  • Data: 2009-07-31 23:09:33
    Temat: Re: Wywoływanie RAW pod linuxem
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mikolaj Tutak wrote:

    > Kazdy lubi cykać kwiatki, ale nie kazdy ma czym się pochwalić ;-)

    Owszem... ;-) weź też pod uwagę, że to były pierwsze moje zdjęcia tym
    aparatem.... ;-) Poza tym moje zdjęcia, mają się mi podobać, chociaż
    dostrzegam ich niedociągnięcia (aczkolwiek głównie w ostrości)... ;-)

    > Tak, za bardzo widać tło, ale powinieneś też popracować na kompozycją.

    trochę ciężko pracuje się nad kompozycją w plenerze... ;-) ale staram się...
    zmniejszenie głębi zdecydowanie zmieli stan rzeczy... ;-)

    > 1-3 dioptrie bedą ok przy dłuższych ogniskowych.

    Zgadza się - chyba żadne z tych zdjęć nie było robione na 35mm ;-)

    > Niezupełnie. Fill light to rozjasnienie cieni bez ruszania swiateł, nie
    > wiem jakim softem to obrabiałeś, ale w Lightroomie nazywa się to właśnie
    > "fill light". Niestety przy zbyt intensywnym rozjasnianiu zdjecie wyglada
    > mocno nienaturalnie. IMO lepsze efekty daje filtr polowkowy.

    Obrabiam w RAWterapee - po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że osiągnąłem
    zamierzony efekt; to właśnie nie miało wyglądać naturalnie. Celowo
    zwiększyłem nasycenie kolorów, kontrast i wyciągnąłem cienie. Mi się tak
    podoba, nie każdemu musi... ;-)

    > Dalmierz klinowy, a na okolo był mikroraster.

    Lol! w 14 lat po powrocie do kraju w końcu potrafię powiedzieć to po
    polsku... ;-D

    > Jaki aparat? Do wiekszosci mozna kupic zamiennik matówki posiadajacej taki
    > element. Niestety nie jest to tania impreza :(

    nie da się - fuji S7000 - hybryda z wyświetlaczem w wizjerze, anie
    lustrem... ;->

    > Wybierz najlepsze zdjecia i pochwal się po powrocie.

    Jeszcze będę musiał je obrobić... trochę czasu upłynie, ale nie
    omieszkam... ;-)