  • Data: 2019-03-11 09:18:59
    Temat: Re: Wtargnięcie. Nie wystarczy zwolnić.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-10 o 23:09, r...@k...pl pisze:

    > Pokaż przepis, który do tego zobowiązuje.

    Art 26:
    1) Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    2) Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    Mówiąc wprost - przed przejściem mamy obowiązek zatrzymać się tylko
    wtedy, gdy znajduje się na nim pieszy.

    Jeśli zbliża się do zebry lub czeka na przepuszczenie przez kierowców,
    wyłącznie od naszej dobrej woli zależy, czy się zatrzymamy. Nie jest to
    obowiązkiem ale nie jest to wykroczenie.

    Wyjątkiem są oznaczone strefy zamieszkania - na nich pieszy ma zawsze
    pierwszeństwo.

    Później zaznajom się ze znakami poprzecznymi o których widać nic nie wiesz:

    https://www.bwir.org/oznakowanie-poziome/znaki-poprz
    eczne/

    a w szczególności P-14 (linia warunkowego zatrzymania).

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>