  • 11. Data: 2013-06-10 13:36:08
    Temat: Re: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Zgadzam się:
    > "nie decyduje o atrakcyjności wyrobu"
    > Także wtedy kiedy zadawalasz się obrazem bez wskaźników typu pasek (bar),
    > wskazówki na pomiarze ciśnienia, prędkości itp.
    > Tego nie zrozumiałem.
    > Moim zdaniem, nie ma znaczenia czy wyświetlacz jest kolorowy, czy
    > monochromatyczny,
    > jeśli mówimy o dobieraniu odstępu między znakami.
    > Czy się myle?

    Nie, to mi się pomyliło z hintingiem.

  • 12. Data: 2013-06-10 22:50:43
    Temat: Re: Odp: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Zrobiłem to właśnie wtedy, tzn. generator znaków, porządnie, dokładnie,
    > uniwersalnie i zgodnie ze sztuką.

    Dawne czasy, dawne rozwiązania. Mnie udało się zrobić całą drukarkę
    igłową, z mechaniką, a co tam .:)

    > Należy rozważych 2 przypadki:
    > a) mikrokontroler dostaje po RS jakieś znaki ze zbioru nieskończonego i
    > trzeba to wyświetlić,

    I tak ma wyglądać HMI.

    > b) urządzenie samo z siebie musi wyświetlać skończony zbiór napisów i
    > wartości (np. 5000 różnych)

    A tak wyglądają wyświetlacze zdarzeń (np: alarmów).

    > Jeśli a) odkopuje moje procedury

    Jedyne słuszne.

    > Jeśli b) --> żona wstawia w arkusz kalkulacyjny obrazek i wpisuje jedynki
    > gdzie trzeba.

    No tak, ale jak masz pole z edycją wartości zmiennych sterownika, to
    polegniesz. No nie da się przecież zrobić obrazka dla każdej wartości. ;)
    Chyba że potniesz, ale to nie różni się wtedy wiele od a). Po prostu
    zamiast znaku wysyłasz jego opis w postaci powiedzmy "5-ciu bajtów".

    > Jest to bardziej banalne niż ciągłe bawienie się z męczeniem wyświetlacza,
    > który obsłuży tylko 40 liter i cyfr oraz 80 znaków których nikt nie
    > potrzebuje.

    Kiedy ja mam inaczej. Wystarcza mi zupełnie alfabet. Staram się nie
    wymyślać własnych symboli, jakoś nie do końca mi się to sprawdzało.
    Wyświetlacz ma dać czystą i szybko/łatwo przyswajalną informację.
    Grafika wręcz szkodliwa jest, przynajmniej na poziomie obsługi. Co
    innego przy sprzedaży, wtedy... ale to już wiadome jest.
    Żeby nie było że taki purysta znakowy jestem. Mówię o prostych maszynach
    z prostym sterowaniem.

    > Zalety:
    > a) łatwiej
    > b) szybciej piszemy program
    > c) szybciej to działa
    > d) elementy grafiki nie robią żadnej różnicy
    > e) ten sam program do wszystkich projektów - zmienia się tylko arkusz
    > kalkulacyjny.
    >
    > Jak będziesz miał pytania - pisz śmiało.

    No tak.
    Wiesz, wypadłem trochę z elektroniki uC i teraz ciężko mi się odnaleźć w
    środowisku 32 bity/pierdylion rejestrów.
    Dlatego szukam czegoś łatwego i prostego, zaczynając od wyświetlacza.
    Już widzę, że łatwo nie będzie i przyjdzie mi pochylić się mocno nad
    jakimś nowym środowiskiem.
    Znajomy polecił Freescale z CodeWarior-em, inny rodzinę Atmela z AS6.
    Samemu jak zacząłem szukać, wyszło mi, że może coś z ARMów od razu.
    Skoro tak czy siak muszę bardziej "mózg pomarszczyć", to może przy
    okazji wystrugam coś w graficznym. Sam jeszcze nie wiem. Na razie
    oddalam się od pierwotnej - prostej idei unowocześnienia moich maszyn.

    Widziałem u kolegi fantastycznie zrobione środowisko HMI, idealnie
    pasujące do moich potrzeb, zarówno programowo jak i sprzętowo. Normalnie
    jak by dla mnie pisał. Kłopot w cenie jak zwykle. Wielka szkoda.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 13. Data: 2013-06-11 10:34:01
    Temat: Odp: Odp: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >polegniesz. No nie da się przecież zrobić obrazka dla każdej wartości. ;)
    :-)
    No to leżę "polegnięty" i naciskam guziki, a na wyświetlaczy mam piękne
    obrazki
    z wartościami zmieniającymi się od min do max.
    I to dla dwóch zmiennych, a może być ich dziesięć.
    Oprócz tego jeszcze jest taki trójkącik co się zwiększa.
    To wszystko na wyświetlaczu 128x64.
    Obługuje to dsPIC 16-bitowy i właśnie żona mi melduje, że program
    na przestarzały rdzeń 8-bitowy już jest też gotowy.

    >Kiedy ja mam inaczej. Wystarcza mi zupełnie alfabet. Staram się nie
    >wymyślać własnych symboli, jakoś nie do końca mi się to sprawdzało.

    >Znajomy polecił Freescale z CodeWarior-em, inny rodzinę Atmela z AS6.
    Też polecam. Jak i Microchip, Silab, ARM i co tam chcesz.
    Liczy się algorytm, xx MHz i xxx kB Flash, a nie liczba bitów.

    >Widziałem u kolegi fantastycznie zrobione środowisko HMI, idealnie
    >pasujące do moich potrzeb, zarówno programowo jak i sprzętowo. Normalnie
    >jak by dla mnie pisał. Kłopot w cenie jak zwykle. Wielka szkoda.
    A interesuje Cię HMI z LCD i kilkoma zmiennymi, które obsłużysz po RS lub
    SPI za tankowanie samochodu :-)

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 14. Data: 2013-06-11 16:00:28
    Od: Piotr Laskowski <p...@w...pl>

    > Pomyślałem, że w nowym projekcie użyję znakowego LCD o organizacji
    > najchętniej 6x24 lub jeszcze lepiej 8x20..24 znaki.
    > Ktoś może słyszał o takich wynalazkach, czy pozostaje rzeźba w
    graficznym?

    Niedawno oprogramowałem wyświetlacz OLED, 128x64 pikseli sterowany po
    I2C lub SPI:
    http://www.wide.hk/products.php?product=0.96%22-128x
    64-OLED-Display-Module-SSD1306
    Pamięć zorganizowana jest jako 8x8x64, więc po dodaniu czcionki o
    wysokości 8 pikseli pracuje się z tym prawie jak z wyświetlaczem
    tekstowym: 8 wierszy po 21 znaków.
    To był mój pierwszy wyświetlacz graficzny i poszło naprawdę szybko.
    Chyba szybciej niż pierwszy znakowy naście lat temu.

    Tylko to jest maleństwo i pewnie z tego względu odpada. Ja akurat
    potrzebuję czegoś super małego i lekkiego z prostym interfejsem, wiec
    mnie pasuje. Tutaj są moje wypociny z tym wyświetlaczem:
    http://www.pitlab.pl/autopitlot-artykuly/strojenie-r
    egulatorow-komputera-pokladowego.html

    Piotrek.
    www.pitlab.pl

  • 15. Data: 2013-06-11 22:19:47
    Temat: Re: Odp: Odp: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > Obługuje to dsPIC 16-bitowy i właśnie żona mi melduje, że program
    > na przestarzały rdzeń 8-bitowy już jest też gotowy.

    No tak, ale składasz znaki w takim razie.
    A co do żony... właśnie się zastanawiam nad jedną kwestią. Czy
    zazdrościć, czy wpaść w przerażenie. Z jednej strony wspaniała pomoc, z
    drugie prawdopodobna rozmowa przy "kotlecie" na temat rejestru w procku ;)
    Chyba jednak pozazdrościć!

    > Też polecam. Jak i Microchip, Silab, ARM i co tam chcesz.
    > Liczy się algorytm, xx MHz i xxx kB Flash, a nie liczba bitów.

    Jasne, a nie chcesz może z Renesasa kilka kostek + debuger? Serio pytam.
    Dodam 5 tomów dokumentacji do proca (mam 2 serie).

    > A interesuje Cię HMI z LCD i kilkoma zmiennymi, które obsłużysz po RS lub
    > SPI za tankowanie samochodu :-)

    Kwestia co to potrafi i jak będę mógł z tego korzystać. Napisz proszę
    coś więcej na priv.
    Serwer 1024.pl, a konto jak imię.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 16. Data: 2013-06-11 22:29:05
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    {ciach przeczytane}
    THX, ale to zabawka jednak jest - strasznie małe.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2013-06-12 10:59:23
    Temat: Odp: Odp: Odp: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > na przestarzały rdzeń 8-bitowy już jest też gotowy.
    No tak, ale składasz znaki w takim razie.

    Jest cały obraz, "złożony" w arkuszu kalkulacyjnym.
    W arkuszu, bo łatwiej posklejać niż w Paint'cie

> [...]
    >drugie prawdopodobna rozmowa przy "kotlecie" na temat rejestru w procku ;)
    Dopóki kotlet jest smaczny, to co w tym złego:-)
    Zresztą programuje jeszcze syn i córka, więc się wymieniają w kuchni.

    >Jasne, a nie chcesz może z Renesasa kilka kostek + debuger? Serio pytam.
    >Dodam 5 tomów dokumentacji do proca (mam 2 serie).
    Chętnie się zapoznam z Renesasem, ale co on tam ma na pokładzie?
    Może na razie podaj jakiś link.
    Bo ja mam tu pełne szufladki różnych, które sobie wybieram zgodnie z tym co
    aktualnie potrzebuję.

    S.

  • 18. Data: 2013-06-13 00:06:35
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Chętnie się zapoznam z Renesasem, ale co on tam ma na pokładzie?
    > Może na razie podaj jakiś link.
    > Bo ja mam tu pełne szufladki różnych, które sobie wybieram zgodnie z tym co
    > aktualnie potrzebuję.

    H8S2148 oraz H8/3687, odpowiednio 5 i 3 sztuki :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2013-06-13 08:35:39
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >H8S2148 oraz H8/3687, odpowiednio 5 i 3 sztuki :)
    Jeśli dobrze się przyjrzałem, to są dość wolne (20MHz)
    Z tego segmentu to używam dsPIC.
    S.