  • Data: 2016-11-22 11:12:12
    Temat: Re: Wspomnienia - Jacek Karpiński
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    W dniu 21.11.2016 o 23:05, janusz_k pisze:

    >Pewnie masz rację. Andrzej Ziemkiewicz pisze że w Merach na początku
    >dawano brytyjskie pamięci ferrytowe, które pozostały po projekcie
    >K-202, ale konstrukcja komputera była inna. Może utrwaliło się
    >przekonanie, że to kontynuacja bo przy powstawaniu Mery uczestniczyli
    >ludzie z zespołu zaangażowanego do K-202?

    http://mera400.pl/CROOK

    "CROOK jest napisany w całości w assemblerze.
    Mimo, że został przeniesiony na MERĘ-400, do samego końca rozwijany
    był w assemblerze K-202.
    Źródła używają mnemoników ASSK, których zbiór został jedynie
    poszerzony o instrukcje charakterystyczne dla MERY-400."

    Czyli wiekszosc instrukcji byla taka sama, mimo ze "firmowym"
    assemblerze byly inaczej nazwane.

    (Przypadek jak Z-80/8080)

    >No to w przeciwieństwie do KAR-65, ale chyba nie do K-202.

    Konstrukcyjnie moze i inna, ale jesli instrukcje w wiekszosci te same,
    to spora czesc konstrukcji taka sama.

    Tak, jakby sie upierac, ze 8088 i 8086 to inne procesory.
    No wszystko maja inne - inne obudowy, inna ilosc bitow :-)

    J.