  • Data: 2012-02-07 12:52:17
    Temat: Re: "Wzorce projektowe. Rusz g?ow?!" w wydaniu Heliona
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Feb 7, 9:44 am, Tomek Banach <b...@b...org> wrote:
> [...]
    kiepskie, nawet jesli wydawca bylo szacowne PWN. Z drugiej strony, bez polskiego
    tlumaczenia nie ma co liczyc na nizsza cene.

    > Tego nie rozumiem przetlumaczenie to przeciez kupa roboty potem
    > sprawdzic przygotowac wydruk w mniejszym nakladzie niz oryginal. Jakim
    > cudem taki produkt moze byc tanszy niz oryginal.

    Mamy tak zwany kapitalizm. Kapitalizm polega m. in. na tym, że
    właściciele firm ustalają ceny nie według tego, co ich ile kosztuje,
    tylko tak, żeby jak najwięcej zarobić. Być może angielskojęzycznemu
    wydawcy czy księgarzowi bardziej opłaca się sprzedawać książkę po 30
    baksów, chociaż być może mógłby i po 20, a polskiemu bardziej opłaca
    się sprzedawać po 80 PLN niż po 100 PLN, chociaż ma wyższe koszta.

    > I jak tutaj nie krasc oryginalnych wersji ;)

    Można dopłacić te 3 czy 4 dychy i kupić na amazonie. Jak z jednej
    strony kradniesz tyle książek o programowaniu, a z drugiej strony tak
    słabo zarabiasz, żeby cię nie było stać, żeby je kupić, to coś źle
    robisz. Z mojego doświadczenia developer, który czyta np. jedną
    książkę branżową miesięcznie już należy do ścisłej czołówki.