eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWypalanie DPFu - dwie procedury? › Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wypalanie DPFu - dwie procedury?
    Date: Sun, 8 Apr 2018 19:35:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <padjsg$krm$1@node1.news.atman.pl>
    References: <X...@1...0.0.1>
    <pa8n9o$r9c$1@node1.news.atman.pl> <pab9t7$c72$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523208912 21366 89.69.207.111 (8 Apr 2018 17:35:12 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 8 Apr 2018 17:35:12 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.7.0
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2628546
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-04-08 o 12:03, Myjk pisze:

    > ...pojemność filtra nie maleje. Mój filtr DPF po 10 latach od wyjazdu z
    > salonu, po podpięciu do kompa, pokazuje taką samą wartość jak nowy filtr po
    > paru użyciach. I żeby było ciekawiej, to od 3 lat jeżdżę odcinki po 2km
    > dziennie i mam ZERO kłopotu z tym elementem.

    Na Twoim miejscu pojechałbym sprawdzić czujnik różnicy ciśnień na DPF.
    Też tak miałem w swoim aucie. Zapełnienie powinno być zmienne - jeśli
    nie jest, to coś jest nie tak. Kupiłem nowy czujnik i okazało się, że
    zapełnienie wzrosło z 3% do 25%. Gdy odczyt był nieprawidłowy - non stop
    3% - to procedura wypalania włączała się rzadko, co potęgowało proces
    zapychania. 25% oznacza, że jest to granica, przy której uzdatnianie
    DPFa może się nie udać.

    U mnie udało się powrócić do 3-5% po płukaniu (po ok tygodniu). Dopowiem
    tylko, że gdy filtr jest nasączony chemią, to rośnie jego stan
    zapchania. Jeśli przekroczy zaprogramowaną krytyczną wartość (zazwyczaj
    ok 40%), to auto nie pojedzie, wejdzie w stan awaryjny. Nie będzie szans
    na załączenie się wypalania i DPF idzie na śmietnik. Warto więc
    sprawdzić co się dzieje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: