  • Data: 2009-02-13 18:53:05
    Temat: Re: Wykrywacz poziomu wody
    Od: Mateusz Viste <m...@l...localhost> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday 08 February 2009 17:46, Jacek Maciejewski wrote:
    > Złudzenie. Elektrody będą korodować chyba że je zrobisz z platyny.

    Ostatecznie ja także do takich wniosków dochodzę...
    Niestety elektrody z platyny mocno upośledzają ekonomiczny aspekt projektu,
    więc takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. :-)

    > na zanieczyszczeniach. IMO w zbiorniku deszczówki najlepiej zastosować
    > pływak z magnesem dzałającym na kontaktron.

    W zbiorniku deszczówki w ogóle nie będzie pływaka. Braku wody raczej nie
    będzie (a jeśli zdarzy się raz na rok, że zbiornik pusty, to doleję z
    kranu). Patent z elektrodami miałem zamiar montować w zbiorniku spłuczki,
    by pompa wpompowywała wodę dopóki poziom wody nie podejdzie do elektrod...

    > Konstrukcja powinna być na
    > tyle gruba by jakiś ślimak jej nie zablokował... Dobre wyjście to
    > wyłącznik ciśnieniowy używany w pralkach.

    Nie przewiduję ślimaków w mojej spłuczce :-)
    Woda będzie odprowadzana z rynny, przechodzić przez mechaniczny filtr (o
    oczkach znacznie mniejszych od ślimaka), i trafiać do stosownego zbiornika.

    Koniec końców, myślę że wykorzystam (jakże ekologiczną!) siłę grawitacji
    zamiast pompy. Tym samym projekt będzie w 100% wolny od elektroniki - będę
    tylko musiał znaleźć sposób by zamontować zbiornik (w sposób bezpieczny) na
    wysokości ~metra.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste