-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe001.ams.xsnews.nl!ecngs!
feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!news
feed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!n
ews.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 20 May 2015 13:18:37 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Wysyp "30"?
In-Reply-To: <555c3ba8$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505201305590.2180@quad>
References: <mjc0v7$91i$1@node1.news.atman.pl> <mjcbjf$o6h$1@srv.chmurka.net>
<5559be1f$0$27518$65785112@news.neostrada.pl>
<555a01d3$0$2188$65785112@news.neostrada.pl>
<555c3ba8$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 58
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1432130757 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8387 83.15.167.123:64315
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3455
X-Received-Body-CRC: 3053644501
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2562567
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 20 May 2015, Newok wrote:
> Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał
>>
>> Byc moze masz racje, ale piszac powyzsze zdanie w kontekscie calego tego
>> watku popelniasz blad logiczny zakladajac, ze kierowca przekraczajacy
>> predkosc podana na znakach wywoluje zagrozenie w ruchu i ze ergo jest
>> debilem drogowym.
>
> Znaki drogowe nie są po to, aby kierowca zaczął się zastanawiac,
> czy ten znak ma tam być, czy nie.
> Znak drogowy jest po to, aby kierowca NATYCHMIAST
> zaczął go przestrzegać. Później może zgłosić swoje uwagi tym którzy mają
> wpływ na oznakowanie dróg.
Niemniej, dwa pytania pozostają.
1. Dlaczego odpowiedzialność nie ma być związana ze SKUTKAMI złamania
przepisu, w tym przypadku - stworzenia zagrożenia lub nie
2. Jaka ma być odpowiedzialność (i kto ma ją orzekać) za np. bezzasadne
ograniczenie prędkości.
Aby prawo *nie mogło* służyć innym celom niż sprawiedliwości, powinno
zarówno mieć na uwadze cel jak i narzucać "ograniczenia odwrotne".
>> Owszem - kierowca ma myslec - ale obecnie wchodzace zmiany w pord maja sie
>> do tego nijak, sa wrecz krokiem wstecz.
>
> O co chodzi ? Obecne zmiany uniemożliwiają myślenie ?
"Uczą niemyślenia".
Karzą za jedno oderwane kryterium, niejako "bezzwiązkowo" z faktem
spowodowania zagrożenia.
Całkiem niedawno na innej grupie ktoś zadał niezłe pytanie: dlaczego
BARDZIEJ nie są ścigane wykroczenia, będące powodem istotnej większości
wypadków?
Idzie oczywiście o nieustępowanie pierwszeństwa.
Na dziś jest tak, że za jazdę z jednym promilem jest więzienie
i odebranie PJ. Za +50 odebranie PJ.
A za coś takiego (zakładając że nie przekroczy prędkości :P):
http://www.youtube.com/watch?v=vr1cyL7WpXw&blend=22&
lr=1&ob=5
...całych 500 zł mandatu. I można grzać dalej.
No ja zwyczajowo powiadam, że dopóki proporcja kar nie będzie
ODWROTNA, na drogach nie będzie lepiej.
Przecież ten z filmiku jeździ "nie widzę to jadę"...
Coś jeszcze.
Nijak nie podważam, że prędkość istotnie odbija się na skutkach
wypadków, i że jest wiele miejsc, w których to "nie widać"
dlaczego owa prędkość może być niebezpieczna (powód pierwszy
na liście - zła widoczność dla podporządkowanych).
Pic w tym, że w takim miejscu kierujący MOŻE spowodować
tragiczny wypadek. A kara za złamanie przepisu taka sama,
jak na rzeczonym "zabudowanym w lesie" przy pustej drodze
(ten drugi warunek nie bez powodu :>)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 20.05.15 16:31 Shrek
- 20.05.15 16:39 Shrek
- 20.05.15 16:50 J.F.
- 20.05.15 17:13 yabba
- 20.05.15 17:13 masti
- 20.05.15 17:30 Tom N
- 20.05.15 17:53 Cavallino
- 20.05.15 18:00 Budzik
- 20.05.15 18:10 Shrek
- 20.05.15 18:14 Tom N
- 20.05.15 18:18 J.F.
- 20.05.15 18:29 bartosz
- 20.05.15 18:35 Shrek
- 20.05.15 20:23 jerzu
- 20.05.15 20:24 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-30 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?