  • Data: 2012-11-03 09:33:59
    Temat: Re: Wymuszenie pierwszeństwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 2 Nov 2012, Myjk wrote:

    > Fri, 02 Nov 2012 14:19:17 +0100, The_EaGle

    > Może nie mieszajmy w to prędkości i skutków, bo nie o tym jest dyskusja.
    > Dyskusja jest o tym jak uniknąć kontaktu z drugim użytkownikiem

    Ale to rozumowanie polegnie właśnie na poziomie skutków.
    Co wybrać, 10 stłuczek czy jednego trupa?

    > skrzyżowanie równorzędne w tym wcale nie pomaga.

    Statystyka wypadków z podziale na rodzaje skrzyżowań chyba nie
    jest dostępna, ale to z tych "mało kontaktowych" skrzyżowań
    z pierwszenstwem i ruchem kierowanym pochodzi większość nagrań
    na youtube.

    > Do tego często prowadzi do patowych sytuacji

    Dyskusja skręci w stronę ruchu i Indiach ;)

    [...]
    > Mam sobie sam ręką pomachać, że mam jechać?

    Sobie nie. Komuś.
    I to działa.

    > Jak nie zechcą zaufać moim dobrym intencjom,
    > to mam rozłożyć namiot i się zdrzemnąć?

    Dość rzadki przypadek.
    Zwróć uwagę, że aby zablokować 4-wlotowe skrzyżowanie równorzędne,
    potrzebny jest model "czterech blondynek" w jednym miejscu i czasie.
    Jeden model skrzyżowania nie zablokuje, bez względu na to czy on
    za nic dobrowolnie nie ustąpi czy nie rozumie co do niego machają.

    > Przepraszam, ale nie rozumiem co do mnie piszesz.

    J.w., trzeba jeszcze trzech takich naraz, mała szansa ;)
    Zfrywasz się, jak ktoś Ci ustąpi to pojedziesz. Zgadza się?

    > Poważniej, choć niewiele: mnie wystarczy czytanie sytuacji na drodze
    > i zachowania innych użytkowników drogi.

    No toć TheEagle o tym pisze :D

    pzdr, Gotfryd