  • Data: 2020-12-15 15:58:33
    Temat: Re: Wymiana akumulatora AGM (Start-stop)
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-12-15 10:49, And wrote:

    > niestety we wszystkich (chyba) nowszych nie da się tego wyłączyć
    > (komputerem serwisowym) bo dla działającego start-stop ustalono normę euro
    > pozdrawiam

    Ja kupiłem za trzy dychy przycisk (z kawałkiem wiązki) i zrobiłem sobie
    przelotkę która po włączeniu zapłonu wyłącza mi start stop 'naciskając'
    przycisk.

    W korkach stoję rzadko a wyłączanie silnika na te 20-30 sekund na
    światłach to dla mnie kretynizm. Kiedyś nie pojechałem na lotnisko i
    oszczędziłem więcej środowiska niż ten system przez całą eksploatację
    auta (a gdyby się tak wgłębić w kwestie akumulatora, alternatora i
    rozrusznika to może się okazać że owszem z rury poleci mniej co2 ale
    nadrabiamy to z zapasem innymi syfami z okresu produkcji lub poprzez
    częstsze wymiany tych podzespołów)