-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net!
border1.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.com!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.
tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!
news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "p47" <k...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Date: Tue, 2 Mar 2010 03:27:40 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 48
Message-ID: <hmhtoj$ei9$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <hmgt1n$kr7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<h...@p...onet.pl> <s...@l...institute.com>
<h...@p...onet.pl> <1...@l...institute.com>
<hmgvk3$495$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<z6b59hlec2s5$.im10uh11sbxq.dlg@40tude.net> <h...@p...onet.pl>
Reply-To: "p47" <k...@w...pl>
NNTP-Posting-Host: ql154.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267497555 14921 80.55.37.154 (2 Mar 2010 02:39:15
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Mar 2010 02:39:15 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-Antivirus: avast! (VPS 100301-1, 2010-03-01), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260224
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
news:hmh1b4.43c.0@poczta.onet.pl...
> "PrzemysławBernat" <p...@w...pl> wrote in message
> news:z6b59hlec2s5$.im10uh11sbxq.dlg@40tude.net...
>> Dnia Mon, 01 Mar 2010 19:02:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>
>>> Tak swoją drogą, to skąd się bierze wilgoć w układzie którego chyba
>>> wszystkie elementy są pod ciśnieniem wyższym niż atmosferyczne?
>>
>> Pewnie z automatu do nabijania :-) W układzie klimatyzacji jest osuszacz,
>> który ma za zadanie wyłapywać wilgoć z czynnika. Regmet w Gdańsku zaleca
>> jego wymianę co dwa lata. Pechowo dla nich, w Xantii osuszacz ma wskaźnik
>> zużycia i po dwunastu latach wciąż nie domaga się wymiany. Mimo, że rok
>> czasu jeździłem z pustym układem - nie był rozpinany, ale czynnik wyciekł
>> nieszczelnością. Po usunięciu usterki układ został napełniony, pracuje
>> poprawnie, a profesjonalny serwis klimatyzacji nie widział potrzeby
>> wymiany
>> osuszacza. Ale ten serwis robi samochody przy okazji, bo na co dzień
>> zajmują się agregatami na kontenerach, samochodach ciężarowych i
>> dostawczych - nie mają może opanowanych trików na dojenie klienta z kasy
>> :-)
>
> Na to wychodzi :-)))
Podziwiam tzw. "świętą cierpliwośc " Pszemola, zwalczającego zabobon
nakazujący robienie rozmaitych hokus-pokus nad układem klimy za ciezkie
pieniądze co kilka lat, czy potrzeba, czy nie, który to pogląd najwyraźniej
głoszony jest przez finansowo zainteresowanych w jego podtrzymywaniu.
Przeciez wystarczyć powinien prosty i oczywisty fakt, że ŻADEN z producentów
samochodów nie zaleca wymiany, osuszeń, dolewania/wymiany czynnika/oleju itp
hokus-pokus w sprawnie pracującym układzie klimatyzacji. Jesli więc
założyć, że nie istnieje w tej sprawie ogólnoświatowy spisek;-) to wniosek
jest oczywisty,- NIE MA TAKIEJ POTRZEBY!!
Oczywiście , producenci zalecają dozór tego układu, tak samo, jak zalecają
sprawdzanie np. ciśnienia w oponach i ewentualne dopompowywanie . Mozna
oczywiście co 2 tygodnie jeździć do wulkanizatora na sprawdzenie ciśnienia i
dopompowywanie, a nawet profilaktyczną wymianę powietrza na, ach, ach, azot
(bo wilgoć dostanie się;-)), ale można to robić samemu.
Podobnie jest z klimą, póki nic złego nie dzieje się z nią można wyrzucać
pieniądze na niepotrzebne hokus-pokus w cwanych warsztatach, albo też, np
korzystając z tanich przyrzadów, wielokrotnego użytku wykonac te proste
czynności obsługowe samemu.
To spełnia (bezpłatnie!!) JEDYNE istniejące zalecenia producentów odnośnie
klimatyzacji!!
p47
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.10 06:57 Przembo
- 02.03.10 07:01 Przembo
- 02.03.10 07:36 ALGI
- 02.03.10 07:40 ALGI
- 02.03.10 07:42 ALGI
- 02.03.10 07:45 ALGI
- 02.03.10 09:43 Marcin
- 02.03.10 09:51 Jakub Witkowski
- 02.03.10 09:56 GrzegorzG
- 02.03.10 10:02 Jakub Witkowski
- 02.03.10 10:19 Jakub Witkowski
- 02.03.10 14:09 RUN
- 02.03.10 14:13 Pszemol
- 02.03.10 14:11 Pszemol
- 02.03.10 14:10 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=