  • Data: 2010-03-02 03:27:40
    Temat: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
    Od: "p47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmh1b4.43c.0@poczta.onet.pl...
    > "PrzemysławBernat" <p...@w...pl> wrote in message

    > Na to wychodzi :-)))

    Podziwiam tzw. "świętą cierpliwośc " Pszemola, zwalczającego zabobon
    nakazujący robienie rozmaitych hokus-pokus nad układem klimy za ciezkie
    pieniądze co kilka lat, czy potrzeba, czy nie, który to pogląd najwyraźniej
    głoszony jest przez finansowo zainteresowanych w jego podtrzymywaniu.
    Przeciez wystarczyć powinien prosty i oczywisty fakt, że ŻADEN z producentów
    samochodów nie zaleca wymiany, osuszeń, dolewania/wymiany czynnika/oleju itp
    hokus-pokus w sprawnie pracującym układzie klimatyzacji. Jesli więc
    założyć, że nie istnieje w tej sprawie ogólnoświatowy spisek;-) to wniosek
    jest oczywisty,- NIE MA TAKIEJ POTRZEBY!!
    Oczywiście , producenci zalecają dozór tego układu, tak samo, jak zalecają
    sprawdzanie np. ciśnienia w oponach i ewentualne dopompowywanie . Mozna
    oczywiście co 2 tygodnie jeździć do wulkanizatora na sprawdzenie ciśnienia i
    dopompowywanie, a nawet profilaktyczną wymianę powietrza na, ach, ach, azot
    (bo wilgoć dostanie się;-)), ale można to robić samemu.
    Podobnie jest z klimą, póki nic złego nie dzieje się z nią można wyrzucać
    pieniądze na niepotrzebne hokus-pokus w cwanych warsztatach, albo też, np
    korzystając z tanich przyrzadów, wielokrotnego użytku wykonac te proste
    czynności obsługowe samemu.
    To spełnia (bezpłatnie!!) JEDYNE istniejące zalecenia producentów odnośnie
    klimatyzacji!!

    p47