  • 111. Data: 2017-03-06 13:15:44
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 13:07, Liwiusz pisze:

    > To pamiętasz, czy nie?

    Sprawdź w necie, to będziesz wiedział. Sprawdziłem. Pamiętam:P

    > Ale to nieistotne. Teoretyzować, to sobie możesz nawet na koniach, że
    > zasrają Londyn.

    Oczywiście - kto by tam jakąś zasraną fizyką przejmował. Przecież to
    nielogiczne, żeby coś tam wyliczyć i sprawdzić. Ma być wolność;)

    > Daj jakiś wykres drogi hamowania ciężarówek, uwzględniając przy okazji
    > postęp technologiczny w ostatnich 30 latach.

    Znalazłem nie wykres ale obrazek (nawet lepiej biorąc pod uwagę "poziom"
    dyskusji) - twierdzą, że 80km/h i że z realnych testów, choć źródło
    takie sobie - autoświat. Nada się?

    http://ocdn.eu/images/pulscms/Yjk7MDMsMmU0LDAsMSwx/8
    f4952964d711e783bacf4c5059bd065.jpg

    Shrek

  • 112. Data: 2017-03-06 13:20:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-06 o 13:15, Shrek pisze:
    > Znalazłem nie wykres ale obrazek (nawet lepiej biorąc pod uwagę "poziom"
    > dyskusji) - twierdzą, że 80km/h i że z realnych testów, choć źródło
> [...]

    Nie nada się.
    To jest tylko porównanie hamowania różnych typów pojazdów. A nie
    porównanie sposobu hamowania tego samego pojazdu z uwagi na jego
    prędkość. Pomijając już fakt zupełnej "nienaukowości" tej poglądowej
    ikonografiki.

    --
    Liwiusz

  • 113. Data: 2017-03-06 13:27:47
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Trudno powiedziec jak nagrywana, ale to wcale nie takie dziwne, ze nie
    > ma poczatku.
    >
    > Nagrywasz wszystko jak leci ?
    > Bedziesz sklejal, jesli w dwoch plikach bedzie

    > Nie sprawdzalem ... ale do 80 troche brakuje.

    właśnie będzie 80 licznikowe

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 114. Data: 2017-03-06 13:31:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 13:20, Liwiusz pisze:

    f4952964d711e783bacf4c5059bd065.jpg

    > Nie nada się.
    > To jest tylko porównanie hamowania różnych typów pojazdów.

    hmm. Jakby o tym było - że tiry słabiej hamują od osobówek i dlatego
    powinny jeżdzić wolniej żeby tą różnicę ograniczyć do rozsądnych
    rozmiarów. Czyż nie?

    A nie
    > porównanie sposobu hamowania tego samego pojazdu z uwagi na jego
    > prędkość. Pomijając już fakt zupełnej "nienaukowości" tej poglądowej
    > ikonografiki.

    No to trudno - skoro wzór na energię kinetyczną i wyniki testów cię nie
    przekonuja, to uważaj sobie, że nielogiczne jest, żeby 40 tonowe tiry
    miały dłuższą drogę hamowania niż osobówki.

    Nie będzie jakaś głupia fizyka jakie sa prawa fizyki;)

    Shrek.

  • 115. Data: 2017-03-06 13:33:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-06 o 13:31, Shrek pisze:

    f4952964d711e783bacf4c5059bd065.jpg

    > hmm. Jakby o tym było - że tiry słabiej hamują od osobówek i dlatego
    > powinny jeżdzić wolniej żeby tą różnicę ograniczyć do rozsądnych
    > rozmiarów. Czyż nie?

    Nie. To mógłby być argument za tym, że TIRy mają stosować większy odstęp
    przed poprzedzającym pojazdem. Bo skoro gorzej hamują, to gorzej hamują
    z każdej prędkości.

    A co z 5-tonowym tirem?

    --
    Liwiusz

  • 116. Data: 2017-03-06 13:38:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 13:33, Liwiusz pisze:

    > Nie. To mógłby być argument za tym, że TIRy mają stosować większy odstęp
    > przed poprzedzającym pojazdem. Bo skoro gorzej hamują, to gorzej hamują
    > z każdej prędkości.

    Dlatego się ogranicza prędkość tirów do takiej, gdzie ta różnica jest
    akceptowalna.

    Shrek

  • 117. Data: 2017-03-06 14:04:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-06 o 13:38, Shrek pisze:

    > Dlatego się ogranicza prędkość tirów do takiej, gdzie ta różnica jest
    > akceptowalna.

    Nie, to jest po prostu wnioskowanie post factum, albo pod z góry
    założoną tezę. Jeśli by rzeczywiście chodziło o to, o czym piszesz, to
    przepis obligowałby do zachowania odstępu, a nie do ograniczenia
    prędkości nawet jak kilometr przed ciężarówką nic nie jedzie.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2017-03-06 14:12:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 14:04, Liwiusz pisze:

    > Nie, to jest po prostu wnioskowanie post factum, albo pod z góry
    > założoną tezę. Jeśli by rzeczywiście chodziło o to, o czym piszesz, to
    > przepis obligowałby do zachowania odstępu,

    Przecież obowiązuje. Widać nie wystarcza, skoro co i raz nie wyhamowują.

    > a nie do ograniczenia
    > prędkości nawet jak kilometr przed ciężarówką nic nie jedzie.

    Czasem różne rzeczy biorą się "znikąd" - nawet na autostradach na
    przykład zza pleców.

    Dobra - kończę to dyskusję. Bo skoro prosiłeś o wykład z fizyki, żeby
    uwierzyć, że tiry gorzej hamują i cię to nie przekonuje...

    Shrek

  • 119. Data: 2017-03-06 14:23:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 11:34, Shrek pisze:

> [...]
    /7/77/US_Speed_Limits_May_2015.svg/512px-US_Speed_Li
    mits_May_2015.svg.png

    > Let's go deeper.Poczytaj na wikipedi o konkretnych stanach a okaże się,
    > że co prawda jest vmax 80, ale na wszystkich drogach stoją 70 albo, że
    > można tyle ale tylko na płatnych autostradach, których akurat w tym
    > stanie takich nie ma.
    >
    > Zresztą jak już napisano - tam są inne warunki i inna filozofia -
    > wszyscy jadą tyle samo.

    Napisałem zanim poczytałem resztę wątku ciągnącego się przez weekend,
    ale 80 mph w Utah i Nevadzie widziałem na własne oczy na na dużych
    odcinkach darmowych autostradach :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 120. Data: 2017-03-06 14:39:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2017 o 14:23, Mirek Ptak pisze:

    > Napisałem zanim poczytałem resztę wątku ciągnącego się przez weekend,
    > ale 80 mph w Utah i Nevadzie widziałem na własne oczy na na dużych
    > odcinkach darmowych autostradach :)

    Nie przeczę, że może gdzieś jest.

    Ale przedpisca powoływał się "że w USA to można 80- mil i tragedii nie
    ma", a potem się okazuje, ze te 80 mil to w czterech stanach, zresztą
    też niekoniecznie a statystyki z całych stanów (których zresztą nie
    podał). Więc robienie pewexu.

    Shrek