eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWyważanie kół rowerowychRe: Wyważanie kół rowerowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.077222243111.w
    arszawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wyważanie kół rowerowych
    Date: Fri, 15 Nov 2024 18:09:24 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vh7v78$pd1$1@news.chmurka.net>
    References: <vgtadm$1tc$1@news.chmurka.net> <vgtevq$tua$3@news.chmurka.net>
    <vgtfm2$96e$1@news.chmurka.net> <vgtg6d$tua$9@news.chmurka.net>
    <vh6u3f$u10$1@news.chmurka.net> <vh73bl$t7n$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 15 Nov 2024 17:08:56 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PeJot";
    posting-host="077222243111.warszawa.vectranet.pl:77.222.243.111";
    logging-data="26017";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:ARSLIePCdPNZtWcfYBFjnrdoEPs=
    sha256:y0JM8WxCW6sh/ffSmbA7JSvhJzqqLCLk1Pef/EkK/Sg=
    sha1:XLsXsHDmaVGke4Q4KbDgHsa0U40=
    sha256:jY8C2klFR3yqztMH81MSAKB116ywT4OucM5soi8etO0=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <vh73bl$t7n$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:50232
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.11.2024 o 10:13, Robert Tomasik pisze:

    > Im masa dalej od osi obrotu, to większy wpływ na drgania, co wynika ze
    > wzoru na siłę odśrodkową. Nie bardzo widzę powód, na szczególnie większe
    > zużycie opony w jednym miejscu.

    A ja widzę, wystarczy dłuższe hamowanie na zablokowanym tylnym kole. W
    efekcie mamy czarną smugę na asfalcie i tylną oponę zdartą po 1 sezonie.
    Zawodowcom to nie przeszkadza.

    > Opony rowerowe są dość cienkie, więc
    > miejsca na lokalne ubytki tam niewiele. Na mojego czuja  - wiem, że to
    > nie dowód - problemem będzie mimoosiowośc osadzenia opony oraz ciężar
    > wentyla.

    Mimośrodowość - tak, ale z tym niewiele da się zrobić, chyba. No i tak
    się zastanawiam: mamy lekkie oponki szerokości 1", w które można wepchać
    8 barów; oponki aprojektowane przez księgowych, czy one zwyczajnie jakoś
    się nie degradują od tego wysokiego ciśnienia ? Czy takie opony
    wystarczają na kilka sezonów, czy też z definicji, po sezonie opona do
    kosza, bez względu na to jak wygląda. Bo z dętkami do tych
    wysokociśnieniowych opon jest niestety tak, że po pierwszym łataniu taka
    dętka nadaje się do kosza, bo nie trzyma ciśnienia.
    >
    > No i sprawa dotyczy - jak to nawet z reklamy wynika - wielkich
    > prędkości. Co to w praktyce znaczy, to osobna sprawa. Ja sporadycznie na
    > rowerze jeżdżę ponad 30 km/h. Dokładając do tego, że walczymy tylko z
    > biciem prostopadle do osi, to moim zdaniem - pomijając jakieś szczególne
    > zastosowania związane z biciem rekordu świata w prędkości zjazdu -
    > zagadnienie nie warte głębszego zainteresowania.

    Też bym się tym nie przejmował, ale człowiek na stare lata ostrożny się
    robi i nie podoba mu się jak przy ~70 km/h rower się telepie :)
    A do tych 70 km/h wystarczy solidna górka z dobrym, długim asfaltem.


    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: