  • Data: 2015-10-31 15:20:15
    Temat: Re: Wylany Amortyzator
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 31 Oct 2015 05:34:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Wydawało mi się ze temat jest o zbieżności a nie pochyleniu kola. Dalej dorabiasz
    pizdzie uszy bo nie potrafisz udowodnić ze po wymianie kolumny na nowa bezwzględnie
    trzeba regulować zbieżność.

    Temat jest o geometrii zawieszenia ogólnie, zresztą z prostej geometrii
    wynika że zmiana ustawienia na tych śrubach zmiania położenie mocowania
    drążka kierowniczego wobec osi kolumny. Czyli zmienia też zbieżność.

    Gdyby drążek kierowniczy z przekładnią kierowniczą był na dole, blisko osi
    obrotu na sworzniu zwrotnicy (jak np. w Civicu VIII) to wpływ takiej zmiany
    na zbieżność byłby minimalny i być może nawet zaniedbywalny.

    Ale tam gdzie jest wyżej, tam ta różnica będzie już istotna.

    > Daj rysunek techniczny kolumny z którego będzie wynikało ze pole tolerancji
    mocowania wajchy to 2 centymetry i ze wajcha może być dłuższa albo krótsza o 3
    centymetry.

    Nawet w toleracji zero dla mocowania drążka kierowniczego nadal trzeba to
    zrobić.
    Instrukcja serwisowa oczywiście również mówi że trzeba to zrobić :)
    Ciekawe po co?

    >Przy okazji. Po kilku latach śrub mocujących kolumnę do zwrotnicy częściej nie daje
    się wyjąć niż wyjąć. Walenie młotem i ogrzanie palnikiem to norma.

    Jak samochód serwisujesz tak jak piszesz, to z pewnością.
    Spotykam takie problemy właśnie w samochodach serwisowanych przez papraków.

    Bo jakoś złośliwie jak samochód ma nawet sporo lat, ale złożony był w
    fabryce, to rozkręca się bez problemu (z bardzo rzadkimi wyjątkami). Jak
    ktoś serwisując przestrzega procedur, to też wszystko jest ok.

    Natomiast owszem jak ktoś serwisuje nieprawidłowo, to potem trzeba walić,
    ciąć i używać łomów.