  • 11. Data: 2009-05-21 11:56:31
    Temat: Re: Trzymajcie kciuki
    Od: Korban <m...@g...com>

    On 21 Maj, 13:45, j...@g...pl wrote:
    > On 21 Maj, 12:01, "Matt " <m...@g...pl> wrote:

    > Jeden powód dla którego nie warto kupować Sony A300:
    > - nie działający system czyszczenia matrycy ...

    Dobre :). Kuzyn, który ma olka z filtrem ultradźwiękowym, też znalazł
    paprochy na matrycy. Gruszka z apteki pomogła.

    Mirek

  • 12. Data: 2009-05-21 12:16:03
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" napisał
    > Skoro frycowe już opłaciłeś, to teraz zainwestuj w porządną gruszkę, idź
    > w jakieś mało zapylone miejsce, aparat dziurą w dół i dmuchaj - powinny
    > pozostać tylko te najupierdliwsze syfki, które możesz zdjąć czymś
    > sprawdzonym przez ludzi (choćby wspomniany w innym wątku SensorKlear lub
    > specjalne szpatułki).

    Może też być LensPen. W Canonie 20D walczyłem nim z syfami z pełnym
    powodzeniem, chociaż paluch owinięty szmatką był prawie równie skuteczny
    (poza rogami matrycy).
    W 40D ani razu nie dotknąłem matrycy autoczyszczenie działało bez zarzutów.
    W Panasonicu G1 podobnie, syfy znikają jak za dotknięciem czarodziejkiej
    różdżki ; )

    adam

  • 13. Data: 2009-05-21 12:24:17
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Thu, 21 May 2009 14:16:03 +0200, adam napisał(a):

    > Może też być LensPen.

    Ano może... zwłaszcza, że SensorKlear jest produkowany przez LensPena ;)
    Jeśli jednak masz na myśli większego brata do czyszczenia optyki, to tak
    nie za bardzo - różnią się one nie tylko wielkością główki, ale przede
    wszystkim kształtem - trójkątną końcówką SensorKleara łatwo dotrzeć do
    rogów matrycy.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-05-21 12:56:50
    Od: "Andrzej m." <a...@o...pl>

    On 21 Maj, 14:16, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:

> [...]
    > W Panasonicu G1 podobnie, syfy znikają jak za dotknięciem czarodziejkiej

    A ja dla odmiany w 40D dmuchałem gruchą już wiele razy - imo,
    czyszczałka w tym aparacie to chwyt marketingowy. Przez 2 lata
    używałem Olka e-500, często zmieniając obiektywy i nigdy nie było
    potrzeby dmuchania w matryce :)

    Andrzej m.

  • 15. Data: 2009-05-21 13:12:39
    Temat: Re: Wyniki czyszczenia na mokro
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 21 of May 2009 13:29, Matt wrote:

    > Jest moim zdaniem już dobrze, ale czy lepiej, niż było przed feralnym
    > początkowym czyszczeniem, to zostawiam każdemu do własnej oceny:
    >

    > http://img32.imageshack.us/img32/5681/53193324.jpg

    Bardzo dobry wynik. A spróbuj, tak jak napisane w instrukcji:
    ekspozycja +1 EV, zoom na nieskończoność i wtedy rób test.

    Ja już coś takiego przerabiałem i jeśli w testach z przysłoną 36
    wyszły ledwo widoczne a na 32 w ogóle niewidoczne, dałem sobie
    spokój z tą resztką.

    A burczenie aparatu podczas wyłączania - według instrukcji - to właśnie
    czyszczenie matrycy. Szkoda, że nie napisane dokładniej jak to działa.
    Strzepuje zanieczyszczenia? Co się z nimi dzieje? Bo za mieszacz kurzu
    to ja dziękuję.

    --
    nb

  • 16. Data: 2009-05-21 13:17:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > nie za bardzo - różnią się one nie tylko wielkością główki, ale przede
    > wszystkim kształtem - trójkątną końcówką SensorKleara łatwo dotrzeć do

    A to może ja mam SensorKlear bo on ma właśnie trójkątną końcówkę.
    Nie pamiętam co było na pudełku napisane, a ów drobiazg gdzieś mi się
    zapodział żeby na szybko podejrzeć co to jest.

    adam

  • 17. Data: 2009-05-21 13:17:22
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej m." napisał
> [...]

    czyszczałka w tym aparacie to chwyt marketingowy. Przez 2 lata
    używałem Olka e-500, często zmieniając obiektywy i nigdy nie było
    ---------------------------------

    Miałem 40D z pół roku, też często zmieniałem obiektywy i po D70 i 20D
    odczułem różnicę natychmiast. Olek może mieć ten mechanizm lepszy ale i w
    Canonie to był postęp względem poprzedników.

    adam

  • 18. Data: 2009-05-21 13:54:26
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    j...@g...pl napisał(a):
    > Jeden pow=F3d dla kt=F3rego nie warto kupowa=E6 Sony A300:
    > - nie dzia=B3aj=B1cy system czyszczenia matrycy ...

    Ej, no weź nie zaczynaj. Te początkowe plamki są tłuste, suchych nie było
    nawet po zmianie obiektywów na plaży przy lekkim wietrze. Aż się dziwię.

    Swoją drogą - jeden powód, by nie kupować Olka - ma mniejszą matrycę, mniejsze
    piksele, więc czyszczenie trzeba w ogóle pod mikroskopem wykonywać, bo tam to
    już w ogóle nie widać pyłków gołym okiem :-D

    Maciej

  • 19. Data: 2009-05-21 13:59:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 21 of May 2009 13:45, j...@g...pl wrote:

    > Jeden powód dla którego nie warto kupować Sony A300:
    > - nie działający system czyszczenia matrycy ...

    Jak działa działający system czyszczenia matrycy?

    --
    nb

  • 20. Data: 2009-05-21 14:19:45
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nb <n...@n...net> napisał(a):
    > Ja juĹź coĹ&#65533; takiego przerabiaĹ&#65533;em i jeĹ&#65533;li w testach z
    przysĹ&#65533;onÄ&#65533; 36
    > wyszĹ&#65533;y ledwo widoczne a na 32 w ogĂłle niewidoczne, daĹ&#65533;em sobie
    > spokĂłj z tÄ&#65533; resztkÄ&#65533;.

    Przy f29 widać jeden mały pyłek, ale przy mniejszych numerach już nic nie
    widać, tylko czysty obraz.

    Użyłem takich szpatułek i płynu do czyszczenia na mokro polskiej produkcji, są
    na allegro, gdyby ktoś pytał. Nie będę reklamował, jak ktoś będzie szukał to
    sobie znajdzie. Jestem zadowolony, bo już myślałem, że czeka mnie serwis,
    demontaż filtra sprzed matrycy i w ogóle kaszana.

    Maciej