  • Data: 2009-07-30 22:19:04
    Temat: Re: Wywoływanie RAW pod linuxem
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mikolaj Tutak wrote:

> [...]
    ?feat=directlink

    > Nuda, nuda, bałagan w tle i naduzywanie "fill light".

    Może i nuda... miałem ochotę pocykać kwiatki... nie każdy to lubi. Tak samo
    nie każdy lubi urozmaicone tło, chociaż zgodzę się, że na kilku zdjęciach
    jest ciut za wyraźne (za duża głębia) - niedługo dojdzie do zestawu komplet
    soczewek, ale i tak nie sądzę, abym dokładał więcej niż 1-3 dioptrie (jak
    kiedyś robiłem na analogu). Po prostu lubię jak coś tam w tle widać. Nie do
    końca czuję pojęcie "fill light", ale jeśli je dobrze rozumiem (czyli w
    skrócie rozjaśnianie obrazu pierwszoplanowego) to jest to efekt
    zamierzony - tak mi się podoba. Poważnym problemem jaki wyszedł na tych
    zdjęciach jest ostrość ustawiana nie zawsze na to, na co mam ochotę (nawet
    z ręcznymi poprawkami) i nie za bardzo wiem jak to przeskoczyć (na tym
    sprzęcie) mając na uwadze moją wadę wzroku (korygowaną na szczęście w
    większości na wizjerze) oraz możliwości (czy raczej ich brak) cyfrowego
    wyświetlacza i wizjera. Niestety, od czasów pożegnania się z manualnym
    analogiem bardzo mi brakuje solidnej matówki z przeciętym polem (czy jak to
    się nazywa po polsku??? Uczyłem się focić we Francji z książek w tamtejszym
    języku, tam to się nazywa microprisme a champ coupe... ;->), co pozwalało
    doskonale kontrolować punkt na który ostrość jest nastawiana. Na razie nie
    mam kasy na lepszy sprzęt, więc będę musiał się bardziej przykładać ;-)
    chociaż to i tak nie będzie to samo... ;-(

    Za tydzień jadę w Bieszczady - mam nadzieję przywieść trochę ciekawszego
    materiału... W szczególności początek dawno planowanego cyklu (cykli),
    których realizacja była odwlekana z braku odpowiedniego sprzętu - cerkwie i
    dawna architektura drewniana... A oprócz tego oczywiście trochę makro, masa
    widoków, moich dzieciaków i zapewne trochę pijackich fotek... ;-) Na
    zwierzynę nie liczę - moje potwory (dwie sztuki lat cztery)
    wypłoszą.... ;-D

    meping