-
Data: 2024-11-15 18:09:24
Temat: Re: Wyważanie kół rowerowych
Od: PeJot <P...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 15.11.2024 o 10:13, Robert Tomasik pisze:
> Im masa dalej od osi obrotu, to większy wpływ na drgania, co wynika ze
> wzoru na siłę odśrodkową. Nie bardzo widzę powód, na szczególnie większe
> zużycie opony w jednym miejscu.
A ja widzę, wystarczy dłuższe hamowanie na zablokowanym tylnym kole. W
efekcie mamy czarną smugę na asfalcie i tylną oponę zdartą po 1 sezonie.
Zawodowcom to nie przeszkadza.
> Opony rowerowe są dość cienkie, więc
> miejsca na lokalne ubytki tam niewiele. Na mojego czuja - wiem, że to
> nie dowód - problemem będzie mimoosiowośc osadzenia opony oraz ciężar
> wentyla.
Mimośrodowość - tak, ale z tym niewiele da się zrobić, chyba. No i tak
się zastanawiam: mamy lekkie oponki szerokości 1", w które można wepchać
8 barów; oponki aprojektowane przez księgowych, czy one zwyczajnie jakoś
się nie degradują od tego wysokiego ciśnienia ? Czy takie opony
wystarczają na kilka sezonów, czy też z definicji, po sezonie opona do
kosza, bez względu na to jak wygląda. Bo z dętkami do tych
wysokociśnieniowych opon jest niestety tak, że po pierwszym łataniu taka
dętka nadaje się do kosza, bo nie trzyma ciśnienia.
>
> No i sprawa dotyczy - jak to nawet z reklamy wynika - wielkich
> prędkości. Co to w praktyce znaczy, to osobna sprawa. Ja sporadycznie na
> rowerze jeżdżę ponad 30 km/h. Dokładając do tego, że walczymy tylko z
> biciem prostopadle do osi, to moim zdaniem - pomijając jakieś szczególne
> zastosowania związane z biciem rekordu świata w prędkości zjazdu -
> zagadnienie nie warte głębszego zainteresowania.
Też bym się tym nie przejmował, ale człowiek na stare lata ostrożny się
robi i nie podoba mu się jak przy ~70 km/h rower się telepie :)
A do tych 70 km/h wystarczy solidna górka z dobrym, długim asfaltem.
--
P. Jankisz
Sygnaturka zastępcza
Następne wpisy z tego wątku
- 16.11.24 16:08 PeJot
- 16.11.24 20:59 Jarosław Sokołowski
- 16.11.24 21:33 PeJot
- 16.11.24 21:51 Jarosław Sokołowski
- 17.11.24 10:00 PeJot
- 17.11.24 14:19 Robert Tomasik
- 17.11.24 14:44 Jarosław Sokołowski
- 17.11.24 14:45 Robert Wańkowski
- 17.11.24 17:20 Robert Tomasik
- 17.11.24 17:21 Robert Tomasik
- 17.11.24 18:54 Jarosław Sokołowski
- 17.11.24 21:03 Robert Tomasik
- 17.11.24 23:27 Jarosław Sokołowski
- 17.11.24 23:53 Robert Tomasik
- 18.11.24 00:16 Jarosław Sokołowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-24 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-24 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-24 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-24 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i