  • 161. Data: 2020-11-08 01:15:31
    Temat: Re: Współczesny sprzęt audio
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 7 Nov 2020 21:28:55 +0100, Paweł Pawłowicz napisał(a):
> [...]

    OK, to mialem na mysli, czyli wyjscie dwustanowe.
    Nazwa PWM faktycznie niezbyt pasuje ... choc w sumie - czemu nie.

    No i teraz siegam pamiecia to teorii ... wewnetrzny modulator pracuje
    na 6.144MHz i zakladam ze z ta czestotliwocia moze sie zmienic stan
    wyjscia.
    Jeden taki impuls po przejsciu przez filtr wyjsciowy da jakas
    odpowiedz impulsowa, rozciagnieta w czasie. Dosc sporo rozciagnieta,
    biorac pod uwage te 6MHz i 20kHz pasma sygnalu.
    Sygnal na glosniku jest superpozycja tych odpowiedzi zsumowaną dla
    kolejnych impulsow.
    No i tak sie zastanawiam ... na ile szybko moze narosnac sygnal
    wyjsciowy za filtrem, czyli jaka moze byc amplituda sygnalu 20kHz.
    A jesli duza ... to jak mocno taki wzmacniacz sieje.

    Ale przeciez ... prosty filtr LC moze przeciez mocno te 6MHz stlumic.

    J.

  • 162. Data: 2020-11-08 09:20:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.11.2020 21:54, Jary wrote:
    > Słuchasz muzyki i głównie od tego celu potrzebny Ci sprzęt? Tylko dobry
    > zestaw stereo.

    Stereo masz na myśli tylko 2.0? Jeżeli prawy i lewy są odpowiednio duże,
    to sub coś zmienia?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 163. Data: 2020-11-08 10:53:40
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 07.11.2020 o 22:58, Marek pisze:

    > To może znasz odpowiedź dlaczego ekrany w profesjonalnych kinach mają
    > perforowany ekran?

    Bo za perforacją są głośniki?

    https://en.wikipedia.org/wiki/22.2_surround_sound

    L.

  • 164. Data: 2020-11-08 12:40:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-08 o 10:53, Luke pisze:

    > Bo za perforacją są głośniki?
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/22.2_surround_sound

    Nawet w czasach projektorów AP-5 z łukową lampą stosowało się ekrany
    perforowane z głośnikami za tymże ekranem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 165. Data: 2020-11-08 13:36:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 8 Nov 2020 10:53:40 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Bo za perforacją są głośniki?

    No ale głośniki nie zajmują całej powierzchni ekranu a ekran jest
    cały dziurawy.
    A jaki wpływ dziury mają na rozdzielczość "wieleK"? Przecież na
    dziurze pixel nie świeci. To jest dopiero skala martwych pixeli...

    --
    Marek

  • 166. Data: 2020-11-08 16:22:20
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-03 o 12:33, Piotr Gałka pisze:
    > Na prawdę nie było 100% pewności (ja nie miałem), że tak nie jest.
    No fakt, emotikona nie dał.
    Kable to też nie tak po glebie rzucone, tylko na specjalnych
    podstawkach-słupkach powstrzymujących promieniowanie gamma, beta, alfa,
    kosmiczne i od podziemnych żył wodnych, które mogłyby zakłócić,
    czytelność panoramy;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 167. Data: 2020-11-08 18:31:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 8.11.2020 o 16:22, Pawel "O'Pajak" napisał:

    > No fakt, emotikona nie dał.

    I pewnie nie da jeszcze nie raz, o czym dalej.

> [...]
    > podstawkach-słupkach powstrzymujących promieniowanie gamma, beta, alfa,
    > kosmiczne i od podziemnych żył wodnych, które mogłyby zakłócić,

    Nie ma co chichrać, jak się nie wie, że podstawki-słupki nie są od
    chronienia przed promieniowaniem, ale są po to, by się basy nie
    obsuwały na podłogę i nie dudniły po panelach jak nie przymierzając
    woda w studni (vide "dudni woda, dudni, w cembrowanej studni"). Ale
    to wie nawet dziecko w audiofilskim przedszkolu. A o filtrach, czyli
    oczyszczaczach kwantowych słyszał? To mu powiem:

    "Oczyszczacze kwantowe zostały pierwotnie opracowane do zastosowań
    wojskowych, z których wiele jest wciąż tajnych. Te niesamowite
    urządzenia były używane od lat przez doświadczonych entuzjastów
    audio-video, aby osiągnąć poziom czystości sygnału i przejrzystości
    nieosiągalny przed ich wprowadzeniem. W ramach każdego systemu
    odtwarzania muzyczna i wizualna informacja jest przekazywana przez
    elektrony płynące w przewodniku. Podczas interakcji między nimi a
    materiałem przewodzącym kabli czy obwodów, generowany jest szum o bardzo
    małej amplitudzie, na poziomie kwantowym. W miarę jak energia tego szumu
    kwantowego gromadzi się w sygnale, składowe sygnałowe niskiego poziomu
    opisujące przestrzeń, scenę dźwiękową, barwę, dynamikę, wierność kolorów
    i rozdzielczość obrazu zostają przesłonięte - okradzione z plastyczności
    i życia. Kwantowe oczyszczacze Bybee działają na poziomie mechanicznym,
    regulując przepływ elektronów tworzących sygnał. Przepływ prądu po
    oczyszczeniu kwantowym jest swobodny i niemal idealny. Podczas przejścia
    sygnału przez oczyszczacz energia szumu kwantowego zostaje rozproszona i
    usunięta w postaci ciepła, usprawniając przepływ elektronów we
    wszystkich sąsiednich obwodach. Korzyści z tego wykraczają daleko poza
    oczyszczacz. Przyspieszające w nim elektrony tworzą efekt ,,szybszego
    strumienia" ułatwiając przepływ prądu w całym systemie i zwiększając
    prędkość sygnału do poziomu niemożliwego do osiągnięcia nawet w
    najlepszych przewodnikach".

    No i co? No i z czego wy się, głupki, śmiejecie? - jak powiedział
    Wojciech Pszoniak, czyli Stiopa w skeczu "Awas". Bez emotki. Ja mogę
    słuchać wypowiedzi audiofilów tak, jak oni słuchają basów oczyszczonych
    kwantowo i zapier... fi-10 kablem na podstawkach-słupkach do głośnika.

    --
    Koń jaki jest, każdy widzi.

  • 168. Data: 2020-11-08 21:08:33
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Bo to nie jest PWM. Obejrzyj na przykład datasheeta od AD1992, to jest
    > sigma-delta, nazywane też PDM.

    No kiedy nie bardzo. AD1992 zupełnie nie pasuje. Tact przyjmuje
    wyłącznie sygnał cyfrowy.
    Zaglądnąłem do opisu...
    "After the pulse code modulated (PCM) digital signal on a CD or other
    digital source is locked to the Millennium's internal clock to eliminate
    sound-degrading jitter, it is reformatted into a pulse width modulated
    (PWM) datastream."

    W What HIFI z 1999 piszą za to:
    "Each PCD pulse is a binary code for a sample value, whereas PWM
    represents the oryginal analogue sound as pulses of varying width - any
    one of 252 different widths (or durations) and at a rate of 352800
    pulses per second.

    No to jak?

    Z innych ciekawostek, serwisowa notatka po zmianie wersji podaje co
    zostało poprawione i na co uważać. Ostrzegają też, że skoro przetwarza
    od 0Hz, to teoretycznie można sobie nabruździć podając niezbalansowany
    sygnał, ale bez obaw... wzmacniacz ma zabezpieczenie przed napięciem
    stałym na wyjściu :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 169. Data: 2020-11-08 21:16:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > No i tak sie zastanawiam ... na ile szybko moze narosnac sygnal
    > wyjsciowy za filtrem, czyli jaka moze byc amplituda sygnalu 20kHz.
    > A jesli duza ... to jak mocno taki wzmacniacz sieje.

    Masz podane jak to jest z tymi częstotliwościami powyżej.
    Co do filtru, nie chce mi się dochodzić parametrów filtru, ale ... nie
    miało by to też sensu chyba. Sygnały o wyższej częstotliwości nie mają
    przecież dużych amplitud.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 170. Data: 2020-11-08 21:23:08
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > A Prometeusza muszę w końcu obejrzeć 'na wypasie', bo mnie zachęciłeś
    > tym basem (widziałem go co prawda w tv, ale to w nocy było i nie
    > włączyłem wszystkiego co mam, poza tym był z lektorem, który całkowicie
    > wyklucza się z KD, wiesz, ludzie sobie mówią pianissimo 'cicho bo ufok
    > idzie' na 4 dolnych bitach sygnału, a lektor na cały ryj '!CICHO BO UFOK
    > IDZIE!' )

    A to też problem, inny, ale wkurzający na maksa. Polska szkoła dźwiękowa
    i głusi czy po prostu durni realizatorzy. Często jest tak, że słyszysz
    skrzypienie kogoś idącego w scenie, wyraźnie słychać tykanie zegara
    ściennego-wahadłowego, ale jak ktoś zaczyna coś mówić, to ni cholery nie
    można zrozumieć, bo zwyczajnie za cicho. Tak jak by na koniec puszczali
    limiter, który wszystko wyrówna do pewnego poziomu, no i
    "przeszkadzajki" wyłażą grubo powyżej tła, a mowa aktorów jest do nich
    obcinana. Obserwuję to zjawisko wyłącznie w polskiej realizacji.

    Miłego.
    Irek.N.