  • 311. Data: 2010-12-09 13:09:25
    Temat: Re: Wyższość RWD nad FWD
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:01, kamil pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Przys%C5%82ona_fotograf
    iczna

    > Poczytaj i przepros.

    O co Ci chodzi? Pytam serio, bo nie wiem.

    P.S> Nie wycinaj wątku.

  • 312. Data: 2010-12-09 13:37:46
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    iczna

    > O co Ci chodzi? Pytam serio, bo nie wiem.

    Co ma kat obiektywu do ilosci wpadajacego swiatla?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 313. Data: 2010-12-09 13:42:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:37, kamil pisze:

    > "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message

    > Co ma kat obiektywu do ilosci wpadajacego swiatla?

    Aaa, tego nie wiesz... Napisz na grupę fotograficzna, to Ci wytłumaczą.
    Bo mi się zwyczajnie nie chce.

  • 314. Data: 2010-12-09 13:51:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Aaa, tego nie wiesz... Napisz na grupę fotograficzna, to Ci wytłumaczą. Bo
    > mi się zwyczajnie nie chce.

    Gdyby nie to, ze fotografuje od dluzszego czasu (a konkretnie to tak z 15
    lat temu zaczynalem z manualna Practica), to moze i poszedlbym na grupe.

    Skoro wzory dla ciebie za trudne, tu masz napisane jezykiem przystepnym dla
    oslow:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Otw%C3%B3r_wzgl%C4%99dn
    y_obiektywu

    "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych ogniskowych taki sam otwór
    względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."

    Ilosc swiatla zalezy od otworu wzglednego, wiec tym samym wartosci
    przyslony. Nie ogniskowej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 315. Data: 2010-12-09 14:37:47
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:51, kamil pisze:
> [...]
    >
    > "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych ogniskowych taki sam otwór
    > względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."

    Bzdura do potęgi ósmej. Od kiedy to optyka jest identyczna w każdym
    jednym obiektywie, niezależnie od jego długości? Sam sobie odpowiedz na
    to pytanie.. I nie czytaj już tych bzdur z wikipedii..

    > Ilosc swiatla zalezy od otworu wzglednego, wiec tym samym wartosci
    > przyslony. Nie ogniskowej.

    Nie moja wina, że cała Twoja nauka w ciągu tych 15 lat poszła w las.

    Porównaj sobie w domu obiektyw pierwszy lepszy, 50/1.8 i 400/4. Otwórz
    przesłonę całkowicie i napisz tu ładnie ile masz światła w jednym i w
    drugim.

    I przeproś.

    I idź jednak na tę grupę.. Tam Ci ładnie wytłumaczą, zależność kąta
    widzenia do ogniskowej obiektywu, względem światła weń wpadającego.

  • 316. Data: 2010-12-09 14:49:49
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    >
    > Porównaj sobie w domu obiektyw pierwszy lepszy, 50/1.8 i 400/4. Otwórz
    > przesłonę całkowicie i napisz tu ładnie ile masz światła w jednym i w

    A teraz podlacz ten 50/1.8 i 400/4 do aparatu, ustaw ISO na 100 i zrob
    zdjecie na 1/100. Ktore z nich bedzie jasniejsze?

    Teraz wez obiektyw 11/3.5 i zrob takie samo zdjecie. Ktore bedzie
    jasniejsze?

    > I przeproś.

    Za twoja glupote?

    > I idź jednak na tę grupę.. Tam Ci ładnie wytłumaczą, zależność kąta
    > widzenia do ogniskowej obiektywu, względem światła weń wpadającego.

    Podasz konkretny wzor na to? Niekoniecznie z Wikipedii, skoro to zrodlo juz
    odrzuciles.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 317. Data: 2010-12-09 14:54:27
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Thu, 9 Dec 2010, Filip KK wrote:

    > Bzdura do potęgi ósmej. Od kiedy to optyka jest identyczna w każdym jednym
    > obiektywie, niezależnie od jego długości? Sam sobie odpowiedz na to pytanie..
    > I nie czytaj już tych bzdur z wikipedii..
    [...]
    > Porównaj sobie w domu obiektyw pierwszy lepszy, 50/1.8 i 400/4. Otwórz
    > przesłonę całkowicie i napisz tu ładnie ile masz światła w jednym i w
    > drugim

    Czy wiesz co to jest "otwór względny"? Jest to stosunek ogniskowej do
    średnicy czynnej (czyli tzw. apertury wejściowej) obiektywu. Co z tego, że
    przez obiektyw o większej średnicy wpadnie więcej światła? Weź sobie
    dowolny obiekt o ustalonych rozmiarach kątowych (np. Księżyc - około 30
    minut łuku) i oblicz, jakie będą rozmiary liniowe obrazu tego Księżyca w
    płaszczyźnie ogniskowej pierwszego i drugiego obiektywu. A następnie
    podziel sobie ilość światła wpadającego przez jeden i drugi obiektyw
    odpowiednio przez powierzchnię jednego i drugiego obrazu, a wtedy
    zrozumiesz, dlaczego czas naświetlania zależy tylko od światłosiły/otworu
    względnego :)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 318. Data: 2010-12-09 14:56:50
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 14:49, kamil pisze:

    > A teraz podlacz ten 50/1.8 i 400/4 do aparatu, ustaw ISO na 100 i zrob
    > zdjecie na 1/100. Ktore z nich bedzie jasniejsze?

    Jak to, które z nich będzie jaśniejsze?

    "Przy robieniu zdjęć obiektywami o różnych ogniskowych taki sam otwór
    względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."

    Według tego stwierdzenia, które przytoczyłeś zdjęcia mają wyjść
    jednakowo naświetlone!

    > Teraz wez obiektyw 11/3.5 i zrob takie samo zdjecie. Ktore bedzie
    > jasniejsze?

    > Za twoja glupote?

    Za swoją głupotę.

    > Podasz konkretny wzor na to? Niekoniecznie z Wikipedii, skoro to zrodlo
    > juz odrzuciles.

    A skąd ja mam Ci wytrzasnąć wzór, którego nie ma?

  • 319. Data: 2010-12-09 15:03:43
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

> [...]
    > względny wymaga takiego samego czasu naświetlania."
    >
    > Według tego stwierdzenia, które przytoczyłeś zdjęcia mają wyjść jednakowo

    A skąd to niby wziąłeś, skoro otwór względny pierwszego obiektywu jest 1.8
    a drugiego 4?

    > A skąd ja mam Ci wytrzasnąć wzór, którego nie ma?

    Ten wzór można wyprowadzić "na kolanie" dysponując wiedzą z zakresu szkoły
    średniej ;-)

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 320. Data: 2010-12-09 15:08:56
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 15:03, Wojtek Borczyk pisze:

    > A skąd to niby wziąłeś, skoro otwór względny pierwszego obiektywu jest
    > 1.8 a drugiego 4?

    Ustawiasz taką samą przesłonę według powyższego stwierdzenia.

    Obiektywy RÓŻNE, taki sam OTWÓR, wymaga tego samego czasu naświetlania.
    I to jest bzdura!

    Biorę różne obiektywy, ustawiam na wszystko jeden otwór względny,
    naświetlam wszystkie zdjęcia jednym czasem i wychodzą różnie naświetlone
    zdjęcia a nie tak samo!

    > Ten wzór można wyprowadzić "na kolanie" dysponując wiedzą z zakresu
    > szkoły średniej ;-)

    Ale fajnie tniesz cytaty, do których się odnosisz.

    Wyprowadzaj wzór, ja poczytam ..