  • 11. Data: 2009-01-24 09:30:24
    Temat: Re: Wtyk F i nakręcanie na koncentryk - przecinanie drucików ekranu-oplotu
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "Marcin Łukasik" news:gksk1n$d4h$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Ekran foliowy aluminiowy lub miedziany jest jeszcze foliowany, dlatego
    > wydaje Ci się, że nie przewodzi.

    Czyli jak rozumiem nie obcinać tej folii aluminiowej tylko wywinąć ją razem
    z oplotem i przykryć nią oplot a gwint sobie "natnie" kontakt z tą folią,
    która tylko wywinięta i dotknięta omomierzem ma nieskończenie wielką
    rezystancję od strony wywiniętej (bez wywijania folii na zewnątrz jest ona
    normalnie przewodząca).
    Czyli jak robicie? Ucinacie folię zostawiając sam oplot ekranowany czy
    zostawiać jednak folię wywiniętą na oplot?

  • 12. Data: 2009-01-24 09:36:12
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "BartekK" news:gksmbo$n37$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Zwłaszcza że dla w.cz. to nie ma znaczenia, po sprzężenie pojemnościowe
    > miedzy folią a drucikami i resztą na całej długości jest duże i dla
    > w.cz. jest to połaczone elektrycznie...

    Jeżeli mowa o np. 10GHz to pewnie tak jest - zakładając w dodatku, że ślemy
    samą składową zmienną, żadnych stałych potencjałów zasilających itp.
    Zakładając, że nie będzie kontaktu elektrycznego (prawidłowe elektryczne
    przejście stałoprądowe ma R << 0.1 Ohm) to patrząc na powierzchnie
    przylegające cokół F-ki i wywinięty oplot nie będzie tam więcej niż
    kilkanaście pF - taki kondensator powietrzny. I teraz prześlij sobie tak
    "nakręconym pojemnościowo" złączem częstotliwość kilka MHz. Dla kilku MHz
    niestety reaktancja pojemnościowa kilkunastu pF jest dość duża i trudno tu
    mówić, że nie będzie strat. Tak więc coś nie jestem przekonany do tej
    pojemnościowej teorii.

  • 13. Data: 2009-01-24 09:42:55
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "AS" news:gksn04$o7b$1@news.wp.pl

    > F-ki mają różne średnice tego gwintu i muszą one być odpowiednio dobrane
    > do średnicy kabla, aby funkcjonowało to jak należy.

    Ile jest tych średnic?
    Byłem przekonany, że są typowo dwie średnice do koncentryków o średnicy
    zewnętrznej (mierzonej na izolacji) ~5,6mm do cieńszych koncentryków 75 Ohm
    i 6,5mm dla grubszej wersji 75Ohm. Są jakieś inne F-ki z kolejnymi skokami
    (np. co 0,1mm) średnicy wewnętrznej gwintu. Nabyłem ten grubszy koncentryk i
    mówię żeby mi dali do tego koncentryka F-kę i w praktyce ta F-ka przecina
    część nitek oplotu i teraz jakby odkręcić z powrotem taką f-kę to te ucięte
    nitki zwyczajnie odlecą. Więc albo faktycznie jakiś to koncentryk "krzak"
    albo jakieś F-ki nie halo :) Jakie są normy na te rozmiary, średnice,
    gwinty?

  • 14. Data: 2009-01-24 09:45:50
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "pawell32" news:49730500$1@news.home.net.pl

    > Kablem koncentrycznym prawie zawsze idzie zasilanie, np. do konwertera,
    > lub sterowanie. No cóż ja przeszedłem na zaciskane, bo dają znacznie
    > mniej powodów, że coś będzie nie tak.

    Zaciskasz je taką sama zaciskarką jak BNC?
    Czy użycie zaciskarki z gatunku YAC-3 to dobra trop?

  • 15. Data: 2009-01-24 09:47:26
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "Padre" news:gksre0$qb2$1@mx1.internetia.pl

    > Z tego co się orientuję większe straty powoduje użycie niewłaściwych
    > obcinaków do ucięcia żyły wewnętrznej na co prawie nikt nie zwraca uwagi:)

    Po ucięciu gorącej żyły jej czoło ma być płaskie? Jakby czoło walca? Typowe
    ucinaczki robią coś na wzór ostrza strzały ;)

  • 16. Data: 2009-01-24 09:49:56
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    "yabba" news:gl0du1$prn$1@inews.gazeta.pl

    > Lepsze pod względem kontaktu złącza z ekranem są "F" zaciskane.
    > W sześciokąt lub jeszcze lepiej w stożek.

    Te w stożek to coś na wzór przewężenie w klepsydrze? :) Czy chodzi o to, że
    w.cz. nie lubi kanciastych krawędzi i są większe straty niż przy połączeniu
    zaciśniętym na kształt stożka?
    Możesz wskazać taką zaciskarkę stożkową?

  • 17. Data: 2009-01-24 09:56:04
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    > Możesz wskazać taką zaciskarkę stożkową?

    Nie wiem czy jest stozkowa, ale jest polecana do tych wtykow
    http://www.satsklep.pl/sklep.php?s=produkt&id_prod=6
    17&id_kat=35&id_typu=0

    Jingiel

  • 18. Data: 2009-01-24 13:20:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jędrek pisze:
> [...]
    > niestety reaktancja pojemnościowa kilkunastu pF jest dość duża i trudno tu
    > mówić, że nie będzie strat. Tak więc coś nie jestem przekonany do tej

    Pojemnościowa teoria dotyczyła połączenia druciki-folia na całej
    dlugości kabla (przeczytaj uważnie). A nie w połączeniu F-kabel, bo to
    faktycznie sensu by nie miało.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 19. Data: 2009-01-24 22:41:26
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jędrek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > połączeniu
    > zaciśniętym na kształt stożka?
    > Możesz wskazać taką zaciskarkę stożkową?

    Część złącza (tuleja ) wciskana na kabel, po zaciśnięciu uzyskuje w
    przekroju kształt stożka. Zacikanie i zaciskarkę widać na tym filmie.
    http://technetix.home.pl/RTT.wmv

    Nie wiem czy rozumiesz o co chodzi. Mogę jeszcze poszukać, żeby znaleść
    lepsze zdjęcia.

    Złącze takie jest trudniej ściągnąć z kabla niż złącze zaciskane w
    sześciokąt.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba