  • Data: 2010-10-13 22:09:01
    Temat: Re: Wybrać język czy tematyke
    Od: Norbert <n...@r...no> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:18:34 +0200, Pawel napisał(a):

    > C++ i C - blee. Język nie jest najgorszy. Wiele profesjonalnych książek, fajne
    kompilatorki, profesjonalne zaplecze wiedzy i zasobów itd. Zastosowania ciekawe -
    przynajmniej narazie - bardzo lubie pisac soft blisko sprzętu, blisko OS itd. I
    bynajmniej nie jest tak, że ten język jest dla mnie zatrudny. Poprostu kilka razy
    pracowałem z systemem stworzonym 20 lat temtu, gdzie w kodzie są wymieszne wszystkie
    style, wpisywanie tekstu do pliku/bufora i czego tylko nei wybierzemy na 100 różnych
    sposobów. Bajzel. Co więcej co programista, to własny styl, własne rozwiązania itd.
    Burdel. Tak - można nad tym zapanować. Wymusić/zarządzić pewne zasady pisania. Mimo
    to, w raliach z jakimi sie spotkałem, na pisanie dobrze czasu zawsze mało. Łatwiej
    pisać dobrze w javie/C# niż w C++. W C++ mimo wszystko trzeba się jednak skupić.

    > Panowie (i Panie) - przekonajcie mnie, że warto pisać w C++:) Skłaniam sie właśnie
    ku niemu, ale potrzebuje jeszcze kilka bodźców, argumentów osob, które też kiedyś
    miały podobny dylemat wybrały tak jak ja zamierzam.

    Nie pisz w C++ :P
    Pisz w Delphi! :-)
    Delphi laczy zalety Javy/C# (ten drugi jest troche bazowany na Delphi) i
    C++. Posiada przejrzysta i czytelna skladnie. Na chwile obecna (odkad za
    rozwoj odpowiada Embarcadero) posiada juz wiele z mechanizmow dostepnych w
    najnowoczesniejszych jezykach a kolejne wersje wnosza duzo nowosci, za rok
    ma miec kompilator 64 bitowy (w zasadzie juz takowy istnieje, widzialem go
    nawet, ale nie jest publicznie dostepny), za dwa lata bedzie umial
    kompilowac pod OSXa. Do tego kompiluje kod natywny na platforme Win32 (czyli
    szybki jak C++). Jest tez mozliwosc pracy w .NET korzystajac ze skladni
    Delphi (Delphi Prism).
    I zaraz sie zacznie flame, ze Delphi to jezyk (tak, juz jest jezykiem, a nie
    tylko srodowiskiem) dla lamerow i balaganiarzy, ale ...ten kto tak twierdzi
    albo nie widzial go na oczy, albo sam jest lamerem :-P
    Howgh!

    --
    pozdrawiam
    Norbert