-
21. Data: 2014-02-14 22:29:30
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Feb 2014, Wiwo wrote:
> Progu zwalniającego? ;-)
Jeszcze nie spotkałem kierowcy, który chce progu ;)
(fakt, tego z radia też nie spotkałem, tylko słyszałem :))
pzdr, Gotfryd
-
22. Data: 2014-02-14 22:32:49
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Feb 2014, Budzik wrote:
> Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości?
Ależ jest :)
> A nie powinno byc?
> Jest tych ograniczen az tyle, ze akurat w takich miejscach w niczym nie
> przeszkadzają.
Właśnie pic leży w pierwszej części Twojego zdania.
Odpowiedz na proste pytanie: skoro "jest tych ograniczeń tyle", to kto
przejmie się ograniczeniem do 70, zakładając że jest ono tam sensowne
i realne, pomijają losowanie promila kierowców, którzy skojarzą, że
skoro na drodze leży lód a ograniczenie jest 70 to może trzeba jednak
wolniej?
A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy".
pzdr, Gotfryd
-
23. Data: 2014-02-14 22:35:38
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Feb 2014, J.F wrote:
> W zasadzie to chlop ma racje.
> Jesli tego zakretu nie da sie przejechac 90, to powinien byc specjalnie
> oznakowany. To nie jest normalne.
> Tylko jak - 70 ? 50 ? Przeciez wiadomo ze stoja nie wiadomo po co.
> Znaku "zalecana predkosc" nie ma w naszym kodeksie, a szkoda.
>
> 80 i fotoradar moglby uzdrowic sytuacje :-)
To teraz się zastanów, jaki będzie skutek jeśli będą gorsze warunki
drogowe.
Przecież prawie wszyscy nie wiedzący jaki tam jest układ drogi
pojadą "pod fotoradar".
pzdr, Gotfryd
-
24. Data: 2014-02-14 22:45:31
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Feb 2014, tá´ wrote:
> Gotfryd Smolik news wrote:
>
>> Ano o to, że jest sobie zakręt (nie zapamiętałem niestety gdzie).
>> Można podejrzewać, że ze słabą widocznością. I gość ma pretensje o to,
>> że jest oznakowany *TYLKO* (!) znakiem
>> "uwaga ostry zakręt",
>
> Trollujesz?
Nijak. Niestety.
> Drogi są obstawione setkami zbędnych znaków, wiec znaki jako takie się
> dewaluują i te istotne przestają być zauważane.
Otóż to.
> Skoro na stu bezpiecznych
> zakrętach stoją znaki "niebezpieczny zakręt", to kolejny taki znak
> zostanie pewnie zlekceważony, choćby nawet miał sens. Tak już działa
> ludzki umysł.
No i tym bardziej nie wolno ustawić ograniczenia prędkości, powód
podałem obok (tam gdzie ktoś wspomina o fotoradarze) - zostanie
zlekceważone, albo co najmniej zostanie zlekceważone przy gorszych
warunkach (przy których "sprawny kierowca w sprawnym pojeździe"
nie przejedzie przy dozwolonej prędkości).
IMO w takim miejscu można dowalić "inne niebezpieczeństwa", tablicę
"uwaga, tu jest NAPRAWDĘ ostry zakręt" :P lub t.p.
Ale ograniczenie prędkości raczej nie ma sensu. Właśnie dlatego,
że kierowcy je lekceważą i można z góry założyć, że o ile BYĆ MOŻE
pewna część będzie go przestrzegać, to w gorszych warunkach
(śliskość) takich którzy pojadą odpowiednio wolniej Z POWODU
OGRANICZENIA, trzeba będzie liczyć na palcach.
Jadą wolniej (skoro dziennie setkami nie wylatują) pewnie dlatego,
że miejscowi tam zwalniają, może dlatego że zastanawiają się
którędy dalej itd - ale prawie na pewno nie dlatego, że "ograniczenie
jest 70 a jest ślisko to trzeba max 50 bo się wyleci".
pzdr, Gotfryd
-
25. Data: 2014-02-14 22:49:16
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 14 Feb 2014, Myjk wrote:
> Zawsze wnioskują o znaki/FR/progi... MIESZKAŃCY.
Uwaga na nisko przelatujące kwantyfikatory.
Chętnym na znak był kierowca, niekoniecznie mieszkaniec,
podejrzewam że prędzej ktoś zaskoczony faktem że znak
jest sensowny.
pzdr, Gotfryd
-
26. Data: 2014-02-14 23:20:01
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2014-02-14 19:16, Użytkownik J.F napisał:
> Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
> Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
>>> Fotoradaru ?
>>> W zasadzie to chlop ma racje.
>>> Jesli tego zakretu nie da sie przejechac 90, to powinien byc
>>> specjalnie oznakowany. To nie jest normalne.
>>> Tylko jak - 70 ? 50 ? Przeciez wiadomo ze stoja nie wiadomo po co.
>>> Znaku "zalecana predkosc" nie ma w naszym kodeksie, a szkoda.
>>
>>> 80 i fotoradar moglby uzdrowic sytuacje :-)
>
>> Czy osiagnelismy juz szczyt absurdu?
>> nie mozna postawic potrzebnego ograniczenia predkosci bo zostanie źle
>> wykorzystane przez służby?
>
> Skad taki wniosek ?
> Zaczelo sie od tego ze ograniczenie bylo potrzebne.
> Wiec jak postawia, to prawidlowo.
Poważnie ?
Jechał idiota żukiem.
Uznał że przy 70km/h tego żuka mu przewróci.
Czyli waadza ma tam wstawić ograniczenie 50 lub 60km/h
bo przyjedzie inny idiota, nie zorientuje się że trzeba
zwolnić i się przewróci. A to że ileś tysięcy kierowców
jak zwykle uzna że postawiono kolejny niepotrzebny znak
to nawet lepiej, się wkurzą, sobie przyśpieszą i dadzą się
sfotografować przez fotoradar stojący na innym niepotrzebnym
ograniczeniu.
To że jakiś idiota uzna że coś jest potrzebne nie oznacza
ze faktycznie tak jest.
Pozdrawiam
-
27. Data: 2014-02-15 00:45:50
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2014-02-14 19:30, Budzik pisze:
> To trzeba stawiać porządnie ograniczenia!
> Przyklad to np. zjazdy i wjazdy z autostrad i ekspresówek - coraz czesciej
> widze, ze jak jest 60 to nalezy raczej szybciej nie jechac, jak 40 to tez
> raczej 40 jest odpowiednie bo inaczej wyrzuca na zewnatrz zakretu.
Pacz, a mnie wkurwiają 40 czy 50 na zjeździe z A4 gdzie da się
80 - 9o jechać bez wysiłku dla połączenia fotela z kierownicą.
I każdy kto tak myśli jak ja ma problem ze zjazdem z A4 na
mietków - postawione 40 km/h ... jak nie zwolnisz do tej
prędkości, to kurwa zdziwko. Rzecz w tym, że 99 % ograniczeń do
50 km/h na zjazdach to jakaś bzdura.
Patrz tutaj. Na ograniczeniu do 50 możesz spokojnie lecieć 90
km/h i nic się nie dzieje:
http://goo.gl/maps/fK5BY
A tu masz tylko 10 mniej, czyli ograniczenie do 40 :
http://goo.gl/maps/wR5GS
I jak na tym zjeździe oznakowanym do 40 km/h spróbujesz pójść
60-70 km/h to masz 100 % lądowanie w rowie. Jak na tym z
ograniczeniem do 50 pójdziesz pod setkę - nic się nie stanie.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
-
28. Data: 2014-02-15 03:00:37
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...
>> Chyba odpowiedź nie jest az tak oczywista jak ograniczenia predkości?
>
> Ależ jest :)
:)
>
>> A nie powinno byc?
>> Jest tych ograniczen az tyle, ze akurat w takich miejscach w niczym nie
>> przeszkadzają.
>
> Właśnie pic leży w pierwszej części Twojego zdania.
> Odpowiedz na proste pytanie: skoro "jest tych ograniczeń tyle", to kto
> przejmie się ograniczeniem do 70, zakładając że jest ono tam sensowne
> i realne, pomijają losowanie promila kierowców, którzy skojarzą, że
> skoro na drodze leży lód a ograniczenie jest 70 to może trzeba jednak
> wolniej?
Mysle, ze jednak wielu skojarzy ograniczenie predkosci ze znakiem zakretu.
Zreszta to ze ograniczen jest za duzo nie moze byc argumentem za tym, aby
nie stawiac ich tam gdzie sa potrzebne.
> A postawisz "40", to kto tylko może zrobi tam sobie "punkt kasowy".
Niebezpieczesntwo jest zawsze, aczkolwiek bede troche spokojnieszy o takie
sytuacje po tym, jak SM juz nie bedzie sie tym zajmowac.
-
29. Data: 2014-02-15 03:00:38
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Rafał "SP" Gil u...@m...pl ...
>> To trzeba stawiać porządnie ograniczenia!
>> Przyklad to np. zjazdy i wjazdy z autostrad i ekspresówek - coraz
>> czesciej widze, ze jak jest 60 to nalezy raczej szybciej nie jechac,
>> jak 40 to tez raczej 40 jest odpowiednie bo inaczej wyrzuca na
>> zewnatrz zakretu.
>
> Pacz, a mnie wkurwiają 40 czy 50 na zjeździe z A4 gdzie da się
> 80 - 9o jechać bez wysiłku dla połączenia fotela z kierownicą.
>
Mnie też.
Ale co to ma do rzeczy?
> I każdy kto tak myśli jak ja ma problem ze zjazdem z A4 na
> mietków - postawione 40 km/h ... jak nie zwolnisz do tej
> prędkości, to kurwa zdziwko. Rzecz w tym, że 99 % ograniczeń do
> 50 km/h na zjazdach to jakaś bzdura.
>
99%?
Pozwole sie nie zgodzić.
> Patrz tutaj. Na ograniczeniu do 50 możesz spokojnie lecieć 90
> km/h i nic się nie dzieje:
>
> http://goo.gl/maps/fK5BY
>
Napisałem "coraz częściej".
To nie znaczy ze zawsze.
> A tu masz tylko 10 mniej, czyli ograniczenie do 40 :
>
> http://goo.gl/maps/wR5GS
>
> I jak na tym zjeździe oznakowanym do 40 km/h spróbujesz pójść
> 60-70 km/h to masz 100 % lądowanie w rowie. Jak na tym z
> ograniczeniem do 50 pójdziesz pod setkę - nic się nie stanie.
>
Wiec jak nie znasz drogi to moze warto jechac tyle co pokazali?
-
30. Data: 2014-02-15 13:04:17
Temat: Re: Wymagania kierowcow
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-02-14, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
> wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402141307100.2472@quad...
>> Witam.
>> Taka ciekawostka, ficzer na temat ostatnio przeczytanych postów
>>
>> 1. Polskiego Radia, przed chwilą.
>> Puszczają tekst dzwoniącego kierowcy.
>> Wiecie o co ma pretensje?
>>
>> Ano o to, że jest sobie zakręt (nie zapamiętałem niestety gdzie).
>> Można podejrzewać, że ze słabą widocznością.
>> I gość ma pretensje o to, że jest oznakowany *TYLKO* (!) znakiem
>> "uwaga ostry zakręt", jako mniemam coś z A1 lub A2.
>> A tam "nie da się przejechać 90" (czy jakoś tak).
>> Czyli mamy typowy przypadek - "widać że nic nie widać",
>> prawidłowo oznakowane.
>>
>> Niniejszym, po dobroci, ów kierowca pytał "DLACZEGO TAM NIE
>> MA..." no, czego nie ma?
>> CZY KTOŚ CZEKA NA WYPADEK? (pytał)
>> Ogłaszam konkurs bez nagród: "czego tam nie ma" ;)
>>
>
> Ograniczeni aprędkości?
>
A czemu? Mozesz sobie jechac 90 o ile dasz rade.
--
Artur
ZZR 1200