-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Cavallino" <c...@k...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wyrok po wypadku policyjnej vectry z Zambrowie
Date: Sat, 11 Oct 2014 17:31:22 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 126
Message-ID: <m1big5$35s$1@node1.news.atman.pl>
References: <m11nib$48c$1@node2.news.atman.pl> <m12rk1$3r0$2@node2.news.atman.pl>
<54359b06$0$12632$65785112@news.neostrada.pl>
<m147es$iph$1@node2.news.atman.pl>
<5435a7e9$0$12645$65785112@news.neostrada.pl>
<m15gtc$lpt$3@node1.news.atman.pl> <m16e7a$mit$1@node1.news.atman.pl>
<m16gmh$p6g$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410101026350.3900@quad>
<m193m5$en8$1@node2.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410102218330.5252@quad>
<m19hpo$ver$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
NNTP-Posting-Host: 37.209.138.205
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1413041481 3260 37.209.138.205 (11 Oct 2014 15:31:21
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 11 Oct 2014 15:31:21 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
X-Antivirus: avast! (VPS 141011-0, 2014-10-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546689
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410111103240.1708@quad..
.
> On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:
>
>> Możesz tam stanąć i czekać na wolną drogę.
>
> Z PoRD:
> +++
> Art. 25. 1. Kierujšcy pojazdem, zbliżajšc się do skrzyżowania,
> jest obowišzany zachować szczególnš ostrożnooć i ustšpić pierwszeństwa
> pojazdowi nadjeżdżajšcemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo
> - także jadšcemu
> z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcajšcemu w prawo.
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Jak sam pisałeś - obowiązuje całość prawa.
To powyżej to obowiązki dodatkowe związane ze zmianą kierunku.
> ---
>
>> Ale jak chcesz zmienić ten pas
>
> Powiedzmy, że powtórkę z flejma "czy pasy na skrzyżowaniu
> się kończą czy *rozwidlają*" może polegać na przejrzeniu
> archiwum
Nie interesuje mnie czyjeś zdanie, mówię o tym jak jest.
Pas kończy się najczęściej na jakiejś linii, zatrzymania, bocznej itd
>> czy to poprzez wjazd na niego, czy też jego przecięcie, to MUSISZ się
>> upewnić że nic na nim nie ma i nikomu drogi nie zajedziesz.
>
> Zajechać drogę można jadącemu z przeciwka - o czym stanowi
> przepis wyżej.
> To, że wyjeżdżający z podporządkowanej ma ustąpić całej
> *drodze* nijak nie świadczy, że to samo dotyczy jadących
> *po* danej drodze z różnych pasów.
Ale o tym, że nie wolno wjeżdżać przed kogoś poruszającego się w tym samym
kierunku, tyle że innym pasem mówią inne przepisy.
>> Jedzie nim, to jest jego.
>
> Ale się PRZECINA z pasem TEJ SAMEJ DROGI.
Nie, się nie przecina.
Chyba że mowa o skręcie w lewo na drodze z pierwszeństwem do skrętu w lewo,
wtedy się tak może zdarzyć.
> Weź sobie taki układ: dwa (dla odmiany prawe) skrajne pasy jezdni
> przeznaczone do skrętu w prawo, ale z obydwu fizycznie możliwa
> jest jazda na wprost (nie ma "barier", nawet tym "mniej prawym"
> pasem może być dopuszczona jazda na wprost).
> Jadący "prawym prawym" pasem jedzie prosto.
> Dochodzi do kolizji jadącym "drugim prawym" (od skraja) pasem.
>
> Kto winien i *czym się różni* ten układ, od zderzenia z jadącym
> "nieprawidłowym lewym" pasem na wprost?
Tym, że nie skręcający olał nakaz skrętu.
>
> Jak ktoś musi, to może sobie jeszcze rozważyć podobny przypadek
> z dwoma pasami do skrętu w lewo i podobnym pytaniem.
No to rozważ jeszcze kolejny - dwa pasy do skrętu w lewo i ten na mniej
lewym zajmuje na środku skrzyżowania skrajny lewy pas.
Wolno mu?
> Na deser można sobie wymalować możliwy wg PoRD (acz nie wiem
> czy dopuszczalny przez rozporządzenie o długiej nazwie
> "o znakowaniu dróg") przypadek, w którym dwa lewe pasy skręcają
> w jeden pas drogi poprzecznej.
> "Lewy lewy" ustępuje temu "mniej lewemu" w każdym przypadku,
> nie tylko przy usiłowaniu jazdy na wprost.
A dlaczego?
Bo ten z mniej lewego PO SKRĘCIE jest z prawej strony.
Ale gdyby wjechał na lewy lewy PRZED skrętem to właśnie będzie winny, że
niewłaściwie zmienił pas i nieustąpił pierwszeństwa jadącego tymże pasem.
Wypisz wymaluj sytuacja z wyprzedzaniem pasem dla kierunku przeciwnego.
> Nie ma możliwości, aby jadący "bardziej lewym niż najbardziej
> lewy wyznaczony pas" miał "wyższe pierwszeństwo".
Jest - do momentu kiedy jedzie SWOIM pasem.
>
>> Nawet gdy formalnie jest pasem dla przeciwnego kierunku, to nadal w tym
>> momencie jest pasem wyprzedzającego, a nie skręcającego.
>>
>>> Taki drobiażdżek różniący skręt na skrzyżowaniu od skrętu "w pole".
>>
>> Nie ma żadnej różnicy.
>
> To Twoje zdanie,
Oczywiście.
>ale IMO "ten" sędzia tym się różni, że przepisy
> przeczytał.
A ten drugi który orzeka inaczej nie przeczytał?
Nie , różni się tylko tym, że je po swojemu interpretuje.
Tak jak ja.
> Rozmaluj sobie te kolizje dla przypadku wyznaczonych pasów
> o których wyżej i potem znajdź przepis, wg którego jadący
> "bardziej lewym niż skrajny lewy" ma mieć "większe pierwszeństwo".
Pisałem - przepis o zmianie pasa.
>
> IMO zwyczajnie "nie ma takiego przepisu".
J.w.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.10.14 17:38 Cavallino
- 11.10.14 17:38 Cavallino
- 11.10.14 17:40 Cavallino
- 11.10.14 19:05 RadoslawF
- 11.10.14 21:43 Liwiusz
- 11.10.14 23:01 RadoslawF
- 12.10.14 01:30 Liwiusz
- 12.10.14 11:52 RadoslawF
- 12.10.14 12:23 Liwiusz
- 12.10.14 14:30 RadoslawF
- 12.10.14 21:02 Liwiusz
- 12.10.14 21:22 RadoslawF
- 13.10.14 20:24 J.F.
- 13.10.14 21:19 Cavallino
- 14.10.14 10:24 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=