-
11. Data: 2011-02-14 16:17:02
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
> A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała?
>
> Bo jak dla mnie, to opis przypomina wykręcanie świecy wkręconej krzywo...
Wczesniej jej nie wkrecalem wiec teoretycznie jest mozliwosc, ze byla zle
wkrecona.
DJ
-
12. Data: 2011-02-14 17:16:34
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac
> sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.
rotfl
-
13. Data: 2011-02-14 22:05:11
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-02-14 11:16, DJ wrote:
> Witam
>
> Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym
> silniku? A moze to jest bez znaczenia?
na zimnym
> Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i
> mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem
> sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z
> wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
> szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
> Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne
> doswiadczenia/przemyslenia.
proszę bardzo - wszystko robisz na zimnym silniku, ewentualnie letnim ,
ale nigdy gorącym...
przykręcasz święcę najpierw ręką , tak aby dobrze trafić na gwint,
dokręcasz kluczem do świec ale "z czuciem" nie za mocno... Odkręcasz też
w miarę możliwości ręką - jeśli już jest na tyle poluzowana , że się da...
to co opisałeś to wkręciłeś tą świecę kluczem na chama - blok jest z
miękkiego stopu więc jakoś "poszło".. Zjechałeś przy tym gwint a to jest
dramat raczej... jakbyś wkręcał początkowo ręką to nie byłoby
problemu... Zbyt mocne dokręcanie świec też jest bez sensu, bo po iluś
tam kkm się zapieka w gnieździe i jest spory problem z odkręceniem...
Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
koła...
-
14. Data: 2011-02-14 22:23:47
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
> koła...
a srube od kola mozna na chama?
-
15. Data: 2011-02-15 00:20:05
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-02-14 22:23, sth wrote:
>> Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
>> koła...
>
> a srube od kola mozna na chama?
nie, ale niektórzy dokręcają ile siły w rękach
-
16. Data: 2011-02-15 08:54:04
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości
news:ijcdb5$83s$1@news.onet.pl...
> On 2011-02-14 22:23, sth wrote:
>>> Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
>>> koła...
>>
>> a srube od kola mozna na chama?
>
> nie, ale niektórzy dokręcają ile siły w rękach
W nodze:)
-
17. Data: 2011-02-15 10:30:28
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-02-14 11:53, DJ pisze:
>>
>> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
>> latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
> Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
> bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.
Raczej nie :)
Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
Oczywiście powiększają się również otwory :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
18. Data: 2011-02-15 10:34:25
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>
"DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
news:ijavct$cet$1@news.onet.pl...
Na zimnym. Kup sobie jeszcze klucz wychylowy, paste miedziana i instrukcje
serwisowania swojego auta. Unikniesz zerwanych gwintow i jakichkolwiek
problemow z ich wkrecaniem/wykrecaniem.
-
19. Data: 2011-02-15 12:04:59
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>
On 2011-02-15 10:34, Hants wrote:
> "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> news:ijavct$cet$1@news.onet.pl...
>
>
> Na zimnym. Kup sobie jeszcze klucz wychylowy, paste miedziana i
> instrukcje serwisowania swojego auta. Unikniesz zerwanych gwintow i
> jakichkolwiek problemow z ich wkrecaniem/wykrecaniem.
zaciekawiła mnie ta pasta miedziana - akurat nigdy jej nie używałem i
nigdy nie miałem problemu z odkręceniem świec - zależy wszystko od tego
z jaką siłą taką świecę dokręcisz...
-
20. Data: 2011-02-15 13:31:43
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):
> Raczej nie :)
> Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
> rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
> To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
> Oczywiście powiększają się również otwory :)
Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej
objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.