedzieć bez ujmy dla siebie. Czyli nie
    "skoro ja wiem". Oczywiście dla profesjonalistów z innych dziedzin
    kompromitacją jest nie wiedzieć różńnych rzeczy, których ja np. też
    nie wiem - dla mnie to nie jest kompromitacja, bo nie jestem
    profesjonalistą w tamtych dziedzinach. Może i są nawet dziedziny, w
    których nieznajomość urdu jest kompromitacją - ale ani nauka ani
    szeroko rozumiana inżynieria oprogramowania takimi dziedzinami nie są.

  • 75. Data: 2012-02-06 12:21:58
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, February 6, 2012 10:18:23 AM UTC, Andrzej Jarzabek wrote:
    > On Feb 5, 12:49 pm, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Psujesz zabawę.

    Stary jestem, sil na flejmy nie mam.

    RW

  • 76. Data: 2012-02-06 13:51:54
    Temat: Nauka ilościowa (było: Re: "Wzorce projektowe. Rusz głową!" w wydaniu Heliona)
    Od: n...@m...invalid

    W dniu 5.02.2012 r. 09:25, slawek pisze:

    > Użytkownik "A.L." <l...@a...com> napisał w wiadomości grup
    com...

    > I tu się A.L. mylisz nieprzeciętnie: ponieważ właśnie PL-naukowcy piszą
    > po angielsku (i to aż za dużo), to i tak nikt ich specjalnie nie
    > zauważa, tonie to wszystko w melasie publikacji anglojęzycznych. A piszą
    > aż za dużo, bo ciągle jest wymóg pisania na ilość, a nie na jakość.
    I to jest clu problemu. Nazywają to procesem bolońskim. Fetysz m.in.
    bolończyków -- indeks Hirscha, nie opiera się krytyce promowania
    naukowców paperowo płodnych. Komercjalizacja i utowarowienie nauki,
    szczególnie badań podstawowych, jest w tym sensie szkodliwa, że tworzy
    postnaukę stosującą ekonomiczne samoograniczanie zainteresowań na polu,
    gdzie od zarania "bezpieczny konserwatyzm" (ktoś napisałby: konformizm)
    utrudniał postęp. Według niektórych, to proces samorzutny, ale jestem
    sceptyczny. Daleką analogią jest utowarowienie Internetu; były czasy,
    gdy stawał się już masowy, ale w wyszukiwarkach dawało się znaleźć w
    przeważającej większości strony poświęcone hasłu, fragmentacja nie
    przeszkadzała przepływowi informacji, a o SEO nikt nie słyszał.

  • 77. Data: 2012-02-06 14:31:40
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 06 Feb 2012 14:51:54 +0100, n...@m...invalid wrote:

> [...]
    >przeważającej większości strony poświęcone hasłu, fragmentacja nie
    >przeszkadzała przepływowi informacji, a o SEO nikt nie słyszał.

    Mozesz to przetlumaczyc na polski? Bo nie rozumiem o co ci chodzi. Tak
    po prostu, w jednym krotkim zdaniu ale z sensem
    '
    A.L.

  • 78. Data: 2012-02-06 15:10:41
    Temat: Re: Nauka ilo ciowa (było: Re: "Wzorce projektowe. Rusz głowš!" w wydaniu Heliona)
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, February 6, 2012 2:31:40 PM UTC, A. L. wrote:

    > Mozesz to przetlumaczyc na polski? Bo nie rozumiem o co ci chodzi. Tak
    > po prostu, w jednym krotkim zdaniu ale z sensem

    Proces bolonski to ulubione wytlumaczenie wszystkich problemow polskiej nauki i
    szkolnictwa wyzszego. Nawet ci ktorzy wprowadzali w Polsce proces bolonski nienawidza
    go.

    RW

  • 79. Data: 2012-02-06 16:22:52
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 06-02-2012 08:17, Maciej Pilichowski wrote:

    > Klasyczny kontr-przyklad to zagadka -- "na stole przed telewizorem
    > leza piloty czy piloci"?

    A slyszales o wyjatkach ? Cale zycie w swoim srodowisku uzywamy slowa
    kienci w stosunku programow i nie widze potrzeby tego zmieniac. Nie
    jestem sam.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 80. Data: 2012-02-06 17:11:48
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 6, 4:22 pm, Marek Borowski <m...@b...com.nospam> wrote:

    > A slyszales o wyjatkach ? Cale zycie w swoim srodowisku uzywamy slowa
    > kienci w stosunku programow i nie widze potrzeby tego  zmieniac. Nie
    > jestem sam.

    Ktoś ci kazał coś zmieniać?
    Są też ludzie, którzy w swoim środowisku przez całe życie mówili
    "schizofremia" i "kondon".