  • 1. Data: 2009-01-16 18:11:08
    Temat: rdzenie magnetyczne i straty w histerezie
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    czy da się pracować na dodatniej części charakterystyki rdzenia
    magnetycznego?
    czyni na dodatnich B,H tak zeby nie przechodzić przez całą pętlę histerezy i
    uniknąć tych starat w rdzeniu.
    nie mam jak sprawdzić a literatura jest uboga, może ktoś sie tym zajmuje na
    co dzień?:O)

  • 2. Data: 2009-01-16 20:35:26
    Temat: Re: rdzenie magnetyczne i straty w histerezie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gargamel,

    Friday, January 16, 2009, 7:11:08 PM, you wrote:

> [...]
    > uniknąć tych starat w rdzeniu.
    > nie mam jak sprawdzić a literatura jest uboga, może ktoś sie tym zajmuje na

    Pętla histerezy wystąpi zawsze - bez względu na to, czy układ będzie
    pracował ze składową stałą w jednej ćwiartce czy we wszystkich.
    Natomiast mam wrażenie, że przeceniasz rolę strat na histerezie - one
    wcale nie są takie wysokie.
    Metodą na minimalizację strat jest zmniejszanie amplitudy (p-p)
    indukcji ale trzeba pamiętać o tym, że to kosztuje - potrzeba
    zazwyczaj większego rdzenia a straty są proporcjonalne do jego
    objętości.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2009-01-16 20:37:04
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > i uniknąć tych starat w rdzeniu.
    > nie mam jak sprawdzić a literatura jest uboga, może ktoś sie tym zajmuje

    nie

  • 4. Data: 2009-01-18 12:51:14
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Natomiast mam wrażenie, że przeceniasz rolę strat na histerezie - one
    > wcale nie są takie wysokie.

    wcale nie twierdzę że są wysokie, ale w urządzeniu skłądającym się wyłącznie
    z indukcyjności te straty będą prawie iedynymi najwiekszymi stratami:O)

    chodziło mi o czy ładując rdzeń wyłącznie prądem zmiennym o tej smej
    polaryzacji czy wtedy straty na chisterezie wystąpią i czy da sie tak na
    rdzieniach magnetycznych pracować?

  • 5. Data: 2009-01-18 12:51:41
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Szumek" napisał:
    > nie

    dlaczego?:O)

  • 6. Data: 2009-01-18 16:37:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gargamel,

    Sunday, January 18, 2009, 1:51:14 PM, you wrote:

> [...]
    > chodziło mi o czy ładując rdzeń wyłącznie prądem zmiennym o tej smej
    > polaryzacji czy wtedy straty na chisterezie wystąpią i czy da sie tak na

    Odpowiedziałem Ci na te pytania.

  • 7. Data: 2009-01-18 19:14:35
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał:
    > Odpowiedziałem Ci na te pytania.

    to że pętla histerezy zawsze występuje to i ja wiem, chodzi mi o to czy
    jezeli nie będę przemagnesowywał rdzenia (pracował tylko na dodatnich
    prądach) to czy wystąpią straty w rdzeniu z tej histerezy? i czy praktycznie
    da się w taki sposób pracować poprawnie z rdzeniem?:O)

  • 8. Data: 2009-01-18 19:49:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello gargamel,

    Sunday, January 18, 2009, 8:14:35 PM, you wrote:

> [...]
    > prądach) to czy wystąpią straty w rdzeniu z tej histerezy? i czy praktycznie
    > da się w taki sposób pracować poprawnie z rdzeniem?:O)

    Litości - każdy dławik pracujący w trybie CCM pracuje w jednej
    ćwiartce. O stratach pisałem wcześniej - są niezależne od ćwiartki.

  • 9. Data: 2009-01-18 19:53:37
    Od: PH <s...@w...pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > prądach) to czy wystąpią straty w rdzeniu z tej histerezy? i czy
    > praktycznie da się w taki sposób pracować poprawnie z rdzeniem?:O)

    Kolega Ci rzeczywiście na to odpowiedział. Tu na pierwszym obrazku masz
    przykład co się będzie działo tylko przy jednokierunkowym prądzie
    http://www.vias.org/eltransformers/lee_electronic_tr
    ansformers_09_10.html

    --
    PH

  • 10. Data: 2009-01-19 16:27:26
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "PH" napisał:
    > Kolega Ci rzeczywiście na to odpowiedział. Tu na pierwszym obrazku masz
    > przykład co się będzie działo tylko przy jednokierunkowym prądzie
> [...]

    ok, wielkie dzięki za rysunki:O)
    wszystko wyjaśniają, pierwszy raz w życiu coś takiego widzę, dlatego nie
    mogłem pojąć co do mnie się mówi:O)