    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 20 May 2015 13:18:37 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Wysyp "30"?

    On Wed, 20 May 2015, Newok wrote:

    > Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał

    > Znaki drogowe nie są po to, aby kierowca zaczął się zastanawiac,
    > czy ten znak ma tam być, czy nie.
    > Znak drogowy jest po to, aby kierowca NATYCHMIAST
    > zaczął go przestrzegać. Później może zgłosić swoje uwagi tym którzy mają
    > wpływ na oznakowanie dróg.

    Niemniej, dwa pytania pozostają.
    1. Dlaczego odpowiedzialność nie ma być związana ze SKUTKAMI złamania
    przepisu, w tym przypadku - stworzenia zagrożenia lub nie
    2. Jaka ma być odpowiedzialność (i kto ma ją orzekać) za np. bezzasadne
    ograniczenie prędkości.

    Aby prawo *nie mogło* służyć innym celom niż sprawiedliwości, powinno
    zarówno mieć na uwadze cel jak i narzucać "ograniczenia odwrotne".

    > O co chodzi ? Obecne zmiany uniemożliwiają myślenie ?

    "Uczą niemyślenia".
    Karzą za jedno oderwane kryterium, niejako "bezzwiązkowo" z faktem
    spowodowania zagrożenia.
    Całkiem niedawno na innej grupie ktoś zadał niezłe pytanie: dlaczego
    BARDZIEJ nie są ścigane wykroczenia, będące powodem istotnej większości
    wypadków?
    Idzie oczywiście o nieustępowanie pierwszeństwa.

    Na dziś jest tak, że za jazdę z jednym promilem jest więzienie
    i odebranie PJ. Za +50 odebranie PJ.
    A za coś takiego (zakładając że nie przekroczy prędkości :P):
    http://www.youtube.com/watch?v=vr1cyL7WpXw&blend=22&
    lr=1&ob=5
    ...całych 500 zł mandatu. I można grzać dalej.

    No ja zwyczajowo powiadam, że dopóki proporcja kar nie będzie
    ODWROTNA, na drogach nie będzie lepiej.
    Przecież ten z filmiku jeździ "nie widzę to jadę"...

    Coś jeszcze.
    Nijak nie podważam, że prędkość istotnie odbija się na skutkach
    wypadków, i że jest wiele miejsc, w których to "nie widać"
    dlaczego owa prędkość może być niebezpieczna (powód pierwszy
    na liście - zła widoczność dla podporządkowanych).
    Pic w tym, że w takim miejscu kierujący MOŻE spowodować
    tragiczny wypadek. A kara za złamanie przepisu taka sama,
    jak na rzeczonym "zabudowanym w lesie" przy pustej drodze
    (ten drugi warunek nie bez powodu :>)

    pzdr, Gotfryd