-
1. Data: 2010-11-23 21:52:04
Temat: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
Witam !
Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
Power Commander czy coś innego ?
Za info z góry dziękuje !
Pozdrawiam !
Michał
-
2. Data: 2010-11-24 05:48:59
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
> Witam !
>
> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>
>
> http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>
>
> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>
> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
> Power Commander czy coś innego ?
>
> Za info z góry dziękuje !
Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!
PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))
Skopiowane ze strony ktora podales.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
3. Data: 2010-11-24 07:13:37
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
W dniu 2010-11-24 06:48, Kuczu pisze:
> W dniu 2010-11-23 22:52, Mr.Pisiek pisze:
>> Witam !
>>
>> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>>
>>
>> http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>>
>>
>>
>> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>>
>> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
>> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
>> Power Commander czy coś innego ?
>>
>> Za info z góry dziękuje !
>
> Akrapovic slip-on system Honda CB1000R 2008 MUST be used in combination
> with ECU fuel mapping enrichment, otherwise you risk severe engine damage!
>
> PC III USB mappings available for HONDA CB1000R
> www.powercommander.com:
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer))
>
>
> Skopiowane ze strony ktora podales.
>
>
Hejka !
To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
filter
M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
Moj rocznik to 2009.
Pozdrawiam.
Michał
-
4. Data: 2010-11-24 09:20:36
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: Piotr Kuczynski <q...@g...com>
On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek" <p...@g...com> wrote:
> Hejka !
>
> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>
> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
> filter
> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>
> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>
> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>
> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>
> Moj rocznik to 2009.
Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
Przeciez wyraznie napisali ze
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer))
pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
Co tu jeszcze mozna dodac ?
Kuczu
-
5. Data: 2010-11-24 13:43:37
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "James" <n...@d...for.spam>
"Piotr Kuczynski" wrote...
> Co tu jeszcze mozna dodac ?
A taki kawalek tez ze strony producenta:
System is not homologated and is developed only for race track use.
;)
--
Pozdro
James
-
6. Data: 2010-11-24 16:44:45
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "Mr.Pisiek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$...@n...task.gda.pl...
> Witam !
>
> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>
>
> http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>
> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>
> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
> Power Commander czy coś innego ?
Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.
-
7. Data: 2010-11-24 16:50:39
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: doktorski <d...@g...com>
On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
> Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
> ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne to
> komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.
Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?
pzdr, dr
14/525
-
8. Data: 2010-11-24 16:58:21
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Użytkownik "doktorski" <d...@g...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:08936d08-6c20-47c0-bcf9-c97f48ad1ec0@l1
7g2000yqe.googlegroups.com...
> On 24 Lis, 17:44, "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>> Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
>> ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne
>> to
>> komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.
> Pytasz o wydech czy o rozwiazania do strojenia?
Myślałem, że w tym przypadku to komplet, ale ciekawi mnie to dostrajanie i
poprawianie mocy.
Co do wydechu - to wiem, że tylko ego.
-
9. Data: 2010-11-24 17:27:27
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
W dniu 2010-11-24 10:20, Piotr Kuczynski pisze:
> On 24 Lis, 08:13, "Mr.Pisiek"<p...@g...com> wrote:
>
>> Hejka !
>>
>> To wiem. Natomiast jaka mapa jest właściwa? są cztery które znalazłem na
>> stronie powercommandera : ( filtr ma być fabryczny )
>>
>> M16-013-504 Akrapovic street legal slip-on, Stock or aftermarket air
>> filter
>> M16-013-505 Akrapovic open slip-on, Stock or aftermarket air filter
>>
>> M16-013-508 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe -
>> with baffle, Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>
>> M16-013-509 European model, Akrapovic slip-on exhaust and link pipe,
>> Stock air filter, Dynojet O2 eliminator fitted
>>
>> Baffle należy rozumieć jako DB killer ?
>>
>> Moj rocznik to 2009.
>
> Ale Ty wyraznie nie umiesz czytac. !!
> Przeciez wyraznie napisali ze
> M135-504 (with DB killer)
> M135-505 (without DB killer))
>
> pozostale mapy stosuje sie w przypadku dodatkowych modyfikacji wydechu
> i dolotu. Dla stockowego motocykla sa tylko te dwie. W zaleznosci czy
> uzywa sie wydech z DB killerem czy bez.
> Co tu jeszcze mozna dodac ?
>
> Kuczu
Czołem Kuczu !
No tak ....
jeszcze tylko interesuje mnie co znaczy "with baffle" ???
Aha !
Ponadto w nowym Power Commander V jest O2 Eliminator co oznaczałoby że
mapa M16-013-509 byłaby OK. (???)
Czy nie jest to przypadkiem tak że mapy:
M135-504 (with DB killer)
M135-505 (without DB killer) były dedykowane do Power Commander PCIII
USB ???
Czy w starym Power Commander PCIII USB był O2 Eliminator w komplecie ?
Jeszcze jedna NIEŚCISŁOŚĆ:
street legal slip-on - to system który mnie NIE interesuje (ten z
katalizatorem)
open slip-on : to ten system który mnie interesuje (no CAT)
Są to dwa różne układy wydechowe. Dlaczego zatem w tym PDFie dotyczącym
open slip-on system piszą że to tylko różnica DB Killer'a ?
http://www.akrapovic.com/typo3conf/ext/user_products
/mod1/uploads/products/slip_on_open_exhaust_system_f
or_the_honda_cb_1000_r_2008_2010_/ho_cb1000_so_open_
08_10.pdf
PC III USB mappings are available for HONDA CB1000R on
www.powercommander.com:
M135-504 (with DB killer) --- naprawdę to mapa do Akrapovic street legal
slip-on
M135-505 (without DB killer)--naprawdę to mapa do Akrapovic open slip-on
Uffff....
Koniguracja jest taka :
Akrapovic open slip-on (no CAT)
Power Commander V with O2 Eliminator
Filtr fabryczny
oczywiście steel link pipe żeby to połaczyć.
Pytanie : Którą mapę wgrać ?
Kuczu ! dzięki za odpowiedź - ja i tak muszę zrobić na ten temat
"doktorat" bo nie zamierzam wgrać złej mapy i niedajBÓG narobić sobie
kiślu w silniku :-)) - zimno i pada to mam na to czas :-))))
Pozdrawiam
Michał
-
10. Data: 2010-11-24 17:45:42
Temat: Re: Wymiana wydechu w Hondzie CB1000R na Akrapovic
Od: "Mr.Pisiek" <p...@g...com>
W dniu 2010-11-24 17:44, Marcin N pisze:
>
> Użytkownik "Mr.Pisiek" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:ichd4v$ggb$...@n...task.gda.pl...
>> Witam !
>>
>> Mój wybór padł na : SLIP-ON OPEN EXHAUST SYSTEM Akrapovic
>>
>>
>> http://www.akrapovic.com/motorcycle-exhaust/products
/honda/model/cb-1000-r-2008/slip-on-60/
>>
>>
>> Mam pytanie : MA KTOŚ DOŚWIADCZENIA w TYM TEMACIE ?
>>
>> Jak to działa ? Faktycznie lepiej ?
>> Jak została dokonana zmiana mapy wtrysku ?
>> Power Commander czy coś innego ?
>
> Zdradź mi, po co się instaluje takie rzeczy w motocyklu? Zawsze mnie
> ciekawiło, czy chodzi tylko o poprawienie ego, czy faktycznie potrzebne
> to komuś, kto nie jest zawodowym ścigantem.
Czołem !
Już wyjaśniam :
Zakupiłem nową CB1000R w salonie. Lubię Hondy a ten Stretfighter podoba
mi się BARDZO. Normy Euro3 spowodowały że ten LITROWY motocykl brzmi jak
elektryczny MELEX a nie jak uliczny ŁOBUZ. Chcę to zmienić.
Oprócz cudownego dźwięku tłumika osiagnę również efekt polegający na tym
że zamyślone PANIE w osobowych autach usłyszą mnie prędzej niż ja zdążę
się zirytować ich taktyką jazdy w mieście.
To moje osobiste zdanie ale uważam że głośniejszy wydech ma wpływ na
bezpieczeństwo jazdy. Im szybciej Cię usłyszą tym szybciej polookają w
lusterka. Nie mówię tu broń boże o jakimś ryku gołych rur wydechowych bo
to wiocha ale rasowy ryk silnika litrowego + Akra to jest to co mam na
mysli pisząc "Głosniejszy"
Katalizator wygląda jak woreczek MOSZNOWY i należy się go pozbyć z
przyczyn estetycznych. Ten fabryczny układ waży też dużo.
Ten model Akrapovica podoba mi się jak SMOK (wersja Titan)
Wykres momentu obrotowego po wymianie układu też mi się podoba - bo jak
zapewne wiesz to moment jest odpowiedzialny za przyspieszenie maszyny a
nie moc.
Nie jeżdżę na żadnym torze dlatego właśnie zależy mi na takich
modernizacjach które nie będą miały negatywnego wpływu na żywotność
silnika. ( dlatego pragnę wgrać właściwą mapę do PCV )
A moje EGO jest OK i tłumik tutaj nie gra roli :-)))))
Pozdrawiam
Michał