eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWytrzymałość połączenia gwintowanegoRe: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: PeJot <P...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Wytrzymałość połączenia gwintowanego
    Date: Sun, 25 Sep 2011 09:17:09 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <j5mkhn$lsv$1@news.onet.pl>
    References: <j5kovc$c6u$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: host-89-230-71-32.rzeszow.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1316935031 22431 89.230.71.32 (25 Sep 2011 07:17:11 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Sep 2011 07:17:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    X-Antivirus: avast! (VPS 110924-1, 2011-09-24), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:29343
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-09-25 08:42, J.F. pisze:

    > A gdyby tak podejsc na logike ... gdyby moglo byc mniej, to juz by dawno
    > bylo ? :-)

    Gdyby współczesny, europejski rower był zrobiony logicznie, toby od
    dawna nie występowały w nim wymiary calowe. Więcej tu 150 letnich
    standardów, niż wytrzymałości. Wymiar gwintu w korbach jest tak
    *tradycyjny*, że aż zęby bolą. Dowód - pedały wyczynowe, odchudzone do
    granic możliwości. Nie chcąc/nie mogąc ruszać średnicy gwintu,
    konstruktorzy go nieprzyzwoicie skrócili, z 15 do 9-10 mm, a i tak
    najczęściej pękają osie, nie połączenie gwintowe.
    >
    >> Rodzaj obciążeń chyba każdy zna. Nie mogę nigdzie zdobyć dobrej jakości
    >> korb dla moich dzieci, długości 152 mm ( standard to 170 mm ).
    >
    > Allegro ?

    Zapomnij. Wprawdzie kiedyś tam udało mi się zdobyć korby 152 mm, ale
    wieńce zębate są podłej jakości i przerzucanie łańcucha pod obciążeniem
    jest nijakie. Dorosły to zniesie, dziecko niekoniecznie. Marzy mi się
    zrobić dziecinne korby 152 mm z dobrej jakości wieńcami zębatymi, takimi
    na jakich jeżdżę sam.

    A producenci olewają ten segment rynku. Suntour coś tam produkuje, ale w
    PL nie uświadczy.
    >
    > Poza tym ... moze dla dzieci nie musi byc dobrej jakosci ?

    Dla _moich dzieci_ powinny :)

    Koncepcja nr 2: zastępuję standardowy gwint 9/16" x 20 T.P.I, długości
    15 mm zwykłym metrycznym, np. M10. Takie otwory mogę swobodnie wykonać w
    standardowej korbie, materiału wokoło jest dosyć. Nie bawię się w różne
    kierunki gwintu, pedały wkręcam z użyciem kleju, nie powinny się
    luzować. Pytanie czy tokarz będzie w stanie wykonać gwint M10 na osi
    pedału ? Stal "na gwoździe" raczej toto nie jest.



    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: