  • Data: 2013-04-05 13:55:24
    Temat: Re: Wypełnienie sprzęgła - wysoka lepkość potrzebna
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:144c3a89-afeb-4883-bc93-3060e149c746@googlegrou
    ps.com...
    On Friday, 5 April 2013 08:59:31 UTC+1, Irek N. wrote:
    Ukaniu, opowiedz o tych tam swoich hamulcach czy co tam majstrowałeś z tą
    amorficzną taśmą niklową.

    U mnie to były hamulce bębnowe opasane taśmą. Na bębnie (fi z 80 mm) była
    naklejona bawełniania preparowana szmatka (sztywna). Chodziłow w nich o
    jednorazowe zahamowanie z definiowaną i regulowaną siłą tarcia (pomijalne
    grzanie). To w magnetofonach szpulowych był układ zatrzymywania szpul. Na
    samym końcu eksperymentów znalazłem taśmy chyba nierdzewne produkowane dla
    dentystów - one się sprawdziły podobnie jak fabryczne z tym, że trzeba było
    ciąć je na zamówienie.
    W sprzegłach wiskotycznych i hamulcach hydrodynamicznych stosuje się też z
    tego co ja wiem wspominany przezemnie olej silikonowy. Tu można pokusić się
    o chłodzenie medium np. radiatorem. Bo nie wiemy jakie mogą być straty.
    Problemem będzie cena - ale to już trzeba by gadać z producentem - zdaje się
    "Silikony Polskie" robią to z jakością i na skalę światową.

    Łukasz