  • Data: 2010-03-02 07:36:45
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 15:45:46 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Nie jest taka wymiana potrzebna nawet raz na 6 czy 10 lat.
    > Skąd bierzesz te brednie?

    Po pierwsze nie - nie prowadzę żadnego warsztatu i mam w głębokim czy
    ludzie wymieniają czy nie.

    Natomiast miałem okazję być na szkoleniach producentów systemów
    klimatyzacji Behr/Hella i Valeo więc informacje z źródła.
    Producent samochodów klimy nie robi i wręcz po pewnym czasie zależy im żeby
    się samochody psuły (obecny standard gwarancja + 10%) bo w końcu na
    serwisie trzeba zarobić.

    W moim 11 letnim samochodzie wymianę robiłem sztuk 1.
    Natomiast mam trochę większą świadomość po tych szkoleniach.
    Dlatego podchodzę do tematu rozsądnie - nie biegam co rok na serwis klimy
    ale też nie twierdzę że nic nie trzeba robić....

    Ja rozumiem że Pszemol jest wszechwiedzący (ach te dyskusje 10 lat temu o
    wyższości Opsslooka nad resztą ;-) ale pozwolisz że jednak wolę wiedzę
    specjalistyczną niż wieloletni "folklor" Pszemola :)