  • 51. Data: 2014-10-23 06:48:32
    Temat: Re: Wypłata odszkodowania za kolizję pomimo braku prawomocnego wyroku?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-23 02:37, J.F. wrote:

    > rura w mieszkaniu ... a ona nie jest spoldzielni/wspolnoty ?

    To zależy - w nowych praktycznie zawsze twoja. W starych gdzie piony są
    ciągnięte przez mieszkania, to różnie bywa - ale generalnie do licznika
    wspólnoty, za licznikiem troje. Jak jest z CO to nie wiem.

    Shrek.

  • 52. Data: 2014-10-23 08:16:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nigdy się tu nie dopatrzyłem jednoczesnego zielonego. Widzę dwóch
    > zapierdalaczy.

    Zapierdalacz to był zasadniczo jeden i niestety tym zapierdalaczem był
    nasz kolega Anacron.
    Widać to po skutkach uderzenia i miejscu zatrzymania jego samochodu.
    Gdyby nie słupki, które go zatrzymały to przeleciałby przez to
    skrzyżowanie i zatrzymał gdzieś daleko za tym skrzyżowaniem. Nadmierna
    prędkość, a da się ją wyliczyć w tym przypadku z dużą dokładnością, bo
    jest nagranie, są stałe miejsca odniesienia, które widzi kamera i jest
    czas przejazdu. Jest to robota dla średnio rozgarniętego gimnazjalisty,
    a co dopiero biegłego sądowego.
    Druga sprawa to Anakron się przyznaje, że kiedy wjeżdżał na skrzyżowanie
    zapaliło mu się zielone.
    A co chwilę wcześniej robił?
    Nawet nie raczył zwolnić przed skrzyżowaniem, zwłaszcza, że jest tam
    ograniczona widoczność. Nie zachował szczególnej ostrożności i liczył na
    to, że jak dojedzie do skrzyżowania to akurat mu się załączy zielone, a
    skrzyżowanie będzie puste. W efekcie tego kolega Motyliński wjechał na
    wczesnym zielonym z dużą prędkością, a ten od góry wjechał na późnym
    zielonym i też nie zachowując szczególnej ostrożności.

    Niestety problem polega tu na tym, że ten, kto programował tą
    sygnalizację ustawił zbyt krótki czas, kiedy świecą się jednocześnie
    czerwone światła, albo założył z góry, że przy ruchu w terenie
    zabudowanym nie musi być tego czasu, a załatwią sprawę światła
    pomarańczowe i załatwiłyby, gdyby ludzie jeździli zgodnie z przepisami,
    czyli 50 lub 60 km/h.

    "Słowo" do Motylińskiego. Pomimo, że darzę Cię wielką sympatią za to co
    robisz to w tym przypadku uważam, że dałeś dupy.

  • 53. Data: 2014-10-23 10:01:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-10-23 02:49, J.F. pisze:

    > Cos mi sie to wydaje nadinterpretacja i to gruba.
    >
    > Z mocy art 20 ubezpieczyciel jest zaledwie przypozwanym.

    Ale to dopiero gdyby ktoś wytoczył mu sprawę cywilną, a tu do tego nie
    doszło bo ubezpieczyciel grzecznie zapłacił po pierwszej prośbie.
    Trochę się nie ma co dziwić, bo jednak film jest, zielone jest, a
    drugiego zielonego nie widać.

    Co prawda ustawa mówi tylko o tym że uznanie winy przez ubezpieczonego
    nie jest wiążące dla jego ubezpieczyciela, a nic nie mówi o nieuznaniu.

    > Podjal to podjal, ale dlaczego skutki maja obciazac Anacrona a nie
    > nadgorliwego ubezpieczyciela ? Niech sobie skorzyta sam z zasady ryzyka :-)

    No to się wydaje średnio sprawiedliwe, ale wygląda że taki rykoszet jest
    i już.
    Zakładając że ubezpieczyciel jakby mógł, to by nie zapłacił, no to skoro
    zapłacił, to szkoda była i po zniżkach.
    Bo zniżki są za brak wypłat z polisy i tyle, a nie za niewinność.

    Widać tak sobie ubezpieczyciele uprościli system pod siebie żeby nie
    musieć niczego udowadniać.

  • 54. Data: 2014-10-23 10:21:06
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 22:35, Shrek pisze:

    > Rozmawiasz z czlowiekiem któremu płakał na tylnym siedzeniu policjant,
    > samochód mu przemalowali, bo zrobił zakupy bezdomnemu i ... któremu
    > jednocześnie się pali zielone na obu kierunkach.
    >
    > Widać taka karma - przyciąga do siebie nietypowe sytuacje;)
    >
    > Shrek.

    Myślę że Anacron nie olewa rzeczywistości, ma na tyle twardy charakter
    że umie walczyć o swoje. Nie jest mu obojętny los innych bo wie że on
    wpływa również na niego.Policjant nabroił i mógł stracić wcześniejszą
    emeryturę więc siedział i płakał. To że Policjant się bał nie jest
    kwestia zmiany pracy ale przywilejów które zostały by mu odebrane.

    Anacron wskazuje źródło do przesłuchania gdzie wypowiadają się inni
    uczestnicy wypadków i ruchu na tym skrzyżowaniu 2011r.

  • 55. Data: 2014-10-23 10:22:08
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 20:19, anacron pisze:

    > Posłuchaj, po prostu posłuchaj...

    Co mówi strażak?

  • 56. Data: 2014-10-23 10:30:32
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2014-10-22 19:45, anacron pisze:

    > Zaraz, zaraz, ale tu nie pękła rura. Wjechałem na skrzyżowanie na
    > zielonym świetle. Gdzie tu widzisz moją odpowiedzialność? Jest taka
    > sama, jak i drugiego uczestnika ruchu - też miał zielone i dodatkowo
    > jechał z podporządkowanej (jeśliby się już czepiać).
    >
    > Mowa o tym https://www.youtube.com/watch?v=64GTMaIgbFg

    Zbyt wielu ludzi się wypowiada że widziało podwójne zielone. Sprzęt do
    wymiany;/ Ktoś musi zapłacić, więc jest cisza. Jakie to koszta takich
    świateł na skrzyżowaniu, czy 2 miliony złotych wystarczy?

  • 57. Data: 2014-10-23 12:02:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-23 10:21, depros wrote:

> [...]
    >
    > Anacron wskazuje źródło do przesłuchania gdzie wypowiadają się inni
    > uczestnicy wypadków i ruchu na tym skrzyżowaniu 2011r.

    Powiedz - jak często zdarzają ci się takie dziwne sytuacje? Bo mi się
    wydaje, że jak komuś się to za często przytrafia to jest kilka
    możliwości. I większość z nich jest na niekorzyść Anacrona.

  • 58. Data: 2014-10-23 13:04:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > Czekaj czekaj - a dlaczego to ma byc ryzyko anacrona, a nie tego drugiego ?

    No tu jest śliska sprawa - przy "zderzeniu pojazdów mechanicznych"
    w zakresie szkód wzajemnych zasada ryzyka jest wyłączona z mocy przepisu,
    w Kodeksie cywilnym.
    Działa tylko przy zderzeniu z pojazdem niemechanicznym (furmanka,
    rower) albo do szkód "osób trzecich".

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2014-10-23 13:16:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, Tomasz Pyra wrote:

    > Ale to dopiero gdyby ktoś wytoczył mu sprawę cywilną

    O toto.
    A IMO jest jeszcze inna sprawa: czy ustawa reguluje jakoś *ewentualną*
    sprawę pełnomocnictwa?
    Bo w "zwykłych" umowach (nieobowiązkowych) bywa zastrzeżenie,
    iż ubezpieczyciel rezerwuje sobie prawo do bycia pełnomocnikiem
    poszkodowanego, jeśli ma płacić za szkodę.
    A to oznaczałoby wprost, że ubezpieczony pozwolił na "wzięcie
    odpowiedzialności na siebie" wedle uznania ubezpieczyciela.

    > Trochę się nie ma co dziwić, bo jednak film jest, zielone jest, a drugiego
    > zielonego nie widać.

    No to się zgadza (znaczy że o ten wypadek chodzi).

    Trzeba sprawdzić, czy sam się na to nie zgodził :>
    (wyżej - udzielając pełnomocnictwa, za działania pełnomocnika
    odpowiada się samemu, musiałoby być "w złej wierze" a to
    nie zachodzi)

    > Niech sobie skorzyta sam z zasady ryzyka :-)

    Nie da się :> (post obok - nie zachodzi przy zderzeniu "mechanicznych"!)

    > No to się wydaje średnio sprawiedliwe,
    [...]
    > Bo zniżki są za brak wypłat z polisy i tyle, a nie za niewinność.

    I to jest chyba sedno "litery prawa" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2014-10-23 13:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >
    > Moze byc wypowiedz swiadka, ktory widzial te dwa zielone.

    AFAIR nie.

    > Bo Anacron to wiadomo - cierpi na pomrocznosc jasna :-)

    O ile dobrze kojarzę, to Anacron wykazał *powtarzalność*
    tego błędu sygnalizacji.
    Nie wykazał (za pomocą dowodów innych niż własne oświadczenie)
    że jemu świeciło się zielone, ale wykazanie iż "to się zdarza"
    wystarcza do uwolnienia od winy.

    pzdr, Gotfryd