  • 11. Data: 2016-03-10 09:50:03
    Temat: Re: Wzbudzanie silnika elektrycznego
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4666f237-8699-4db7-98c0-c32f72354546@googlegrou
    ps.com...

    > Jak coś niezrozumiale napisałem, to pytaj, może dam radę ubrać sporną
    > kwestię w inne słowa.

    Czy chodzi Ci o sam w sobie silnik, czy można coś do niego podłączyć?
    Mały silniczek, czy olbrzymie bydlę?
    Czy można naokoło silnika zamontować wirujący elektromagnes jako źródło fal
    elektromagnetycznych?
    Da się np. (pionowa igła, uzwojenie, magnes stały i fotoogniwa zamiast
    komutatora) zrobić silniczek zasilany światłem, a światło to też fale
    elektromagnetyczne.
    P.G.

  • 12. Data: 2016-03-10 10:49:00
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Wednesday, 9 March 2016 15:57:58 UTC, Jawi wrote:
> [...]
    ktoś lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe?

    dokładnie takie pytanie zadałem, i...?

  • 13. Data: 2016-03-10 10:53:06
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Thursday, 10 March 2016 08:50:03 UTC, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > Da się np. (pionowa igła, uzwojenie, magnes stały i fotoogniwa zamiast
    > komutatora) zrobić silniczek zasilany światłem, a światło to też fale

    Pytam, czy można skonstuować takie urządzenie, które by np. za pomocą fal
    elektromagnetycznych było wstanie kręcić silnikiem elektrycznym od szyby w
    samochodzie, kumpel twierdzi, że to jest możliwe, ciekaw jestem waszeg zdania?

  • 14. Data: 2016-03-10 11:04:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bobofrut" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >fal elektromagnetycznych było wstanie kręcić silnikiem elektrycznym
    >od szyby w samochodzie, kumpel >twierdzi, że to jest możliwe, ciekaw

    Praktycznie nie.

    Tzn owszem - jakby wygenerowac obracajace sie pole magnetyczne (fala
    el-m sie sklada z pola magnetycznego, ale wygenerowanie odpowiedniej
    fali jest znacznie trudniejsze),
    to mozna obracac wirnikiem (chocby mieszadla chemiczne).
    Ale na przeszkodzie stanie blacha drzwi samochodu i stojan tego
    silnika - oba beda oslabiac zewnetrzne pole.

    No chyba, ze masz na mysli udawanie pilota i opuszczenie drzwi - o, to
    znacznie bardziej mozliwe, a w nowszych samochodach to moze nawet
    "wlamanie" do komputera np przez Bluetooth.

    J.

  • 15. Data: 2016-03-10 11:36:44
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ale ja mam lepsze pytanie, czy za pomocą fal elektromagnetycznych można
    komuś wbijać do mózgu jakieś proeuropejskie idiotyzmy?

  • 16. Data: 2016-03-10 12:17:00
    Od: v...@g...com

> [...]

    ktoś lub coś mu uchyla szybę w aucie, i tak się zastanawiam jak to możliwe?
    > Twierdzi, że gdy parkuje pod domem to tego problemu nie ma.

    Pośrednio teoretycznie możliwe, jeśli autoalarm ma
    wyjście do sterowania szybami, jak nie ma autoalarmu
    a elektronika szyb jest stale zasilania i obok
    podjedzie policja i zacznie nadawać przez krótkofalówkę
    co ma 50W.

    Jakieś tam mgliste wróżby możemy snuć
    polecając jednak bilobil koledze, bo to wisz,
    ludzie czasem dzieci zapominają zabrać z samochodu.

    Taki telefon położony obok nieekranowanego przewodu
    wzmacniacza audio u mnie np. ws502 bardzo ładnie słychać
    w głośnikach co kilka godzin jak się łączy z btsem,
    albo kiedy wciśnie się "połącz", wtedy idą mocne
    paczki impulsów, w czasie rozmowy impulsy są już słabsze.
    Niby mamy 900MHz z jednej strony, a z drugiej pasmo
    audio 20kHz, nic nie powinno się zdarzyć, a jednak
    na głośnikach są grube wolty. Czary Panie!!!:)

  • 17. Data: 2016-03-10 15:02:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]

    elektromagnetycznych było wstanie kręcić silnikiem elektrycznym od szyby w
    samochodzie, kumpel twierdzi, że to jest możliwe, ciekaw jestem waszeg

    --------
    Odpowiadałem w wątku, w którym nie było jeszcze informacji, że chodzi o
    silnik wycieraczek.
    P.G.

  • 18. Data: 2016-03-10 16:01:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    [..]
> [...]
    > waszeg zdania?
    >
    > --------
    > Odpowiadałem w wątku, w którym nie było jeszcze informacji, że chodzi o

    Ale to chodzi o silnik podnośnika szyby, nie wycieraczki.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2016-03-10 16:50:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...
    > [..]

    > Ale to chodzi o silnik podnośnika szyby, nie wycieraczki.

    -----------
    Tak to jest jak już spóźniony (wyskakując do domu na obiad), zajrzę na
    p.m.e. na chwilę i postanowię coś na szybko odpisać :)
    Nie dość, że nie powinienem pisać, że w wątku (jako całym) tylko w
    odgałęzieniu wątku, to jeszcze zadziałał mechanizm bezmyślnego łączenia (w
    odniesieniu do samochodu) silnika (elektrycznego) z wycieraczkami powstały w
    czasach, gdy szyby miały korbkę.

    A co do meritum to pytanie jest źle postawione - nie chodzi o możliwość
    pokręcenia silnikiem za pomocą pola EM tylko o możliwość spowodowania, że
    układ sterujący włączy ten silnik i pokręci nim korzystając z energii w
    akumulatorze, a nie z pola EM.
    W czasach, gdy wszystko jest smart wszystko jest możliwe.
    Samochody też już zaczynają być podłączane pod internet ze wszystkimi tego
    konsekwencjami.

    P.G.

  • 20. Data: 2016-03-14 09:47:41
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    (falami radiowymi, czy można)

    > Ale to chodzi o silnik podnośnika szyby, nie wycieraczki.

    Skoro z pilota można zasterować, to teoretycznie i bezpośrednio falami,
    tylko pewnie by to długo trwało, by zebrać odpowiednią ilość energii. Sens
    mały, prędzej, jak ktoś chce sobie zobaczyć, czy się da. No i źródło fal o
    odpowiedniej energii, by układ pokonał swoje opory i ruszył, czy
    bezpośrednio, czy np. z naładowanego falami superkondziola/akumulatora. Pod
    jakąś radiostacją dużej mocy pewnie by to poszło, o ile komputer auta
    wytrzyma natężenie pola. (ma ktoś dziś auto bez kompa pokładowego?)

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.