  • Data: 2010-03-02 01:51:20
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin" <s...@t...pl> wrote in message
    news:hmhi58$hcg$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Chopie opanuj sie !!!
    > nie masz nawet bladego pojecia o klimie ....i jej zasadzie dzialania

    :-)
    :-)
    A Ty masz jakieś uprawnienia do oceny mojej wiedzy o zasadzie działania
    klimy?
    Owszem, nie mieszkając w Polsce nie znam specyfiki rynku polskiego
    ale co to ma wspólnego z oceną mojej wiedzy o zasadzie działania klimy? :-)

    > 1.Po pierwsze na chwile obecna w UE jest zakaz sprzedazy czynika r-134a
    > w opakaowaniach jednorazowych !!!! Jest on dostepny jednyie w duzych
    > butlach 12 kg zwrotnych

    Najwyraźniej nie masz bladego pojęcia o klimie, patrz:
    http://www.allegro.pl/item915116139_czynnik_chlodnic
    zy_r134a_1_kg_r_134a_gaz_klima.html
    Za 100zł masz całe kilo czynnika R134a.

    Jest to faktycznie gorzej niż w USA gdzie możesz kupić małe jednorazowe
    puszki
    po 340 gram za około 10 dolców, ale tu masz całe kilo i zawór czyli tą
    puszkę
    użyjesz wielokrotnie i odpada Ci zakup zaworu.

    > 2.Sprzedaz gazy jest scisle monitorowana .jest on sprzedawany tylko firma
    > ktore zajmuja sie serwisem i montazem klimy

    Acha... oczywiście :)

    > 3 Sama kaucja za butle wynosi ok 300 zl

    Acha... oczywiście :)

    > 4.Uklady klimy w samochodach nigdy nie sa szczelne w 100%
    > Ubytek czynika to okolo 20 % rocznie !!!

    Czyli trzyletnie auto nie powinno mieć klimy bo wyparowała mu prawie
    połowa czynnika chłodzącego? Człowieku, procentów nie rozumiesz!
    Jakim cudem 10 letnie auta jeżdzą ze sprawną klimą bez doładowywania??

    20% - ale jaja... to Cię ktoś nabił w butelkę!

    > 5 Głownym porblemem dla uk.klimatyzacji jest wilgosc

    No popatrz... a jak ta wilgoć dostanie się do wnętrza układu pod ciśnieniem?

    > 6.Dobre urzadznia do klimatyzacji maja filtr ktory filtruje gaz .

    Wow... i co z tego wynika?
    W samochodzie też masz taki filtr co dodatkowo osusza.

    > 7.Sporo aut europejskich ma tylko jeden zawor usytulowany w bardzo
    > dziwnych miejscach .

    Najwyraźniej drugi nie jest potrzebny do niczego :-)
    Zgaduję że ten zawór będzie po niskiej stronie ciśnienia.

    > Pozatym aby zserwisowac klime trzeba auto podlacyzc pod komputer bo w
    > innym przypadku przy braku cisinienia bedzie sie wyswpeitlal blad systemu
    > i nie odpalisz climatronicka

    Jasne... :-)) A kto tu mówi o serwisowaniu przy braku ciśnienia???

    > 8.Aluminum tak samo koroduje jak stal i staje sie nie szczlne juz po 2-3
    > latach

    No jasne :-))) Jesteś zabójczy. Jesteś moim nowym idolem.
    Co miałeś z chemii w szkole że twierdzisz że aluminium TAK SAMO
    koroduje jak stal??? Słyszałeś choć trochę o pasywacji aluminium???

    > Tak wiec twoja puszeczka i manometry na nie wiele sie zdaja

    Oczywiście... co udało ci się udowodnić niezbicie :-)))

    > Nie oszukujmy sie tobie sie udalo naprawic klime w 16 letnim aucie to jest
    > troche inna generacj klimy ....

    Inna niż jaka???

    > Naprawde pewne sprawy warto pozostawic fachowcom ...

    Takim jak Ty co im się wydaje że ubytek 20% freonu jest "normalny"?
    Podasz mi jakieś źródła tej rewelacji czy wyssałeś tą wartość z palucha u
    nogi?

    > I slabo mi sie robi jak slucham takich wypowiedzi ...pseudo fachowcow
    > druciarzy ....

    Słabo Ci się robi bo popularyzacja tej wiedzy nie jest Ci na rękę?