  • 1. Data: 2017-03-04 16:04:37
    Temat: Wyścigi ślimaków II
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Takie coś zobaczyłem na youtube.

    https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q

    I teraz kilka pytań.

    1 - co tam własciwie się stało?

    2 - jeśli chodziłoby o to, żeby kogoś wkurzyć poczekać aż wyprzedzi i
    zmandatować, to należałoby sprawę nazwać jasno i po imieniu - skurwysyństwo.

    3 - jednak wychodzi mimo wszystko hipokryzja kierowców tirów, bo według
    nich jak ty pojedziesz minutę 91 zamiast 140 to jest to poświęcenie na
    które oni są gotowi, ale kilka minut 72@80 to już takie wiązki lecą po
    CB jakby któremuś z nich ten radiowóz matkę przejechał.

    4 - od kiedy tam stoją te zakazy bo na A2 jest to nowa sprawa i trzeba
    sobie jasno powiedzieć, że tirmani na to zapracowali.

    5 - jak nie ma radiowozu w pobliżu to i tak mają to w d4.

    6 - jakbym był autorem to starałbym się skarpetek nie wrzucać do netu:)

    Shrek

  • 2. Data: 2017-03-04 17:31:00
    Temat: Re: Wyścigi ślimaków II
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 16:04:37 +0100, Shrek wrote:

    > Takie coś zobaczyłem na youtube.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=gI7Xq2Hqx8Q
    >
    > I teraz kilka pytań.
    >
    > 1 - co tam własciwie się stało?

    A jaj mam inne....

    Jest jakiś problem, żeby im pozwolić jeździć na autostradach powiedzmy do
    120? Ekonomia i tak spowoduje, że będą pewnie jeździć w okolicy 100 tak
    jak teraz, tempomat na 95 i jazda - ale nie będzie problemów z
    wyprzedzaniem jak się któremuś na prawdę spieszy.

    Tomek

  • 3. Data: 2017-03-04 17:59:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-03-2017 o 17:31, Tomasz Stiller pisze:

    > A jaj mam inne....
    >
    > Jest jakiś problem, żeby im pozwolić jeździć na autostradach powiedzmy do
    > 120?

    Pewnie taki, że jak im zdejmiesz ogranicznik, to pojadą 120 nawet na
    wąskiej drodze....

  • 4. Data: 2017-03-04 18:11:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jaj mam inne....
    >
    > Jest jakiś problem, żeby im pozwolić jeździć na autostradach powiedzmy do
    > 120?

    Taki, że raz że tiry i tak jeżdzą gdzie się fizycznie da na kagańcu,
    dwa, że przy 120 mogłaby wyjśc jakaś absurdalnie długa droga hamowania.
    I dajmy na to tam gdzie przy 90 by już stał mgółby mieć na przykład
    jeszcze 80 na liczniku przy hamowaniu ze 120... A wtedy problem
    karamboli stałby się bardziej palący.

    Shrek

  • 5. Data: 2017-03-04 18:57:54
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 18:11:59 +0100, Shrek wrote:

    > Taki, że raz że tiry i tak jeżdzą gdzie się fizycznie da na kagańcu,
    > dwa,
    > że przy 120 mogłaby wyjśc jakaś absurdalnie długa droga hamowania.

    Jakoś się teraz masowo nie rozwalają jeżdząc na kagańcu, to dlaczego
    mieliby się nagle zacząć rozwalać jak im się ten kaganiec nieco przesunie
    w górę? Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i
    jakoś problemu nie me :) Imo przesadzasz.

    Tomek

  • 6. Data: 2017-03-04 19:00:04
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sat, 04 Mar 2017 17:59:49 +0100, Cavallino wrote:

    > Pewnie taki, że jak im zdejmiesz ogranicznik, to pojadą 120 nawet na
    > wąskiej drodze....

    Na wąskiej drodze pojadą tak, jak im ruch pozwala. Jak jest ciasno to i
    70 jeżdzą. W czym problem? Niech latają 120 na ekspresówkach/autostradach
    a na zwykłych zgodnie z lokalnym ograniczeniem. Często widujesz tiroloty
    jadące przez miasto 95? Większość tyle może...

    Tomek

  • 7. Data: 2017-03-04 20:18:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-03-2017 o 19:00, Tomasz Stiller pisze:

    > Na wąskiej drodze pojadą tak, jak im ruch pozwala.

    No i pozwoli na 120 to tyle pojadą.
    Widocznie uznano, że nie jest to pożądana prędkość dla 40-tonowego pocisku.

    Na inteligencję jego powożących nie ma co liczyć, większość to buractwo
    granatem od pługa oderwane.
    A będzie jeszcze gorzej, bo starzy kierowcy z papierami na ten zawód
    wymierają, a nowych nikt nie szkoli, ponoć w naszym kraju brakuje 50-
    100 tys kierowców tirów.

    Dlatego dobiera się jakichś chętnych z przypadku, tzn, takich którzy do
    niczego innego się nie nadawali.
    Do tego zresztą też się nie nadają, ale nikt tego nie sprawdza, byle
    kat. C mieli.
    Np. alkoholicy w tym zawodzie to sprawa częsta.

  • 8. Data: 2017-03-04 20:25:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2017 o 18:57, Tomasz Stiller pisze:

    > Jakoś się teraz masowo nie rozwalają jeżdząc na kagańcu, to dlaczego
    > mieliby się nagle zacząć rozwalać jak im się ten kaganiec nieco przesunie
    > w górę?

    to nieco to o 1/3, energia w kwadracie prędkości więc wyjdzie większa o
    jakieś trzy czwarte.

    > Patrz USA, tam do 75/80mph w niektórych staranch latają i
    > jakoś problemu nie me :) Imo przesadzasz.

    A w stanach to zdaje się inaczej do ograniczeń podchodzą. Swego czasu
    rozmawiałem z polonusem o tym jak tam u nich na drogach i przyznał się,
    że raz na autostradzie wycisnął 90 mil, ale że to bardzo głupie było. I
    mówił, że strsznie zapierdalam jak go na lotnisko wiozłem(a jechałem jak
    wszyscy).

    BTW - to 80 to raptem 1 stan i to w zasadzie "pusty"i jedna autostrada w
    Texasie. W większości 70/75, ale to prędkość maksymalna (u nas na tej
    zasadzie to 87,5). Ciężarówki z tego co się orientuję mają mniej.

    Shrek

  • 9. Data: 2017-03-04 20:40:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-03-04 16:04, Shrek wrote:
    > 1 - co tam własciwie się stało?

    Zapewne to czego na filmie zabrakło. Powodu zatrzymania. Mozliwe że się
    tajemniczo nie nagrało. Bywa że monitoringi w komendach psują się jakoś
    tak w ważnych monentach to i telefony ich klientów też mogą.

    > 2 - jeśli chodziłoby o to, żeby kogoś wkurzyć poczekać aż wyprzedzi i
    > zmandatować, to należałoby sprawę nazwać jasno i po imieniu -
    > skurwysyństwo.

    E tam, pewno zauwazyli że misio wyprzedzal na zakazie i go odprowadzili
    na najbliższy parking. Inna sprawa że ta autostrada jest g... warta
    skoro pas awaryjny ma ksztalt rowu i trzeba jechać do MOPa.

    > 6 - jakbym był autorem to starałbym się skarpetek nie wrzucać do netu:)

    Normalne ma. Choć może faktycznie u tirmanów norma jest inna :D

  • 10. Data: 2017-03-04 20:46:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zapewne to czego na filmie zabrakło. Powodu zatrzymania. Mozliwe że się
    > tajemniczo nie nagrało. Bywa że monitoringi w komendach psują się jakoś
    > tak w ważnych monentach to i telefony ich klientów też mogą.

    Tak - jak przeanalizowałem, to pewnie było tak, że mu najpierw błysnęli,
    potem przewieżli do mopa i znów błysnęli machając lizakiem. I tylko
    druga część jest nagrana. Zmyliło mnie, ze inni za nim zjechali i
    policjant chyba szedł do następnego klienta - wydawało mi się, ze
    zawineli kogoś z lewego pasa, a nasz kameramen zjechał żeby dalszy ciąg
    telenoweli nagrać.

    Tak czy inaczej - nie mogli normalnie pojechać przed nim, tylko się wlec
    poniżej ograniczenia dla tirów? Jeśli rzeczywiście jechali tak 10 km to
    wygląda na to, że mieli nadzieję, że ktoś wyprzedzi.

    Shrek.