  • 1. Data: 2011-02-14 11:16:09
    Temat: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy wymiany swiec powinno sie dokonywac na goracym (cieplym) czy zimnym
    silniku? A moze to jest bez znaczenia?
    Pytam, bo wydaje mi sie, ze na zimnym bedzie "luzniejsze" pasowanie gwintu i
    mniejsze ryzyko jego ewentualnego zerwania. Poza tym wiele lat temu mialem
    sytuacje, ze wymienialem na zagrzanym silniku i mialem powazny problem z
    wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
    szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
    Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne
    doswiadczenia/przemyslenia.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2011-02-14 11:21:30
    Temat: Re: Wymiana swiec na zimnym czy goracym silniku?
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    Zimnym.
    I tylko zimnym.
    Pzdr
    Rafał

  • 3. Data: 2011-02-14 11:27:30
    Od: "sth" <k...@l...vk>

> [...]
    > zmasakrowany, ale na szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.
    > Moze ktos wiec wie jaka jest zasada albo ma wlasne

    rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
    latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.

  • 4. Data: 2011-02-14 11:30:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 11:27:30 +0100, sth napisał(a):

    > rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
    > latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.

    dlatego będzie TRUDNIEJ, nieuku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 5. Data: 2011-02-14 11:42:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 11:16:09 +0100, DJ wrote:
> [...]
    >wykreceniem jednej ze swiec. Gwint zostal dosc mozno zmasakrowany, ale na
    >szczescie wtedy obylo sie bez jego naprawy.

    zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne.

    J.

  • 6. Data: 2011-02-14 11:49:00
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Ja z kolei slyszalem, ze *wykreca* sie na cieplym ale opinie w internecie sa
    podzielone.

    --
    Pozdr

  • 7. Data: 2011-02-14 11:51:43
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > zmasakrowanie przy wykrecaniu ? Dziwne.

    Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w
    jedna i w druga strone i do konca szlo bardzo ciezko.

    DJ

  • 8. Data: 2011-02-14 11:53:25
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > rozszerzal nosc temperaturowa aluminium jest wieksza niz stali, wiec jak
    > latwo sie domyslic na cieplym bedzie luzniej.
    Wlasnie z tego powodu sadze, ze akurat odwrotnie. Aluminium rozszerzajac sie
    bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego
    oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.

    DJ

  • 9. Data: 2011-02-14 12:02:52
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 14 Lut, 11:53, "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > bedzie powodowac, ze otwor bedzie mniejszy, bardziej ciasny. A do tego
    > oczywiscie srednica gwintu swiecy wieksza.

    Przy zapieczeniu oczywiście tylko na ciepło, polewając jeszcze jaką
    ropą w otwór :)

    Jak wszystko jest w porządku to co za różnica czy na ciepło czy na
    zimno ? i tak i tak się ją odkręci, tylko na ciepło może być problem z
    utrzymaniem jej w ręku :D

    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2011-02-14 13:57:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-02-14 11:51, DJ pisze:

    > Dosc dziwne. Od poczatku swieca bardzo ciezko sie wykrecala. Probowalem w
    > jedna i w druga strone i do konca szlo bardzo ciezko.

    A wkręcałeś ją wcześniej sam? I lekko się wkręcała?

    Bo jak dla mnie, to opis przypomina wykręcanie świecy wkręconej krzywo...