eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWyważanie kół rowerowychRe: Wyważanie kół rowerowych
  • Data: 2024-11-15 10:13:25
    Temat: Re: Wyważanie kół rowerowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 15.11.2024 o 08:43, PeJot pisze:
    >>>> Pewnie można po przeciwnej stronie przylepić ciężarek. Wędkarski na
    >>>> szprychy, albo są takie samoprzylepne do alufelg. Wydaje mi się, ze
    >>>> to przerost formy nad treścią, ale może ktoś się z tym spotkał w
    >>>> praktyce.
    >>>
    >>> Niestety, kłopoty z niewyważeniem mogą pojawić się przy prędkościach
    >>> rzędu 50 km/h, a o to nie trudno, wystarczy odpowiednio stromy zjazd ?
    >>
    >> Cóż. Tak szybko nei jeżdżę. No to mój sposób z wyrównoważeniem
    >> powinien zadziałać.
    >
    > No cóż, sezon rowerowy się kończy, będzie czas eksperymentować. Na razie
    > myślę tak:
    >
    > 1) trzeba sprawdzić, co tak naprawdę jest źródłem niewyważenia: samo
    > koło, czy też ogumienie, stawiam na to drugie. Podejrzewam, że
    > niewyważenie ogumienia wiąże się z jego zużyciem i wtedy trzeba przyjąć,
    > że taka wibrująca zużyta opona z definicji idzie do śmieci.
    >
    > 2) próba doważania plasteliną, bo łatwo dozować i ujmować, ale biorąc
    > pod uwagę punkt 1) to wygląda na pudrowanie syfa.
    >
    > 3) w ogóle to wyważam otwarte drzwi:
    > https://dandyhorse.cc/sklep/wywazanie-kola/?
    > srsltid=AfmBOoqA16bET7KqCVj49aVmX5kGwKbhdhDoQUzH9buX
    Hlm2IKxDiEa1

    Nie podzielam Twojego stanowiska. Przede wszystkim, wnosząc po zdjęciu
    gość wyważa same "rafki". W samochodach, gdzie się to częściej robi
    wyważa się całe koła, a i istnieją urządzenia pozwalające na wyważenie
    koła na samochodzie, co uwzględnia inne masy wirujące (np. tarcze
    hamulcowe). Jak żyję, nie widziałem, by ktoś same felgi wyważał.

    Im masa dalej od osi obrotu, to większy wpływ na drgania, co wynika ze
    wzoru na siłę odśrodkową. Nie bardzo widzę powód, na szczególnie większe
    zużycie opony w jednym miejscu. Opony rowerowe są dość cienkie, więc
    miejsca na lokalne ubytki tam niewiele. Na mojego czuja - wiem, że to
    nie dowód - problemem będzie mimoosiowośc osadzenia opony oraz ciężar
    wentyla.

    No i sprawa dotyczy - jak to nawet z reklamy wynika - wielkich
    prędkości. Co to w praktyce znaczy, to osobna sprawa. Ja sporadycznie na
    rowerze jeżdżę ponad 30 km/h. Dokładając do tego, że walczymy tylko z
    biciem prostopadle do osi, to moim zdaniem - pomijając jakieś szczególne
    zastosowania związane z biciem rekordu świata w prędkości zjazdu -
    zagadnienie nie warte głębszego zainteresowania.

    --
    (~) Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: