  • Data: 2020-12-15 15:53:41
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A wymieniałeś akumulator? - to mnie najbardziej interesuje, jak zwykle
    > wątęk o wszystkim tylko nie o temacie :-)
    >
    > TG

    Nie wymieniałem jeszcze bo dobrze działa.
    Ale na akumulatorze i w instrukcji obsługi samochodu stoi napisane, że
    odłączenie i wymiana akumulatora wymaga jakoby interwencji warsztatu.
    Z drugiej strony w opisie szczegółowym jest możliwość ładowania
    akumulatora w samochodzie z prostownika, podłączenie równolegle drugiego
    akumulatora dla rozruchu, odłączenia go i ponownego podłączenia bez
    interwencji ASO ewentualnie z godzinnym postojem dla samo uruchomienia
    systemów samochodu.
    Myślę, że każdy akumulator opisany jako start/stop by zadziałał, gdyby
    tylko zapewnić ciągłość podawania napięcia na komputer przy jego zmianie.
    I sądzę, że nie chodzi o parowanie jakiś czipów z akumulatora bo żaden
    nie jest tak inteligentny. Chodzi raczej o jego parametry badane przez
    komputer w samochodzie i odporność na częste wyładowania i przeładowanie
    systemem odzysku energii przy hamowaniu, bo takie wynalazki podobno
    istnieją.
    Przeczytaj dokładnie instrukcję i poszperaj na forach KIA.