  • 61. Data: 2019-03-07 19:36:18
    Temat: Re: Wtargnięcie na jezdnię
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Drobna poprawka. W radiowozie byla wlaczona kamera i zdarzenie zostalo nagrane.
    Policjanci tez potrafia klamac.

  • 62. Data: 2019-03-07 19:37:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na przejsciu a przed przejsciem to duza roznica.

    A co za równica czy ma pierwszeszeństwo na chodzniku, w kiblu, czy w
    kolejce do mięsnego? Ma pierwszeństwo na przejściu, bo tam zachodzi
    przecinanie się kierunków.

    > Zaloz ze samochod z ktorego nagrywano to byl radiowoz bez kamery a kazda ze stron
    uwazala by sie za niewinna.

    Tak jak w poście otwierającym - wina kierowcy.

    Shrek

  • 63. Data: 2019-03-07 19:37:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Drobna poprawka. W radiowozie byla wlaczona kamera i zdarzenie zostalo nagrane.
    Policjanci tez potrafia klamac.

    Tym bardziej.

    Shrek

  • 64. Data: 2019-03-07 19:38:20
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 14:35, r...@k...pl pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Bywa.
    > Powtórzę -- pieszy ma obowiązek upewnić się, że kierowca zdoła wyhamować (czyli
    > że jest to fizycznie możliwe).

    Kurwa, upewniłem się na 100% że kierowca zdoła wyhamować i jest to
    fizycznie możliwe. Użyłem całej dostępnej fizyki, przeniosłem się w
    czasie i mam potwierdzenie od Einsteina. Kierowca miał to w dupie i nie
    hamował. DOTARŁO?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 65. Data: 2019-03-07 19:45:20
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    http://pokazywarka.pl/klamiesz/ tam są 3 długości samochodu :]

  • 66. Data: 2019-03-07 19:47:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-07 o 14:40, r...@k...pl pisze:
    [...]
    > Czyli kierowca w zasadzie niewinny.

    > Winny, bo musiał zapłacić.

    Bredzisz.

    > Zresztą uzasadnienie wszystko wyjaśnia, więc nie wiem po co idziesz w zaparte.

    To nie ja zmyślam o winie, skoro sprawa została umorzona. Pokaż wyrok
    albo przeproś :)

  • 67. Data: 2019-03-07 19:58:59
    Od: szod <b...@a...pl>

    > Dawaj przepisy ktore to reguluja.

    No co Ty... On od zawsze wyskakuje ze swoją radosną twórczością i
    interpretacją przepisów. Nie ma takiego przepisu. Zaraz zawinie kota
    ogonem i wyskoczy z innym tematem bo nie ma paragrafu na obronę :P Piesi
    wchodzą na jezdnię gdzie jeżdżą samochody, ale samochody nie jeżdżą po
    chodnikach. Więc pierwszeństwo pieszego na chodniku to zwyczajna bzdura.
    Przepisy mówią wyraźnie jak jest. Pieszy ma pierwszeństwo na przejściu.

  • 68. Data: 2019-03-07 20:42:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na jakiej podstawie wina kiedowcy? W hipotetycznej sytuacji w ktorej byles pieszym
    sprawa trafila do sadu. Dokad sad nie wyda wyroku wszyscy sa niewinni. Jakich bys
    uzyl argumentow popartych przepisami zeby dowiesc ze jako pieszy byles niewinny. Sad
    w przeciwienstwie do Ciebie nie zajmuje sie sprawami duchowymi i przeczuciami ale
    sprawdza zdodnosc z obowiazujacym prawem. W sadzie licza sie tylko paragrafy.

  • 69. Data: 2019-03-07 22:42:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W dosłownym. Piesi nie wtargnęli(..)
    no więc właśnie w moim pytaniu proszę o opisane takiego przypadku. skoro
    jest ujęty w przepisach, to musi mieć do czegoś zastosowanie. Pytanie
    jest ciągle aktualne, mam nadzieje że odpowiesz.
    Rozumiem że się z nim utożsamiasz :)
    skąd słowo "rozumiem"?

    ToMasz

    PS. jeśli kierowca samochodu jadącego przez miasto 50km/h zobaczy
    czerwone światło, naciska na hamulec. zgodnie z prawami fizyki, których
    nie zmieni żaden przepis prawny, samochód przejedzie jeszcze około 20
    metrów zanim się zatrzyma. w związku z tym, mamy jeszcze żółte
    (pomarańczowe) światło. Też nie wolno na nim wjeżdżać na skrzyżowanie,
    ale jeśli nawet wjedziesz, to problemem będzie tłumaczenie się w sądzie,
    a nie ilość ofiar. tak czy inaczej "żółte" jest "buforem" zapasem
    bezpieczeństwa. Niestety ofiara wchodząca na przejście dla pieszych,
    "załącza" swoją obecnością na jezdni czerwone światło, bez żółtego. No
    nie całkiem. "żółtym" jest..... "zabrania się wchodzenia bezpośrednio
    przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych

  • 70. Data: 2019-03-07 22:55:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > fizycznie możliwe. Użyłem całej dostępnej fizyki, przeniosłem się w
    > czasie i mam potwierdzenie od Einsteina. Kierowca miał to w dupie i nie
    JA uważam że w drugiej części masz 100% racji. kierowca miał to w dupie.
    czy możesz na filmiku pokazać cokolwiek co popiera pierwszy cytat? Jak
    piesi się upewnili przez wejściem?

    i jeszcze jedno. wcześniej wspomniałeś o konieczności zwalniania przed
    przejściem dla pieszych. Nie wiem gdzie mieszkasz, ale na śląsku, w
    centrach miast, przejścia masz co 100 metrów. czyli 30 raz zdejmiesz
    nogę z gazu na 3 kilometrach. Blisko masz do pracy. Gorsza sprawa gdy
    masz 2pasmową jednokierunkową, a jeden pas stoi. no i... drugi skacze
    kanguerm, bo przy każdym przejściu musisz się zatrzymać, by stwierdzić
    czy ten obok, stoi bo jest korek, czy stoi bo puszcza pieszego. to nie
    jest parędziesiąt sekund. to jest paraliż miasta. NIKT tak nie robi.
    NIKT nie zatrzymuje się przed przejściem dla pieszych, gdy chodnikiem
    ida piesi, bo a nóż skręcą na "zebry". Może Ty byś tak chciał, może Ty
    tak jeździsz i ja nigdzie ale to nawet na 1% tego nie krytykuje i nie
    neguje, ale świat tak nie działa. Piesi mają pierwszeństwo, ale to oni
    pakują się pod koła. NIE ROZGLĄDAJĄC SIĘĘĘĘĘĘĘ
    ToMasz