  • Data: 2012-10-09 21:33:03
    Temat: Re: Wybra?em nowy system [blog]
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-10-09 20:28, mt pisze:
    > Chyba że poczekać na nowego olkowego 17 mm czy 17.5 mm 1.8

    Będzie z rok czekania pewno.

    > No właśnie nie widziałem nigdzie testów korpusów m4/3 z podpiętymi przez
    > mmf-2 szkłami 4/3, bo to "wolno" to może się okazać niezbyt szybko jak
    > na standardy m4/3 i porównywalnie z innymi systemami bezlustrowymi.

    Inne systemy też nie mają jasnych zoomów. Jest zmowa, żeby sprzedawać
    stałki - wychodzą trzy obiektywy zamiast jednego, a cena rośnie o 100%.
    Panas pierwszy się złamał, ale nie do końca, bo ma zoomy drogie i
    wypadało by mieć oba (nienaturalne już dziś ograniczenie do 35mm). Nic
    nie stoi na przeszkodzie, żeby gotowe 14-54 albo 12-60 wsadzić w u43,
    ale brak woli. Natomiast jak ktoś pstryka widoczki i niestraszny mu
    wolny af, może mieć fajne szkła za sensowną cenę.

    W lustrach to nie działa, bo Tamron i Sigma popsuli rynek. Oprócz
    jasnych zoomów jest też pełno różnych świetnych 15-85 czy 18-105,
    których odpowiedników w systemach bez luster brak.

    Księgowi wyczaili jeszcze, że lud jara się głównie nowymi aparatami i w
    to się inwestuje. Mamy więc po kilka modeli rocznie z każdej rodziny,
    różniących się niewiele, a potrzebnych szkieł brak.

    W sumie to wredne jest. Dobrze, że mnie nie kręci mała go, bo po
    przysłonięciu lekkim kity olka pracują bardzo miło.

    --
    pozdrawia Adam
    /słyszałem, że wszystkie problemy doskonale rozwiązuje coś tam/