eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleWymiana wydechu w Hondzie CB1000R na AkrapovicRe: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
  • Data: 2010-11-24 19:14:10
    Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
    Od: doktorski <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 24 Lis, 17:58, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
    > My la em, e w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
    > poprawianie mocy.
    Nie, to nie jest komplet. Ale wyfuk i modul to zalecane polaczenie.

    Co daje? Poprawe przebiegu krzywej momentu i mocy - to wersja dla
    myslacych.
    Poprawe mocy o kilkanascie kuni i prawo do naklejenia stickera na
    owiewce - wersja dla lanserow.

    Do Michala:

    Skoro juz inwestujesz w wydech i modul to nie zaluj na akcesoryjny
    filtr. Chyba, ze jestes po tej stronie barykady, ktora uwaza, ze taki
    filtr przepuszcza tone piachu rocznie itede. Nie namawiam ale polecam.

    Dalej: tak jak rozmawialismy zadna mapa z www nie bedzie idealna dla
    Twojego motocykla. Bez hamowni sie nie obejdzie. Z drugiej strony
    kazda mapa zblizona do konfiguracji Twojego motocykla i przeznaczona
    do konkretnego typu modulu bedzie bogatsza od serii ale nic nie
    zepsuje. Po prostu nie wykorzystasz tego co moze Ci zaoferowac silnik.
    W najgorszym przypadku krzywa momentu zlapie jakis dolek albocos.
    Poczujesz. Mozesz tez smialo przewalic sobie kazda z map dla PCV i
    potestowac. Nadal jednak twierdze, ze beda to odczucia subiektywne. Tu
    nic nie zastapi hamowni.

    O2eliminator: sprytne rozwiazanie ulatwiajace prace modulom ale z
    pewnymi ograniczeniami. Standardowo O2 sensor informuje ECU o skladzie
    mieszanki (lambda, AFR - jak kto woli). Jesli jest zbyt bogata - ECU
    zmniejsza dawke paliwa. Jesli zbyt uboga - odwrotnie. Myk polega na
    tym, ze jesli wzbogacisz modulem mieszanke poza zakres akceptowalny
    dla ECU jako norma (a normy jakie sa wszyscy wiemy) ECU zareaguje
    zubozeniem mieszanki. I cala robota modulu idzie w powietrze. Dzieki
    O2 eliminator ECU zawsze dostaje informacje o AFR na tym samym
    poziomie (np. 15,0). Na rynku dostepne sa tez bardziej zaawansowane
    rozwiazania czyli O2 modulatory - w przypadku kiedy producent silnika
    opracowuje rozne wartosci AFR dla roznych stanow TPS i rpm (a tak
    wlasnie jest w nowszych modelach motocykli - ECU sa w stanie
    przetwarzac odpowiednio duze ilosci danych i wysterowac na ich
    podstawie do 8 wtryskiwaczy) konieczne jest dostosowywanie sygnalu O2
    sensora dla ECU. Inaczej bedzie prawie tak jak bez O2 eliminatora.
    Jednoczesnie sygnal z sensora wykorzystywany moze byc przez modul do
    biezacej kontroli skladu mieszanki i jego optymalizacji.

    pzdr, dr
    14/525

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: