  • 1. Data: 2009-01-17 11:53:50
    Temat: jakie wady uzywania akumulatorkow roznych producentow i pojemnosci?
    Od: "p...@p...onet.eu" <"phpcoder"@poczta.onet.eu>

    Czy mozecie mi podac jakie sa wady uzywania akumulatorkow roznych
    producentow i o roznych pojemnosciach ?

    Zakupilem mocniejsze akumulatorki i chcialem je jakos rozplanowac po
    urzadzeniach - myszka,piloty,telefon stacjonarny itp.

    Problem w tym ze bede musial je deko wymieszac
    np. Panasonic 2100 z GP 2700

    i sie zastanawiam czy nie zuzyje szybko lub zniszcze te nowe akumulatorki GP

  • 2. Data: 2009-01-17 13:44:46
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "p...@p...onet.eu" <"phpcoder"@poczta.onet.eu> napisał w
    wiadomości news:gksgo4$cnp$1@news.onet.pl...
> [...]
    > np. Panasonic 2100 z GP 2700
    >
    > i sie zastanawiam czy nie zuzyje szybko lub zniszcze te nowe akumulatorki

    Bardzo szybko zniszczysz te stare.
    Spadnie z nich jako pierwszych całe napięcie, zanizy się poniżej
    bezpiecznego progu i teraz zależy jak bardzo dołuje baterie/aku zasilane
    urzadzenie - dojdzie do wewnetrznego ich zwarcia lub wręcz zmiany
    polaryzacji.
    Nowym nic a nic nie będzie.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2009-01-19 11:33:40
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Czy mozecie mi podac jakie sa wady uzywania akumulatorkow roznych
    > producentow i o roznych pojemnosciach ?
    Rozładowując pakiet złożony z akumulatorów o różnych pojemnościach (różnice
    mogą wynikająć zarówno z produkcji jak i stopnia zużycia ogniw) rozładowuje
    się ogniwa do jakiegoś _średniego_ napięcia. Zalóżmy że chcesz rozładować do
    0,9V na ogniwo i masz pakiet z dwu ogniw wiekszych i dwu mniejszych.
    Po oddaniu jaiegoś ładunku większe bedą jeszcze miały napięcie 1,2V a te
    mniesze rozładujesz do 0,6V. Akumulatory nie lubieja tak dużego
    rozładowania.
    Krytyczny jest moment gdy jedno ze mniejszych ogniw jest słabsze i rozładuje
    się szybciej, wtedy jego potencjał może spaść do zera a nawet pojawić się na
    nim odwrotna polaryzacja napięcia (wynikająca z rezystancji ogniwa i prądu
    płynącego z pozostałych ogniw). Takie zjawisko uszkadza ogniwo.

    Tak więc przynajmniej teoretycznie można użytkować składane akumulatory, ale
    trzeba mieć kontrolę nad stopniem rozładownia. W praktyce zwykle tak się nie
    da, albo jest trudno...

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl