  • Data: 2012-11-03 14:33:19
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Mowisz, że pierwsze słyszę hasło STOP&GO? (celowo zapisane
    > bez przerwy miedzy częściami operacji ;))

    Myślę, że nie. :)

    > Popatrz na to tak: z p. widzenia pierwszeństwa, czym różni
    > się od przypadku skrzyżowania oznakowanego A-5?

    Po pierwsze skutecznością. Jakoś stopa się ciężej "na pałę" przejeżdża
    niż A-5 ukryty wśród 4 innych znaków. Jeszcze pół biedy jak ten A-5
    jest, bo czasami takie skrzyżowanie jest w ogóle nieoznaczone. Tylko
    tubylcy i wyłudzacze odszkodowań znają wtedy prawdę. :)
    Po drugie w Stanach takie skrzyżowania inaczej trochę funkcjonują.
    Pierwszeństwo ma ten, który pierwszy się zatrzymał. W przypadkach
    dyskusyjnych obowiązuje pierwszeństwo z prawej. Mnie się to podoba. :)

    > Dochodzi obowiązkowy STOP dla wjeżdżających na zupełnie
    > puste skrzyżowanie, a przejechanie z 5kmph stanowi powód
    > do mandatu.

    To tak jak z niestrzeżonymi przejazdami kolejowymi. Zatrzymanie na 1,5
    sekundy i rozejrzenie się bardzo Cię w podróży nie opóźni, bez
    przesady. A wolałbym osobiście stopy na skrzyżowaniach równorzędnych
    niż plagę progów zwalniających na osiedlowych drogach ze stadem durnych
    znaków typu "dziewczynka z lizaczkiem".

    > Przypomnę Ci Twój argument, kiedy w .pl wróci sprawa nakazu
    > zatrzymywania się przed przejściem dla pieszych.

    Ale ja jestem za.

    > Ty postulujesz wersję, że nawet przed pustym.

    A tu już nie. Normalny pieszy nie osiąga zresztą sam z siebie
    standardowych prędkości pojazdu silnikowego. :) Zachowanie ostrożności
    powinno wystarczyć. A jak widzisz pieszego przy pasach - zatrzymujesz
    się. Z tym się naprawdę fajnie żyje. Z rozrzewnieniem wspominam
    Holandię (z perspektywy pieszego). :)

    --
    Deflegmator