  • 1. Data: 2012-10-09 16:06:56
    Temat: Wybrałem nowy system [blog]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    no i chyba podjąłem decyzję o wyborze nowego systemu

    zwycięzcą jest Olek OMD EM-5.

    choć mocno mnie kusiło wsadzenie kasy w Fuji Xpro1...

    przeważyły

    zaawansowana stabilizacja w ciele
    uszczelnienia
    dużo obiektywów
    dobry wizjer

    jeśli ktoś ma coś przeciw to niech sie teraz odezwie a potem zamilknie już
    na wieki :)

    tak BTW co byście polecili z obiektywów

    na pewno kupie naleśnika.

    ponadto potrzebuje jasnego standardowego zooma + jasnego telezooma

    w rozsądnych cenach (miedzy 2000 a 6000)

  • 2. Data: 2012-10-09 17:29:47
    Temat: Re: Wybrałem nowy system [blog]
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-09 16:06, Marek Dyjor pisze:

    > tak BTW co byście polecili z obiektywów
    >
    > na pewno kupie naleśnika.

    Jak Ci nie przeszkadzają używane szkła, to za niewiele więcej można
    dostać Leicę 25/1.4

    > ponadto potrzebuje jasnego standardowego zooma + jasnego telezooma
    >
    > w rozsądnych cenach (miedzy 2000 a 6000)

    No to wielkiego wyboru nie masz :), na teraz 12-35/2.8 (~4300 zł) i
    czekanie na 35-100/2.8

    --
    marcin

  • 3. Data: 2012-10-09 17:55:49
    Temat: Re: Wybra?em nowy system [blog]
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 16:06, Marek Dyjor pisze:
    > na pewno kupie naleśnika.

    Ale nie olkowego 17mm

    > ponadto potrzebuje jasnego standardowego zooma + jasnego telezooma

    Nie ma :) Tzn. są drogie nowe panasy i dużo 4/3, które są fajne, ale wolne.

    --
    pozdrawia Adam
    /prostacyzm ale jak wzruszopędny!/

  • 4. Data: 2012-10-09 18:57:07
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Nie ma :) Tzn. są drogie nowe panasy i dużo 4/3, które są fajne, ale
    > wolne.

    Dokladnie. Dlatego moim zdaniem wybor Olka chybiony...

  • 5. Data: 2012-10-09 19:04:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kurdybanek wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie. Dlatego moim zdaniem wybor Olka chybiony...

    to super...

    zaproponuj coś lepszego...

  • 6. Data: 2012-10-09 19:04:52
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Dokladnie. Dlatego moim zdaniem wybor Olka chybiony...

    Dodam jeszcze, ze nalesniki w m43 tez nie sa rewelacyjne od strony ceny i
    jakosci. Tak chwalony Panas 20/1.7 jako ekwiwalent standardu porazi Cię nie
    tylko ceną, ale i sporymi dystorsjami... U Canona masz fajniejszy nalesnik
    40/2.8 za polowę ceny i kryjacy pelna klatkę. Poczekaj na 6d albo kup 5dII
    juz teraz ;)

  • 7. Data: 2012-10-09 19:23:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kurdybanek wrote:

> [...]
    > fajniejszy nalesnik 40/2.8 za polowę ceny i kryjacy pelna klatkę.
    > Poczekaj na 6d albo kup 5dII juz teraz ;)

    widzisz drogi kolego...

    ja sie właśnei pozbyłem klonkrowatego zestawu
    D300 z BP 17-55 2.8 80-200 2.8 IS stałki itp...

    no tak z pół tony klamotów...

  • 8. Data: 2012-10-09 20:13:15
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-09 18:57, kurdybanek pisze:

    > Dokladnie. Dlatego moim zdaniem wybor Olka chybiony...

    Tylko że pod względem optyki w małych systemach bezlustrowych nic
    lepszego nie ma, nawet nic porównywalnego nie ma.

    --
    marcin

  • 9. Data: 2012-10-09 20:19:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-09 19:04, kurdybanek pisze:

> [...]
    > tylko ceną, ale i sporymi dystorsjami... U Canona masz fajniejszy nalesnik
    > 40/2.8 za polowę ceny i kryjacy pelna klatkę.

    Marek nie po to pozbył się lustra i szklarni Nikona, żeby teraz wchodzić
    w lustro Canona, a ta 40-ka podpięta np. pod EOS M daje już ekwiwalent
    ponad 60 mm, ani to standard ani portretówka, do tego o działkę
    ciemniejsza niż naleśnik Panasa. A dystorsję się akurat łatwo koryguje
    programowo (co zresztą puszki m4/3 robią "w locie").

    --
    marcin

  • 10. Data: 2012-10-09 20:28:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-10-09 17:55, Janko Muzykant pisze:

    > Ale nie olkowego 17mm

    Chyba że poczekać na nowego olkowego 17 mm czy 17.5 mm 1.8

    > Nie ma :) Tzn. są drogie nowe panasy i dużo 4/3, które są fajne, ale wolne.

    No właśnie nie widziałem nigdzie testów korpusów m4/3 z podpiętymi przez
    mmf-2 szkłami 4/3, bo to "wolno" to może się okazać niezbyt szybko jak
    na standardy m4/3 i porównywalnie z innymi systemami bezlustrowymi.

    --
    marcin