  • 1. Data: 2009-01-17 12:16:18
    Temat: Wtyk F i nakręcanie na koncentryk - przecinanie drucików ekranu-oplotu
    Od: Jędrek <s...@p...pl>

    Co polecają fachowcy od wtyków i złączek typu F przy nakręcaniu na
    koncentryk?
    Po wywinięciu oplotu ekranującego na zewnętrzną izolację i nakręcaniu
    wtyczki F gwint wewnętrzny wtyczki pracuje jak nóż i przecina pojedynczne
    nitki-druciki ekranu - stąd potem mniejsza powierzchnia styku i większe
    straty dla w.cz.
    Może jakiś patent? Coś na ten ekran nałożyć? Co ciekawe folia która często
    występuje z oplotem ekranującym po wywinięciu jej powierzchnia nie przewodzi
    prądu - nie wiem czemu to ma służyć. Gdyby przewodziła to bym nią "nakrywał"
    wywinięty oplot i na tak zabezpieczony folią ekran nakręcał F-kę.

  • 2. Data: 2009-01-17 12:46:02
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Jędrek wrote:
> [...]
    > wtyczki F gwint wewnętrzny wtyczki pracuje jak nóż i przecina pojedynczne
    > nitki-druciki ekranu - stąd potem mniejsza powierzchnia styku i większe

    No bo chodzi o to, że jeśli średnica dopasowana jest do kabla, to F-ka
    powinna przecinać izolację i dobrać się gwintem do ekranu.
    Czyli nic nie wywijasz, tylko wyciągasz wewnętrzną żyłę a złącze
    zakręcasz na izolację.
    Ale podejrzewam, że w ręce wpadło Ci coś chińskiej produkcji...

> [...]
    > prądu - nie wiem czemu to ma służyć. Gdyby przewodziła to bym nią "nakrywał"
    > wywinięty oplot i na tak zabezpieczony folią ekran nakręcał F-kę.

    Ekran foliowy aluminiowy lub miedziany jest jeszcze foliowany, dlatego
    wydaje Ci się, że nie przewodzi. Jakbyś na niego nakręcił złącze to
    będzie dobrze.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 3. Data: 2009-01-17 13:18:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Marcin Łukasik pisze:

> [...]
    > powinna przecinać izolację i dobrać się gwintem do ekranu.
    > Czyli nic nie wywijasz, tylko wyciągasz wewnętrzną żyłę a złącze
    Jesteś pewny?
    Ja raczej sądzę że wersja oficjalna:
    http://www.puntodepartida.com/en/guides/point_and_in
    stall_satellite_dish/img/process/coaxial.png
    jest poprawna. Jakby ci miał gwint przeciąć się przez izolację kabla (w
    końcu dość grubą i odporną z założenia na takie ataki) aż do oplotu, to
    by po prostu obciął tą izolację..

    > Ekran foliowy aluminiowy lub miedziany jest jeszcze foliowany, dlatego
    > wydaje Ci się, że nie przewodzi. Jakbyś na niego nakręcił złącze to
    > będzie dobrze.
    Zwłaszcza że dla w.cz. to nie ma znaczenia, po sprzężenie pojemnościowe
    miedzy folią a drucikami i resztą na całej długości jest duże i dla
    w.cz. jest to połaczone elektrycznie...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-01-17 13:38:23
    Od: AS <a...@w...pl>

    Ciekawa, ale z gruntu błędna teoria z tym nakręcaniem F-fek na izolację
    (to nie są żadne styki nożowe, jak w RJ np.) i na pewno nakręca się je
    na wywinięty ekran.
    F-ki mają różne średnice tego gwintu i muszą one być odpowiednio dobrane
    do średnicy kabla, aby funkcjonowało to jak należy. Może być też jakiś
    badziewny kabel (tanie mięso psi żrą), który nie ma znormalizowanych
    wymiarów.

    Pozdrawiam

    AS

  • 5. Data: 2009-01-17 14:46:06
    Od: Padre <P...@n...net>

    gwint wewnętrzny wtyczki pracuje jak nóż i przecina pojedynczne
    > nitki-druciki ekranu - stąd potem mniejsza powierzchnia styku i większe
    > straty dla w.cz.

    Z tego co się orientuję większe straty powoduje użycie niewłaściwych
    obcinaków do ucięcia żyły wewnętrznej na co prawie nikt nie zwraca uwagi:)

  • 6. Data: 2009-01-17 15:39:59
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    > gwint wewnętrzny wtyczki pracuje jak nóż i przecina pojedynczne
    >
    > Z tego co się orientuję większe straty powoduje użycie niewłaściwych
    > obcinaków do ucięcia żyły wewnętrznej na co prawie nikt nie zwraca uwagi:)

    Jakie częstotliwosci masz na myśli ?

    Włodek

  • 7. Data: 2009-01-17 15:57:45
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    BartekK wrote:

    > Jesteś pewny?
    > Ja raczej sądzę że wersja oficjalna:
    > http://www.puntodepartida.com/en/guides/point_and_in
    stall_satellite_dish/img/process/coaxial.png

    > jest poprawna.

    Możliwe.

    > Jakby ci miał gwint przeciąć się przez izolację kabla (w
    > końcu dość grubą i odporną z założenia na takie ataki) aż do oplotu, to
    > by po prostu obciął tą izolację..

    Nieprawda. Miałem klika takich, i ewidentnie gwint miał ostry zarys
    trójkątny, siadał na izolację i dochodził do ekranu - ok. 0.2mm.
    Nie "przetnie" izolacji, w sensie że odpadnie, bo to gwint. Natnie ją
    tylko w spiralę. Ale wcina się w oplot i trzyma się dobrze.
    Jeszcze kilka sztuk tego mam. Może to też chińszczyzna albo nowy
    patent... nie wiem...

    m.

  • 8. Data: 2009-01-17 18:36:33
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Jakie częstotliwosci masz na myśli ?

    W kablu sat specjalnie nie ma wyboru co do częstotliwości, nie pisałem
    że straty są znaczne ale że większe niż te które mogą pochodzić z
    przecięcia części nitek ekranu przez gwint co było tematem wątku dla
    tego opatrzyłam swój post uśmieszkiem. Niemniej gdzieś w sieci widziałem
    charakterystyki złączy F uwzględniające kształt i długość zakończenia
    oraz sposób zetknięcia żyły wewnętrznej w złączu i różnice są, o ile
    pamięć mnie nie myli te dane zamieścił któryś z producentów konwerterów
    wyraźnie zalecając cięcie żyły wewnętrznej prostopadle i płaską stroną
    ucinaków.

  • 9. Data: 2009-01-18 10:31:55
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Łukasik napisał:

> [...]
    > zakręcasz na izolację.
    > Ale podejrzewam, że w ręce wpadło Ci coś chińskiej produkcji...

    Nie wiem na jakim Ty świecie żyjesz? Pewne ze dwie f-ki założyłeś, nie wiem.
    Jak byś miał zakręcić tak 100 końcówek to by ci ręce opadły.
    Końcówki ściśle dobiera się do kabla, są różni produceńci i różne
    średnice, a oplot musi być wywynięty, bo ważny jest dobty styk.
    Kablem koncentrycznym prawie zawsze idzie zasilanie, np. do konwertera,
    lub sterowanie. No cóż ja przeszedłem na zaciskane, bo dają znacznie
    mniej powodów, że coś będzie nie tak. Poza tym kable są b. różna, są
    takie przy których trzeba mocno uważać by nie ściąć całego oplotu
    ściągając izolacje, bo taki gęsty. Jeżeli jest dobry kabel z gęstym
    oplotem i dobrze dobraną końcówką to nie ma problemu.
    Oczywiście są tacy, którzy tak samo jak Twoja wypaowieć nakręcali
    koćcówki, ale trzeba było ścinać, jak doszło troszkę wilgoci i zgasło
    zasilanie do konwerterów.

    pawell

  • 10. Data: 2009-01-18 23:28:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jędrek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "nakrywał"
    > wywinięty oplot i na tak zabezpieczony folią ekran nakręcał F-kę.

    Złącza muszą być dobrane średnicą do używanego kabla. Nakręcane złącza F
    nakeca się na wywinięty na zewnętrzną izolację oplot kabla. Jak zauważyłeś
    powoduje to nacinanie drucików z oplotu, co jest wadą tych złącz.
    Lepsze pod względem kontaktu złącza z ekranem są "F" zaciskane. W sześciokąt
    lub jeszcze lepiej w stożek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba