  • 191. Data: 2019-03-11 07:16:47
    Temat: Re: Wtargnięcie. Trzeba hamować.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakie sa sankcje za nie zmniejszenie predkosci jesli nic na przejsciu sie nie stalo?
    Jak udowodnic patrolowi ktorego nie ma na miejscu ze sie zmniejszylo albo nie
    zmniejszylo predkosc? Czy jesli sie pcha samochod i potraci pchanym samochodem
    przechodzacego przez przejscie to policja moze zarzucic brak zmniejszenia predkosci?
    Kto bedzie winny w sytuacji w ktorej holujacy na holu miekkim zmniejszy predkosc
    przed przejsciem, zmniejszy ja rowniez holowany a pieszy nie zauwazy oznakowanego
    prawidlowo holu wejdzie na przejscie i sie przewroci o linke? Czy w takiej sytuacji
    ktorys z kierujacych bedzie odpowiedzialny za zdarzenie?

  • 192. Data: 2019-03-11 07:28:00
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. Paru debili.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kierujacy nie moga sie przyzwyczajac do nie istniejacych przepisow. Chwilowo
    przyzwyczajeni sa do przepuszczania, o ile to wykonalne, pieszych bedacych na
    przejsciu. O tym ze maja rowniez przepuszczac tych co sa na chodniku albo
    potencjalnie mogli by przejsc mowy nie ma bo jest zakaz zatrzymyeania sie bez powodu
    w odleglosci mniejszej niz 10 metrow od przejscia. W tym temacie jest filmik. Jakis
    czas temu tez byl filmik. Jedna glupia pizda byla tak zajeta rozmowa z kolezanka ze
    wlazla na samochod poruszajacy sie z predkoscia leniwego zolwia. Oczywiscie obie
    durne baby nie tylko ze nie zachowaly szczegolnej ostroznosci to nie zachowaly zadnej
    ostroznosci. Kierowca zostal za dziennikarzyne uznany za winnego bo zdarzenie mialo
    miejsce na pasach. Zdurnienie zwiazane z pieszymi na przejsciu w Polsce siega zenitu.

  • 193. Data: 2019-03-11 07:44:53
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię. skup się na głupocie.
    Od: "Olfi" <a...@s...pl>

    > Przecież to ty napisałeś, że zatrzymanie (wynikające z warunków ruchu)
    > przed przejściem jest wyktoczeniem,
    >
    > Shrek

    Nie, ja tak nie napisałem.
    Czytaj uważnie i z zrozumieniem.
    Ja pisałem o konkretnym przypadku, czyli o kierowcy debilu
    z mercedesa, który zatrzymał się pomimo że PoRD tego zabrania.

  • 194. Data: 2019-03-11 08:35:01
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 10 Mar 2019 14:31:16 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zostales sam na placu boju. Bylo was kilku ale reszta uznala ze nie
    > miala racji w starciu z jasnymi jak slonce przepisami.

    Doszli raczej do słusznego wniosku, iż na kłócenie się ze zgrają kretynów
    szkoda zdrowia. Kolega Bluzg także już do tego wniosku dojrzał,
    aczkolwiek zajęło mu to nieco dłużej - widać większą wiarę w ludzkość
    pokłada(ł), aniżeli pozostali.

    Mateusz

  • 195. Data: 2019-03-11 08:59:57
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik r...@k...pl r...@k...pl ...

    > Show me.
    > Bo wiesz, że z definicji przejście dla pieszych stanowi część
    > jezdni?

    Jak tylko trafie to zrobie fotke.

    > Tzn. jeżeli pasy są poza jezdnią, to nie mogą być przejściem
    > dla pieszych?

    Wiesz, ja tych pasów nie maluje.
    Tylko obserwuje i stąd moje niewielkie wątpliwości.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "TPSA - to ludzka rzecz okradać"

  • 196. Data: 2019-03-11 09:18:59
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 23:09, r...@k...pl pisze:

    > Pokaż przepis, który do tego zobowiązuje.

    Art 26:
    1) Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    2) Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    Mówiąc wprost - przed przejściem mamy obowiązek zatrzymać się tylko
    wtedy, gdy znajduje się na nim pieszy.

    Jeśli zbliża się do zebry lub czeka na przepuszczenie przez kierowców,
    wyłącznie od naszej dobrej woli zależy, czy się zatrzymamy. Nie jest to
    obowiązkiem ale nie jest to wykroczenie.

    Wyjątkiem są oznaczone strefy zamieszkania - na nich pieszy ma zawsze
    pierwszeństwo.

    Później zaznajom się ze znakami poprzecznymi o których widać nic nie wiesz:

    https://www.bwir.org/oznakowanie-poziome/znaki-poprz
    eczne/

    a w szczególności P-14 (linia warunkowego zatrzymania).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 197. Data: 2019-03-11 09:27:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-10 o 22:54, szod pisze:
    > Oznacza to, że widząc pieszego
    > zbliżającego się do przejścia, a tym bardziej stojącego przed nim w
    > oczekiwaniu na możliwość wejścia, kierujący pojazdem ma obowiązek
    > zwolnić. Za zwolnienie uważa się już np. zdjęcie nogi z gazu, co
    > powoduje zwalnianie poprzez hamowanie silnikiem - wyjaśniono w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > uzasadnieniu."
    >
    > Wystarczą te cycaty? Jeszcze raz - gdzie tu masz że jak pieszy się
    > zbliża do przejścia to masz hamować?

    Parę zdań wyżej które ładnie zacytowałeś. Podkreśliłem coś czego chyba
    nie widzisz :) Jak hamowanie silnikiem będzie za małe, możesz rzucić
    kotwicę, jeśli nie chcesz używać hamulca (o którym w sumie nie pisałem) :)

  • 198. Data: 2019-03-11 10:39:24
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 09:18:59 +0100, w <5c861a19$0$492$65785112@news.neostrada.pl>,

    > Art 26:
    [...]

    Gdzie tam jest, że muszę mieć prędkość zerową?
    Ano nie ma -- co sam udowodniłeś :)).

> [...]
    > https://www.bwir.org/oznakowanie-poziome/znaki-poprz
    eczne/
    > a w szczególności P-14 (linia warunkowego zatrzymania).

    No i właśnie doczytaj co to jest ta linia warunkowego zatrzymania, bo inaczej
    nadal będziesz pisał bzdury.

  • 199. Data: 2019-03-11 10:40:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 07:12:59 +0100, w <q64u98$q61$3@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Pieszy został uznany winnym, w procesie gdzie nie występował w roli
    > pozwanego - ciekawe. Pewny jesteś, że sąd uznał pieszego winnym w swoim
    > orzeczeniu? Bo z postu na forum wynika coś innego.

    Może inny post mi się wyświetla :>
    "Kierowca samochodu osobowego nie zachował szczególnej ostrożności podczas
    zbliżania się do przejścia dla pieszych ale to *** niebezpieczne zachowanie się
    pieszego bezpośrednio doprowadziło do wypadku drogowego ***."

  • 200. Data: 2019-03-11 10:45:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 11 Mar 2019 07:10:13 +0100, w <q64u43$q61$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Więc niech się zwolenicy pierwszeństwa heisenberga przywyczajają do
    > myśli, że pierwszeństwo ma pieszy. Jesteśmy w unii i w klońcu ktoś
    > spojrzy na statystyki i stwierdzi, że w województwach postsowieckich nie
    > może być innych zasad ruchu niż w reszcie i wymusi zmianę.

    To zmień prawo -- wówczas pieszy będzie miał pierwszeństwo.
    Na razie to wasza garstka może bić pianę i wściekać się, że jest inaczej.

    > W obecnej sytuacji prawnej jest pierwszeństwo Heisenberga - nie wiadomo
    > kto ma, dopóki sąd nie orzeknie.

    Wiadomo kto ma, ale sąd i tak zazwyczaj orzeknie inaczej.
    W sprawie, którą przytoczyłem, był materiał wideo i sąd wyraźnie podkreślił, że
    wina leży po stronie pieszego. Ale na 99% tylko dlatego, że wyraźnie było widać
    wtargnięcie na jezdnię.

    > No i sam widzisz, że twierdzenie, że pierwszeństwo ma pieszy, ale tylko
    > jak nic nie jedzie jest troszkę pozbawione podstaw.

    ???