  • 11. Data: 2011-02-14 16:17:02
    Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała?
    >
    > Bo jak dla mnie, to opis przypomina wykręcanie świecy wkręconej krzywo...

    Wczesniej jej nie wkrecalem wiec teoretycznie jest mozliwosc, ze byla zle
    wkrecona.

    DJ

  • 12. Data: 2011-02-14 17:16:34
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac
    > sie bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.

    rotfl

  • 13. Data: 2011-02-14 22:05:11
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-14 11:16, DJ wrote:
    > Witam
    >
    > Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym
    > silniku? A moze to jest bez znaczenia?

    na zimnym

    > Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i
    > mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem
    > sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z
    > wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
    > szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
    > Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne
    > doswiadczenia/przemyslenia.

    proszę bardzo - wszystko robisz na zimnym silniku, ewentualnie letnim ,
    ale nigdy gorącym...
    przykręcasz święcę najpierw ręką , tak aby dobrze trafić na gwint,
    dokręcasz kluczem do świec ale "z czuciem" nie za mocno... Odkręcasz też
    w miarę możliwości ręką - jeśli już jest na tyle poluzowana , że się da...

    to co opisałeś to wkręciłeś tą świecę kluczem na chama - blok jest z
    miękkiego stopu więc jakoś "poszło".. Zjechałeś przy tym gwint a to jest
    dramat raczej... jakbyś wkręcał początkowo ręką to nie byłoby
    problemu... Zbyt mocne dokręcanie świec też jest bez sensu, bo po iluś
    tam kkm się zapieka w gnieździe i jest spory problem z odkręceniem...

    Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
    koła...

  • 14. Data: 2011-02-14 22:23:47
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Zasada jest taka, że nie robi się tego na chama, to nie jest śruba od
    > koła...

    a srube od kola mozna na chama?

  • 15. Data: 2011-02-15 00:20:05
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-14 22:23, sth wrote:

    > a srube od kola mozna na chama?

    nie, ale niektórzy dokręcają ile siły w rękach

  • 16. Data: 2011-02-15 08:54:04
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    > nie, ale niektórzy dokręcają ile siły w rękach

    W nodze:)

  • 17. Data: 2011-02-15 10:30:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-14 11:53, DJ pisze:

    > Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
    > bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny.

    Raczej nie :)
    Wyobraź to sobie tak: przedmiot o dowolnym kształcie, który w czasie
    rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
    To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
    Oczywiście powiększają się również otwory :)

  • 18. Data: 2011-02-15 10:34:25
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    Na zimnym. Kup sobie jeszcze klucz wychylowy, paste miedziana i instrukcje
    serwisowania swojego auta. Unikniesz zerwanych gwintow i jakichkolwiek
    problemow z ich wkrecaniem/wykrecaniem.

  • 19. Data: 2011-02-15 12:04:59
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-02-15 10:34, Hants wrote:
> [...]
    > instrukcje serwisowania swojego auta. Unikniesz zerwanych gwintow i
    > jakichkolwiek problemow z ich wkrecaniem/wykrecaniem.

    zaciekawiła mnie ta pasta miedziana - akurat nigdy jej nie używałem i
    nigdy nie miałem problemu z odkręceniem świec - zależy wszystko od tego
    z jaką siłą taką świecę dokręcisz...

  • 20. Data: 2011-02-15 13:31:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 10:30:28 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

> [...]
    > rozgrzewania powiększa się liniowo, cały, o X%.
    > To tak jakbyś go ciut powiększył na ekranie...
    > Oczywiście powiększają się również otwory :)

    Oczywiście zakładając, że cały przedmiot rozgrzewa się równo w całej
    objętości, czyli że głowica na zewnątrz ma równiez te kilkaset stopni.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel