-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Wymiana czynnika chłodzącego w klimatyzacji
Date: Mon, 1 Mar 2010 13:23:31 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 63
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <h...@p...onet.pl> <hmgq4n$b3c$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgtl1$ksq$1@news.onet.pl>
<h...@p...onet.pl> <hmgvk0$qim$1@news.onet.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1267471519 9788 204.248.56.195 (1 Mar 2010 19:25:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 1 Mar 2010 19:25:19 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <hmgvk0$qim$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260091
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:hmgvk0$qim$1@news.onet.pl...
> No dobra, doczytalem sie - R134a ponizej -26C przestaje wrzec.
No widzisz. Sam zatem rozumiesz, że ta wilgoć nie ma jak się
dostać do układu, nawet jeśli jest ciut nieszczelny ale wciąż ma freon...
>>> Samochodowa ma ruchomy walek. A domowa tylko druty elektryczne ze strefy
>>> szczelnej.
>> Ten ruchomy wałek ma specjalny kołnierz uszczelniający co sprawia
>> że jest bardzo szczelny i nie uchodzi tamtędy gaz.
>
> Najwyrazniej tak, skoro kilkunastoletnia klima potrafi ciagle dzialac.
> Ale ja jestem niedowiarek i pozostaje sceptyczny :-(
Masz do tego pełne prawo...
Wiem, że klima w Polsce to wciąż egzotyka i mało kto wie jak do
tego urządzenia racjonalnie podchodzić, ale mieszkając 12 rok
w USA, kraju gdzie klima jest STANDARDEM we wszystkich, nawet
najtańszych autach od kilkudziesięciu lat, wiem że nikt nie zaleca
rekreacyjnego wymieniania/osuszania czynnika w systemach
samochodowych bo jest to zwyczajnie niepotrzebną stratą czasu
i pieniędzy. No ale Amerykanie to dosyć praktyczny naród...
Jestem pewny że zanim auta z klimą się spopularyzują w PL to
wielu frajerów nabierze się na nie do końca uczciwych serwisantów
zalecających zupełnie niepotrzebne nikomu procedury mając na
myśli robienie fajnej kasy za coś, co nie wymaga dużo myślenia
i brudzenia rąk. Serwisanci kochają tego typu robótki...
>>> razem z 50$, plus przesylki, a starczy na jedno auto, bo w nastepnym
>>> rurki beda inne :-)
>> A tu się własnie mylisz, bo wszystkie auta po roku 1993/1994
>> używają nowego R134a i mają STANDARDOWE porty serwisowe.
>
> to dobrze .. w Europie tez ?
A czemu miałoby być inaczej? :-)
>>> Albo sie okaze ze jednak dziura i trzeba bylo od razu do fachowca :-)
>> Mówimy o diagnostyce - czemu od razu zakładać pesymistycznie
>> że jest źle? Celem diagnostyki miało być SPRAWDZENIE czy jest OK.
>> W większości przypadków okaze się że jest OK i zaoszczędziłeś kasę.
>> Jak masz kilka aut i chcesz sobie sprawdzać szczelność dwa razy
>> do roku to pomyśl ile kasy oszczędzisz kupując sobie tylko sam
>> manometr?
>
> Wiesz, ostatnio za sprawdzenie .. nie zaplacilem nic.
> ale oczywiscie nie bede naduzywal i jezdzil w kilka aut co pol roku :-)
Jeśli rzeczywiście taka usługa nic nie kosztuje to oczywiście
nie ma nad czym się zastanawiać... Napisałeś jednak poprzednio:
>>> No coz, w naszych warunkach moze sie okazac ze koszt wymiany
>>> porownywalny z kosztem sprawdzenia szczelnosci i uzupelnienia.
> A sprawdzic moge bardzo latwo bez wydatkow - klik i czekamy czy zimne leci
> :-)
>
> Co prawda wlasnie doszedlem do etapu gdy mam watpliwosci - leci zimne, ale
> czy wystarczajaco ? :-)
Do tego służyć może fajny termometr, np. taki kieszonkowy jak ten:
http://www.amazon.com/Interdynamics-TH-30-1-75-Condi
tioning-Thermometer/dp/B002G1UNQM/ref=sr_1_5?s=autom
otive&ie=UTF8&qid=1267471406&sr=1-5
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.10 20:27 J.F.
- 01.03.10 20:36 jerzu
- 01.03.10 20:39 Pszemol
- 01.03.10 20:37 Pszemol
- 01.03.10 21:23 ALGI
- 01.03.10 21:26 ALGI
- 01.03.10 21:28 ALGI
- 01.03.10 21:30 ALGI
- 01.03.10 21:40 J.F.
- 01.03.10 21:38 Pszemol
- 01.03.10 21:44 RUN
- 01.03.10 21:40 Pszemol
- 01.03.10 21:47 J.F.
- 01.03.10 21:49 RUN
- 01.03.10 21:55 RUN
Najnowsze wątki z tej grupy
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
Najnowsze wątki
- 2024-06-29 eSIM, praktyczne doświadczenia z różnymi operatorami?
- 2024-06-30 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- 2024-06-29 poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- 2024-06-29 Tesla to wóz dla mnie
- 2024-06-30 Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- 2024-06-29 Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- 2024-06-30 Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- 2024-06-29 na chuj mieć dom?
- 2024-06-29 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-29 Warszawa => SQL Database Developer <=
- 2024-06-29 Poznań => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-06-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-06-29 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=