  • Data: 2020-12-15 18:10:25
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-12-15 o 15:30, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    >Nie wymieniałem jeszcze bo dobrze działa.
    >Ale na akumulatorze i w instrukcji obsługi samochodu stoi napisane,
    >że odłączenie i wymiana akumulatora wymaga jakoby interwencji
    >warsztatu.

    Tak prawde mowiac, to mysle, ze jednak sa odporne na odlaczenienie
    akumulatora.
    Ale niekoniecznie tak calkiem - strojenie sterownika, parowanie
    immobilizera i autoalarmu ...

    >Z drugiej strony w opisie szczegółowym jest możliwość ładowania
    >akumulatora w samochodzie z prostownika, podłączenie równolegle
    >drugiego akumulatora dla rozruchu,

    Ale to nie przerywa zasilania ...

    >odłączenia go i ponownego podłączenia bez

    ale podstawowego akumulatora, czy tylko tego dodatkowego ?

    >interwencji ASO ewentualnie z godzinnym postojem dla samo
    >uruchomienia systemów samochodu.

    Czyli przewidziane, ale moze wymagac godziny ?

    >Myślę, że każdy akumulator opisany jako start/stop by zadziałał,
    >gdyby tylko zapewnić ciągłość podawania napięcia na komputer przy
    >jego zmianie.
    >I sądzę, że nie chodzi o parowanie jakiś czipów z akumulatora bo
    >żaden nie jest tak inteligentny. Chodzi raczej o jego parametry
    >badane przez komputer w samochodzie i odporność na częste wyładowania
    >i przeładowanie systemem odzysku energii przy hamowaniu, bo takie
    >wynalazki podobno istnieją.

    ale niekoniecznie w tym aucie.
    Ja jestem ciekaw, czy naprawde trzeba aku lepszy niz "zwykly".
    Rozgrzany silnik startuje sie blyskawicznie.

    Naprawde im tam trzeba jakis AGM czy "wzmocniony", czy tylko taka
    moda, ze trzeba byc nowoczesnym ... czy zwykly aku jednak przy
    rozruchu cierpi, pare razy dziennie znosi, ale wiecej to nie ...

    J.