-
1. Data: 2011-02-14 11:16:09
Temat: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
Witam
Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym
silniku? A moze to jest bez znaczenia?
Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i
mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem
sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z
wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne
doswiadczenia/przemyslenia.
Pozdrawiam
Darek
-
2. Data: 2011-02-14 11:21:30
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>
Zimnym.
I tylko zimnym.
Pzdr
Rafał
-
3. Data: 2011-02-14 11:27:30
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "sth" <k...@l...vk>
> Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym
> silniku? A moze to jest bez znaczenia?
> Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu
> i mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu
> mialem sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny
> problem z wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno
> zmasakrowany, ale na szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
> Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne
> doswiadczenia/przemyslenia.
rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
-
4. Data: 2011-02-14 11:30:59
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 14 Feb 2011 11:27:30 +0100, sth napisał(a):
> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
> latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
dlatego będzie TRUDNIEJ, nieuku.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
5. Data: 2011-02-14 11:42:59
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Mon, 14 Feb 2011 11:16:09 +0100, DJ wrote:
>Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i
>mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem
>sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z
>wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
>szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne.
J.
-
6. Data: 2011-02-14 11:49:00
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "G Nowak" <g...@g...com>
>> Zimnym.
>> I tylko zimnym.
Ja z kolei slyszalem, ze *wykreca* sie na cieplym ale opinie w internecie sa
podzielone.
--
Pozdr
G
-
7. Data: 2011-02-14 11:51:43
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
>
> zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne.
>
Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w
jedna i w druga strone i do konca szlo bardzo ciezko.
DJ
-
8. Data: 2011-02-14 11:53:25
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>
>
> rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
> latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego
oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.
DJ
-
9. Data: 2011-02-14 12:02:52
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 14 Lut, 11:53, "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote:
> > rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
> > latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
>
> Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
> bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego
> oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.
>
> DJ
Przy zapieczeniu oczywiście tylko na ciepło, polewając jeszcze jaką
ropą w otwór :)
Jak wszystko jest w porządku to co za różnica czy na ciepło czy na
zimno ? i tak i tak się ją odkręci, tylko na ciepło może być problem z
utrzymaniem jej w ręku :D
Pozdrawiam !
-
10. Data: 2011-02-14 13:57:13
Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-02-14 11:51, DJ pisze:
>>
>> zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne.
>>
> Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w
> jedna i w druga strone i do konca szlo bardzo ciezko.
A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała?
Bo jak dla mnie, to opis przypomina wykręcanie świecy wkręconej krzywo...
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.