    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: Współczesny sprzęt audio
    Date: 03 Nov 2020 10:45:01 GMT

    Jest Tue, 3 Nov 2020 10:29:33 +0100, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Prawdopodobnie problemem jest mastering. SACD to format wielokanałowy,
    > może przestawienie odtwarzacza na opcję "stereo" szkodzi?

    Różnica w masteringu obu wersji to pierwsza rzecz o jakiej pomyślałem.
    Może rzeczywiście trafiłeś na płyty, na których mastering SACD był po
    prostu inny (słabszy)? Nie wgłębiałem się w ten format zbytnio, ale
    wydaje mi się, że w przypadku przełączenia odtwarzacza z 5.1 na SACD
    stereo, wykorzystany jest oddzielny zapis: z miksem dwukanałowym (nie ma
    mowy o jakimś programowym miksowaniu wersji wielokanałowej do stereo).
    Więc w teorii w wersji CD i SACD Stereo powinien być wykorzystany ten
    sam miks/master (co najwyżej z innym próbkowaniem) i różnic być nie
    powinno.

    > Oba odtwarzacze wpięte analogowo.
    > Po prawdzie to sprawdzałem tylko na dwóch płytach, Masaaki Suzuki Bach
    > Cantatas (nie pamiętam, która płyta) i Herreweghe Symfonia Psalmów
    > Strawińskiego.

    Może jednak tylko przypadek? Nie mogę uwierzyć, że w XXI wieku można
    wyprodukować odtwarzacz (i to jeszcze SACD), który słyszalnie psuje
    dźwięk poprzez niedostatki w jakości przetworników czy toru analogowego.
    :/ Można jeszcze spróbować odtworzyć zwykłą płytę CD na obu
    odtwarzaczach w celu wyeliminowania tej ewentualności.

    k.