  • 11. Data: 2011-06-22 13:15:49
    Temat: Re: Wyposazenie samochodu - SLOWACJA
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 04:09:57 -0700 (PDT), Marcin Kiciński napisał(a):

    > Nie wymóg UE tylko Konwencja Wiedeńska.
    >
    > Nie działa, bo Hiszpania i Portugalia nie ratyfikowały Konwencji
    > Wiedeńskiej.

    Dokładnie tak. Konwencja obowiązywała w Polsce od daty ratyfikowania 24
    lutego 1988 (20 lat po podpisaniu Konwencji przez Polskę), czyli jeszcze
    przed powstaniem Unii Europejskiej. Nie wspominając o dacie wstąpienia do
    niej Polski.

    Przerażająca jest ignorancja niektórych... brrr.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2011-06-22 13:23:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello WW,

    > Działa, tylko ludzie są ludźmi.
    > Sam przesiedziałem w Austrii 2,5 dnia na posterunku za CB.

    A jaki problem jest w Austrii z CB? Bo byłem i mnie nikt nie zamknął.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2011-06-22 13:24:07
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-06-22 13:10, Artur Maśląg pisze:

    > Naprawdę? Korzystałeś z urządzenia zgodnego z ich przepisami?

    Nie całkiem, (co widać z podpisu) :-P

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 14. Data: 2011-06-22 13:58:14
    Od: WW <w...@v...pl>

    > A jaki problem jest w Austrii z CB? Bo byłem i mnie nikt nie zamknął.

    Pisałem na grupie o tym szczegółowo.
    W dużym skrócie, chcieli homologacje, postawiłem się, zabrali na
    posterunek i od nocy z piątku na sobotę do poniedziałku południe
    czekałem na tłumacza. Po spisaniu i podpisaniu protokołu, w poniedziałek
    po południu, pojechałem dalej.
    W polskim konsulacie młoda dupencja nie mogła nic pomóc, bo "proszę
    pana, jest weekend !!)
    Poszło o przełącznik modulacji AM/FM.

  • 15. Data: 2011-06-22 14:05:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-06-2011 o 12:52:30 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > LOL!!!!!
    > To teraz wyjaśnij, dlaczego to nie działa w Hiszpanii.

    No właśnie - jak to jest z tym kołem zapasowym w Hiszpanii - co w
    przypadku auta z fabrycznym zestawem do naprawy opony (kompresor + płyn) ?
    - wystarczy ? (koła zapasowego i miejsca na nie poza bagażnikiem
    oczywiście brak)

    Jutro ruszam do Hiszpanii i dpoadły mnie pewne wątpliwości ...

    Pzdr
    TG

  • 16. Data: 2011-06-22 14:13:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 14:05:24 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > oczywiście brak)
    >
    > Jutro ruszam do Hiszpanii i dpoadły mnie pewne wątpliwości ...

    Ciężko powiedzieć, jeżeli zestaw ma fabryczną homologację, to pewnie tak.

  • 17. Data: 2011-06-22 14:22:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 22-06-2011 o 14:13:34 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > Ciężko powiedzieć, jeżeli zestaw ma fabryczną homologację, to pewnie tak.

    Też się tak łudzę :-) ...

    Pzdr
    TG

  • 18. Data: 2011-06-22 17:56:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-22 13:24, WW pisze:

    > Nie całkiem, (co widać z podpisu) :-P

    Nie całkiem? Zupełnie nie. To chyba nie ma się czego dziwić.

  • 19. Data: 2011-06-22 18:42:04
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-06-22 17:56, Artur Maśląg pisze:

    > Nie całkiem? Zupełnie nie. To chyba nie ma się czego dziwić.

    Jestem innego zdania.
    Moje CB jest całkowicie zgodne z obowiązującymi u nas przepisami i
    Niemcy nie mieli prawa go zabierać, co też się okazało. Niestety
    zapłaciłem za to swoim czasem i nerwami, ale nie ustąpiłem szwabom.
    Jednak jako Polak, co nienawiść do Niemców z mlekiem matki wyssał,
    postanowiłem się zabezpieczyć i ...starłem/zatarłem wszystkie napisy na
    czołówce.
    Ja i tak wiem co do czego a teraz niech złośliwy szwab szuka sobie
    przełącznika AM/FM :-P.

  • 20. Data: 2011-06-22 19:45:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-06-22 18:42, WW pisze:

    > Jestem innego zdania.

    Pokaż certyfikat CE. I tak wiem, że go nie masz.

    > Moje CB jest całkowicie zgodne z obowiązującymi u nas przepisami i
    > Niemcy nie mieli prawa go zabierać, co też się okazało.

    Nie jest zgodne z austriackimi i masz pozamiatane. Mają prawo je
    zabrać i wydać jak będziesz ich kraj opuszczał. CB nie jest jednym
    z elementów zabezpieczanych przez Konwencję wiedeńską. Poza tym
    zdaje się, że było to w Austrii, więc nie Niemcy, a Austriacy.
    Oprócz problemów w zakresie znajomości prawa w zakresie CB masz
    też problem z geografią?

    > Niestety
    > zapłaciłem za to swoim czasem i nerwami, ale nie ustąpiłem szwabom.

    Przy takim podejściu to się nie dziwię, że sobie zgodnie z przepisami
    posiedziałeś.

    > Jednak jako Polak, co nienawiść do Niemców z mlekiem matki wyssał,
    ^^^^^^^^^^^^^
    > postanowiłem się zabezpieczyć i ...starłem/zatarłem wszystkie napisy na
    > czołówce.

    I co z tego - nadal nie masz stosownego certyfikatu/świadectwa
    zgodności ważnego w Austrii i do tego jawnie deklarujesz wrogość
    wobec innych nacji. To co podkreśliłem to w ogóle jakaś paranoja
    i jeśli można, to może nie powołuj się na Polaków w swej nienawiści.

    > Ja i tak wiem co do czego a teraz niech złośliwy szwab szuka sobie
    > przełącznika AM/FM :-P.

    Nie musi tego szukać - wystarczy sprawdzić, że ten sprzęt nie ma
    świadectwa CE. Ja mam AM/FM i jakoś kłopotów nie miałem, ale to
    pewnie jak zwykle wynika z podejścia do życia, znajomości pewnych
    uwarunkowań oraz stosowaniu się w sporym stopniu do przepisów.